Panorama, vandaag om 20:10 op Canvas

Keybern

Ouwe rot
Lid sinds
15 Maart 2009
Berichten
1.458
"PressPausePlay, a film on fear, hope and new technology" Moderne mensen als Moby en Robyn, cynicus Andrew Keen en de gladgeschoren Seth Godin buigen zich over de vraag wat de nieuwe technologie met de muziek en de kunsten doet.
 
Damn, heb 'm gemist... kan je 't nog ergens online bekijken, dat iemand weet (voordat ik zelf ga zoeken ;) )?
 
Nogal deprimerend (al werden beiden visies wel belicht hoor) maar volgens mij wel realiteit.
Verder geen zin om er inhoudelijk over te discussiëren.
idd, x3
 
Hier hebben vast veel mensen over getwitterd ;)
 
Ik ook niet - sommige verhalen waren verbazingwekkend flauw: hoe moeilijk het vroeger was 10 tracks tegelijk te muten ... tsja.
 
Er interessant prgoramma.. maar niet echt heel verrassend. Het bevestigd het beeld dat deze tijd voor muzikanten een gouden tijd is.. alles is mogelijk.

Dat Hank Shocklee stukje over die channels muten vind ik niet flauw. Hij praat over de midden jaren 80, toen hij bv aan het 1e album van Public Enemy werkte. Toen ging alles gewoon omslachtig en moeilijk als je het vergelijkt met hedendaagse technolgie.

Maar, zoals altijd vindt men een creatieve oplossing om het doel te bereiken..

Maar nogmaals, interessant programma. Eindelijk weer wat leuks om naar te kijken dan de oninteressante commecrciele shit die er op tv komt vandaag de dag...
 
dat vond ik ook slap gelul, gewoon midi volume-velocity gebruiken, dat kon zelfs al bij m'n mirage.

Als je van multitrack naar 2track tape afmixt, zie ik niet wat MIDI daar ineens bij komt kijken...?


@furious: gouden tijd voor muzikanten? Ik denk dat je de boodschap van de reportage niet helemaal gesnapt hebt.
Juist ja én nee... dat is net het hele punt van de reportage. Een tweesnijdend zwaard...
 
Laatst gewijzigd:
Het bevestigd het beeld dat deze tijd voor muzikanten een gouden tijd is.. alles is mogelijk.
Dat was slechts één helft van de reportage.

De andere helft had het juist over een wereld waarin iedereen (vaker ongetalenteerd dan getalenteerd) zomaar wat impulsief op youtube kan gooien wat resulteert in een "noise" van rommel waarin het echte goeie werk hopeloos dreigt te verzuipen.
Een wereld waarin de hype van eergisteren, vandaag al koud aan de kant wordt geschoven.
Een wereld waarin "matigheid" de standaard wordt, gewoon omdat het zo hard doorweegt op die enkelingen die nu nog harder moeten knokken voor wat aandacht.
Een wereld waarin gebrek aan talent met steeds minder budget kan gecamoufleerd worden.
 
@furious: gouden tijd voor muzikanten? Ik denk dat je de boodschap van de reportage niet helemaal gesnapt hebt.
Juist ja én nee... dat is net het hele punt van de reportage. Een tweesnijdend zwaard...

Klopt.. dat had ik wel begrepen hoor :-)

Dit is een soortgelijk artikel.. Gaat over Anika, protigee van Geoff Barrow (Portishead).
Die elitair begint te mijmeren over 'hoe moeilijk het wel niet is vandaag de dag om te leven van muziek'.

http://createdigitalmusic.com/2011/...akes-an-album-you-dont-have-to-like/#comments

Check de reactie van Veridical Driver Mar 4 2011

'” It’s really difficult for musicians at the moment”*

No, it has never been easier to be a musician, ever, in history, than right now. What is more difficult, nowadays, is being a “rock star”. Underground music is become the realm of amateurs. There are going to be pop-stars, and there are going to be hobbiests, and the people in between are going to become one or the other.'

Ik ben het daar wel mee eens..
 
Back
Top