Andromeda Goes BOOOoooommmm

Toon

Ursa Major
Lid sinds
24 augustus 2002
Berichten
2.225
Locatie
Geel
Alle geluiden uit Alesis Andromeda, gesampled met MPC :

808 achtige kick
808 snare bestaat uit 3 Andromeda klanken : noise, high/low sine. In de MPC kan ik de levels van de high sine regelen, geeft ongeveer hetzelfde resultaat als de tone knop op een 808. Ook de noise level kan ik zo regelen (snappy op 808)
Hihats volgen een DR110 architectuur : 4 square waves met noise (extra filtering met MPC)
Cowbell : 2 blokgolven
Rimshot : 2 blokgolven, beetje distortion
Toms
Distorted BD, parallelle sem filter van Andromeda, de highpass filter geeft de distortion sizzle , lowpass de body ...
High Pitched snare, gewoon een enkele andromeda sound
...
 

Attachments

  • AndromedaGoesBoom.mp3
    5,7 MB · Bekeken: 138
Distorted BD klinkt lekker./..
Vind de sequence wat rommelig in timing, hierdoor komen de klanken niet zo mooi naar voren.
 
dat komt waarschijnlijk dor niet zo strak samplestarts opzoeken/knippen ?

Klinkt leuk verder :mega:

thanks

Er kan hier en daar idd nog wel iets ongeknipt tussen zitten. Ik gebruik de sequencer op een MPC ook niet echt veel ... Kan zijn dat er ergens niet gequantised is ... Gebruik die enkel voor kladwerk :D.
 
Deze versie is iets opgeschoond en stereo export aangevinkt :D
 

Attachments

  • Andromeda_Boom_ST[1].mp3
    5,5 MB · Bekeken: 147
Alle geluiden uit Alesis Andromeda, gesampled met MPC :

808 achtige kick
808 snare bestaat uit 3 Andromeda klanken : noise, high/low sine. In de MPC kan ik de levels van de high sine regelen, geeft ongeveer hetzelfde resultaat als de tone knop op een 808. Ook de noise level kan ik zo regelen (snappy op 808)
Hihats volgen een DR110 architectuur : 4 square waves met noise (extra filtering met MPC)
Cowbell : 2 blokgolven
Rimshot : 2 blokgolven, beetje distortion
Toms
Distorted BD, parallelle sem filter van Andromeda, de highpass filter geeft de distortion sizzle , lowpass de body ...
High Pitched snare, gewoon een enkele andromeda sound
...

oef hebk toch andere smaak ,
rest vd percussieve sound ..zijn bets mooi gemaakt
die distorted bassdrum ..begin was mooi .. later net en plastieken galmveer erachter aan ?
kweenie not mine cup of ..like m deep balssy
:engel:
aak ..vondt begin wel ok
 
Laatst gewijzigd:
Vind het wel cool klinken, vet dat je die sounds kan maken met een andromeda.
Die stereo versie vind ik wel gelijk veel vetter dan de mono versie.
:okdan:
 
Lekker! Mooie 808 kick. Die distorted kick vind ik echt totaal niet passen... Die eerste was lekker warm en rond!
 
Back
Top