X

welke string / synth

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

welke string / synth

Hallo,

ik probeer deze strings na te maken. ik slaag er niet in om die sound volledig na te maken. Volgens mij klinkt het een beetje FM achtig maar ik heb geen FM synths. Iemand een idee??

Thanks
    Bijgevoegde bestanden

Wat heb je tot je beschikking?

Ik vind het niet echt als FM-spul klinken, die hebben vaak een wat nasaler randje. Dit lijkt me gewoon uit een oudere rompler komen.
    For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)

Comment

euh Roland RS-5,virus B,C, KS Rack, Andy A6, VSynth GT en Moog LP en ableton live

Comment

in de a6 zitten een aantal strings die aardig in de buurt komen
        klinkt een beetje naar de oude juno achtige strings, uit een rom inderdaad
        ik zou eens uitgaan van een van de a6 patches bv "analog strings" en kijken of die wat kunnen worden bijgefiltert
        "FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)

Comment

Of met de VSynth GT zou t ook wel moeten lukken.
          Idd zal t iets zijn van analog strings icm een retro PCM sound.
          Veel stuff enzo...
          Frangula

Comment

waar heb je dit vandaan gesampled. het klint namelijk dat de strings zijn gesampled en door een sampler worden afgepeeld. (lofi)

Ik hoor er niet echt het analoge in. (eerder een DCO bak)
            CENSORED

Comment

mmm tja DCo is natuurlijk ook analoog. affin. om dat lofi geluid te krijgen zal ik een bitcrusher gebruiken.
              CENSORED

Comment

Zal wel zijn omdat ik er net 1 heb en dus onlangs veel heb gehoord maar het lijkt erg op een kawai k1
                Experimenting with sounds for the future of our Existence!

Monotron Music
                H3K Music
                Facebook
                Bandcamp

Comment

Klinkt heel erg EMU vintage keys / vintage pro!

Comment

Klinkt heel erg Roland D50 / Glass Voices!

Dit is een optionele handtekening, die zichtbaar is onder mijn berichten

Comment

Working...
                    X