Howto: Stotterende ruffneck synth

Hoi! Ik ken de DBX niet, maar ik weet wel dat niet alle compressoren dezelfde soort "Sidechain" hebben.

- De ene compressor z'n side-chain is voor Ducking (dan staat er volgens mij altijd letterlijk "Side-chain" naast de input)

- De andere compressor z'n side-chain is geen side-chain maar een KEY Input. Volgens mij zetten ze er soms dan toch Side-chain bij, maar bedoelen ze eigenlijk "Key input" (lekker verwarrend)

Aangezien jij zegt dat het geluid juist komt als de kick op de side-chain speelt, zal het vast wel een Key Input zijn.. die stuurt slechts de gate aan / uit.
In dat geval, tenzij anders vermeld in de manual, vrees ik dat je geen ducking kunt doen met deze DBX. Een ander voorbeeld van zo'n compressor is de Focusrite Compounder.. daar denk je ook eerst dat het een side-chain is, maar helaas.. alleen Key Input = geen ducking

Ach, voor ducking heb je al voor paar tientjes een 3630.. geen diepte investering
 
gave shit man met die gates.. ik ga ook gabber maken

uit welke synth komt ookweer dat belachelijke ravegeluid met die vertraagde pitch?
(ja ik weet.. iedereen op dit forum weet dat behalve ik)

Je bedoelt de roland alpha juno met de dominator patch? (what the...)
 
je zet gewoon je sequencer/daw heel langzaam programmeerd een loopje en gaat terug naar het turbo tempo dat je wilt, en dan stel je de decay in.
 
die synth van I'm a riffneck is de alpha juno 2 met de patch "what the" laten "stotteren" doe je gewoon met je sequencer!

kijk maar op youtube alpha juno 2"hoover"

veel plezier!
 
Back
Top