year of summer wildstylez

Ronnie

Stamgast
Lid sinds
24 mei 2004
Berichten
226
Locatie
Zutphen
Hoi,

Ik ben bezig op een Fantom G6 met het volgende nummer

year of summer wildstylez

Zie linkje hieronder van origineel



Vanaf ongeveer 40 seconden hoor je een hele vette synthisiser sound.

Hoe is deze het beste na te maken op een Roland Fantom G6? Iemand die hier ervaring in heeft of dit nummer toevallig ook eens gemaakt heeft kwa sound? Ik ben erg benieuwd ik krijg hem nog niet zoals ik het wil!!
 
Dat noemen ze nou een supersaw :geslaagd:

Maak synthgeluid met meerdere zaagtandgolven en detune die ten opzichte van elkaar.
Begin maar met een stuk of 3, maar meer zal een dikker/beter resultaat geven indien die roland dat kan.
 
en hoe zou je dat aanpakken op de Fantom G sersie synthisiser? Meerdere lagen van SuperSaw sound op elkaar zetten ( weet zo niet of die preset in de fantom serie zit )
 
Ongelooflijk wat je allemaal met zo'n mixer kan.

images
 
( weet zo niet of die preset in de fantom serie zit )


denk het wel ...lijkt me sterk dat die niet in de fantom zit;)
roland kwam toch als eerst op de markt met de supersaw in zn jp series?

hier een stukje wat ik vond http://forums.rolandclan.com/viewtopic.php?f=29&t=34971
zie daar ook het youtube filmpje,das dan wel de jp8000


ook heb ik uit de virus een preset gehaald die er erg op leek..
dit was uit een soundset van manuel schleis..
 
met JP6K kom je ook een eind.(jp8080/8000 clone)
even snel wat geprobeerd
 

Attachments

  • year of summer test.mp3
    471,5 KB · Bekeken: 71
en hoe zou je dat aanpakken op de Fantom G sersie synthisiser? Meerdere lagen van SuperSaw sound op elkaar zetten ( weet zo niet of die preset in de fantom serie zit )

Ik heb geen fantom ding maar je moet niet meerdere supersaws op elkaar pletten maar meerdere saws (zaagtand osc's) om een supersaw te maken.
Dat is zoooo basic, dat moet wel in de fantom ztten.

Via google kom ik uit op dit en die heeft alleen dooie links: http://forums.rolandclan.com/viewtopic.php?f=29&t=34971

Edit: suf, joriz had hem al gepost :D

En anders koop je gewoon een JP 8000, GAIA SH 01 of SH 201 erbij.
 
Heb even in de manual gekeken van de Fantom G6 en tussen presets 1371 tot 1390 moeten echt wel een paar goede supersaws zitten. Lijken me allemaal presets (aan de naam te zien) gericht op trance.
 
Back
Top