JmJ VR performance 21 juni

Syntax

Sound is more than a combination of noises
Lid sinds
30 juli 2007
Berichten
552
Locatie
Nabij Den Bosch
https://jeanmicheljarre.com/
[h=1]ALONE TOGETHER »[/h] [h=2]Join Jean-Michel Jarre and his Avatar for a Live VR performance to celebrate Fête de la Musique 2020, June 21st at 21h15 CET.[/h]
A world premier. French musician Jean-Michel Jarre, via his Avatar, will perform live in a specially designed virtual world, accessible to all.
Jarre’s custom-created “Alone Together” is a Live performance in virtual reality, simultaneously broadcast in real time across digital platforms, in 3D & 2D. To date, all virtual musical performances are pre-produced and are hosted in pre-existing digital worlds. Here Jarre presents his event in its own customized virtual world and everyone can share the online experience via PC, tablets, smartphones, or in total immersion on interactive VR headsets.
 
Vind het leuk initiatief hoor,... maar ik mis het gaan naar events best wel :frons: (Had hem graag nog eens live gezien)
Dat online gedoe is het voor mij niet,.... schijnbaar voor heel veel mensen wel, zelfs een online skihut heeft duizenden viewers,.......... ik zal wel oud worden ofzo...

Kijken jullie naar die online events?!
 
Deze ga ik wel kijken vermoed ik, maar dat is voornamelijk omdat ik een groot liefhebber ben van zijn muziek.
Ik kan slecht tegen menigten dus concerten, festivals en andere evenementen mijd ik zoveel mogelijk en mis ik dus op het moment niet.

Ik vind dat er veel leuke initiatieven worden getoond op allerlei vlak tijdens de Corona crisis, maar ik hoef ze niet allemaal te zien.
Naar deze ben ik wel benieuwd hoewel ik het jammer vind dat ik hierbij niets aan m'n PS VR heb.
 
Deze ga ik wel kijken vermoed ik, maar dat is voornamelijk omdat ik een groot liefhebber ben van zijn muziek.
Ik kan slecht tegen menigten dus concerten, festivals en andere evenementen mijd ik zoveel mogelijk en mis ik dus op het moment niet.

Ik vind dat er veel leuke initiatieven worden getoond op allerlei vlak tijdens de Corona crisis, maar ik hoef ze niet allemaal te zien.
Naar deze ben ik wel benieuwd hoewel ik het jammer vind dat ik hierbij niets aan m'n PS VR heb.


Ik game er maar minimaal mee met mijn psvr,.. maar je kunt wel in een lobby met oculus en vive mensen:

you can chat and chill in Rec Room. It's a free download with mini-games like Dodgeball and Laser Tag to play with others, but there's also a lobby to just goof around in. It's even crossplay with Oculus Rift and HTC Vive players too.


Misschien dat het toch kan via psvr, :? maar op de site van jarre staat inderdaad niks dat het psvr ondersteunt :frons:
 
Je hoeft geen 3d brilletje te dragen hoor, het is in een VR ruimte. Helaas staat nogal vaak de click track aan.
De muziek is niet wat je gewend bent van JMJ, toch vrij (modern) trancy.
 
Er ging van alles mis, eigenlijk vanaf het begin, want het concert zou om 21.15 beginnen. Toen begon een zielloos gepingel à la Wating for Cousteau zonder beelden maar het echte concert begon pas na een abrupte pauze die te lang duurde en veel vragen opriep. Veel stukken werden verstoord door een metronoom die me aan mijn trouwe Roland MC-80 deed denken. Kennelijk had Jarre niet op tijd door dat dat getik de hele wereld overging. Ik ben toch blij dat ik het gezien en gehoord heb. Ik heb toch bij vlagen mooie stukken gehoord. Het gebrek aan inspiratie in de moderne dansbare stukken werd deels goed gemaakt door de geluidskeuze en de energie. Sommigen vinden het prachtig dat hij "met zijn tijd meegaat" of weten niet beter omdat ze zijn muziek nu pas leren kennen, maar ik geloof meer in kracht van melodie en harmonie zoals in zijn vroege werk.
 
Sommigen vinden het prachtig dat hij "met zijn tijd meegaat" of weten niet beter omdat ze zijn muziek nu pas leren kennen, maar ik geloof meer in kracht van melodie en harmonie zoals in zijn vroege werk.

100% mee eens!
 
Ik vond het wel aardig om mee te maken.
Ik ben gek op dit soort visualisaties, dus in dat opzicht heb ik me prima vermaakt.
Muzikaal vond ik het niet onaardig, maar minder interessant.
Zijn laatste albums, Oxygene 3 en Equinoxe infinity, vind ik echt steengoed en ik had op wat meer werk van deze albums gehoopt.

Al met al vond ik het een leuk initiatief en ben blij dat ik erbij was.
 
Het stukje dat ik er van gezien heb was echt pauper-kwaliteit met zwaar haperend geluid eoa trancy bagger deuntjes. Volgens mij zat die clicktrack er ook in ja.
+ dat 'VR' gebeuren zag er niet veel beter dan Secondlife uit eigenlijk ...

Beetje triest als je het mij vraagt :kont:
 
Ik was er met HTC Vive op en om.. al eerder VR social events meegemaakt en deze was ook weer bijzonder. Leuk om samen met een groepje Belgen en Fransen op te trekken. En ik vond Jarre leuker dan in het "echt".. ;)
 
Ik was er met HTC Vive op en om.. al eerder VR social events meegemaakt en deze was ook weer bijzonder. Leuk om samen met een groepje Belgen en Fransen op te trekken. En ik vond Jarre leuker dan in het "echt".. ;)

ik heb ook veel van dat soort vr events bezocht maar dit was de eerste keer in vrchat in vrroom voor mij, Ik heb het gekeken op de oculus rift, daar was de ervaring in eerste instantie niet helemaal goed, de concertzaal was pas om half 10 open in plaats van 21.15 en het meest storende vond ik dat het geluid in mono was, wat voor synthesizer muziek toch een tegenvaller is. Zal wel met vrchat te maken hebben, maar dat had ik liever in stereo gehad.

Wel was de concertzaal erg gaaf van binnen. Zeker al die bewegende elementen om je heen en vooral al die visuals gesynced op de muziek komen echt wel goed over in zo'n vr concert zaal. Zeker bij die nummers waarbij je door die landschappen vliegt. Ook leuk om jean michel jarre zo bezig te zien en dat vragen uurtje na die tijd was ook een leuke toevoeging (alhoewel het wel iets te veel franstalig was).


Maar goed, dat mono geluid viel me wel tegen dus, kan iets zijn van de oculus vrchat app, ik heb niet de steam vr versie geprobeerd of die stereo was. Was het op de htc vive wel in stereo?
 
Maar goed, dat mono geluid viel me wel tegen dus, kan iets zijn van de oculus vrchat app, ik heb niet de steam vr versie geprobeerd of die stereo was. Was het op de htc vive wel in stereo?

Dacht wel dat het meerkanaals was. Weet het niet zeker. Het omgevingsgeluid was in ieder geval surround en ik kan me niet herinneren dat de muziek maar uit één richting kwam. Dat was me zeker opgevallen.
 
Heb het onderstaande even bekeken, dat geeft een idee hoe het was? Het was iig niet mono. Wel met een hoorbare clicktrack, inderdaad.

Tja, heb beetje een gevoel erbij dat ik zit te kijken naar een matige DJ-set. Zelfs met onderbrekingen en doodse stilte... Er zijn hobby-DJ's die dit beter doen, dit is niet iets voor opa Jarre, imho.

 
Back
Top