Panorama, vandaag om 20:10 op Canvas

tuurlijk, maar dat niet altijd van harte; vaak genoeg een ''maximaal x items luisteren'' reactie te horen gekregen. Daarnaast was er bijna altijd 'het probleem' dat hoewel je na 1 minuut er al achter kwam dat de cd niet je kopje thee was, je 5 minuten moest wachten voordat de man/vrouw aan de andere kant van de balie tijd had om je cd te wisselen. Trouwens een goede winkel heeft ook voordelen; mijn platenboer wist heel goed wat mijn audio-zwakheden waren en dus ging ik altijd met meer 7 & 12" naar huis dan de bedoeling was.

Dat kan alleen als de verkoper zijn klanten kent ;) vroegah toen ik nog plaatjes verkocht kende ik mijn klanten en bestelde ik op voorhand vinyl voor ze omdat ik wist dat ze die schijven gingen innemen...... van de laatste Nederlandse ervaringen heb ik het idee dat het aan hun reet roest en zijn ze eerder beledigd dat je ze van hun kostbare ik kijk liever porno in de baas zijn tijd moment afhelpt :D
Bij een locale cd supermarkt zal je mij ook niet zien (mede het feit dat ze commerciele rommel verkopen) :geslaagd:
 
Als het enige verschil tussen de "top" en die amateurs de apparatuur is, dan telt de kennis van de "top" nergens voor. Sparen/lenen/de loterij winnen kan iedereen uiteindelijk wel, kennis opdoen en toepassen is een hele andere tak van sport.

De tegenstander is sterk of zwak - maar niet allebei tegelijk. Als die jochies met een illegaal kopietje van FL Studio niet in kunde te vergelijken zijn met een door de wol geverfde producer die 't op een Atari heeft moeten leren, dan vormen ze ook geen concurrentie. Toch?

helemaal mee eens, als beginnende producers betere tracks kunnen maken dan 'door de wol geverfde producers' dan kunnen die ervaren producers beter tijd gaan steken in het verbeteren van hun skills en commerciele beslissingen (zoals welke muziekstijl ga ik produceren in deze tijdgeest) in plaats van zielig te gaan doen dat iedereen zo maar betere plaatjes kan maken dan zijzelf :D

Ik ken ook wel een paar van dat soort producers en het verhaal is eigenlijk altijd hetzelfde. Ze maken nog exact dezelfde stijl muziek als 5 jaar geleden en vinden het dan vreemd dat het nu niet meer aanslaat. Maar de muziekstijlen veranderen zo snel tegenwoordig dat als je commercieel bezig wilt zijn je wel mee moet blijven veranderen (tenzij je een enorme Fanbase hebt die zoiezo wel kopen wat je maakt).

Veel belangrijker tegenwoordig is dat je een moderne producersstijl hebt die aanslaat. Chew Fu is daar een goed voorbeeld van vind ik.
 
helemaal mee eens, als beginnende producers betere tracks kunnen maken dan 'door de wol geverfde producers' dan kunnen die ervaren producers beter tijd gaan steken in het verbeteren van hun skills en commerciele beslissingen (zoals welke muziekstijl ga ik produceren in deze tijdgeest) in plaats van zielig te gaan doen dat iedereen zo maar betere plaatjes kan maken dan zijzelf :D

Mijns inziens gaat het om creativiteit.

Technisch gezien zijn er best veel tracks die een goed basisniveau hebben. Als alleen de vette mastering en een extra studiosessie met een strijkorkest het verschil maakt tussen de pro's en amateurs dan luister ik liever naar een amateur die een creatief muziekstuk maakt dan naar een gelouterde pro die de zoveelste ongeïnspireerde track uitbrengt.
 
Uit mijn persoonlijk standpunt maak ik alleen muziek voor mezelf en als andere mensen het leuk vinden dan is het maar zo. Het is (voor mij) een ideale manier om te ontspannen en met iets nuttig en creatief bezig te zijn. In mijn job zie ik elke dag hoe hard het tegenwoordig is om voltijds artiest te zijn.
 
In mijn job zie ik elke dag hoe hard het tegenwoordig is om voltijds artiest te zijn.

Artiest zijn is ook een vak, lijkt mij. Daar mag iemand wat mij betreft best hard voor werken.
 
Back
Top