Online synth meet / jamming (overzicht van tips & tools)

cassek

Nieuwkomer
Lid sinds
27 september 2018
Berichten
13
Hallo hallo,

nu iedereen thuis zit zijn we met een wat mensen aan het kijken naar mogelijkheden om online te jammen en synth meets te houden. Hoe? Wat? Waarmee? Wuh?

Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Hoe hou je verschillende streams van mensen in synch? Wat hebben mensen nodig aan tools om mee te kunnen doen als jammer / performer in een online jam? Hoe mix je de audio? Hoe kan publiek meedoen?

Ik ben hier een Workflowy lijstje gestart om goede tips & tools uit dit draadje te delen: https://workflowy.com/s/online-synth-meets-j/qg0D7WBa49lcZUbG

Dank alvast voor tips en ervaringen :)
 
Gisteren via JamKazam geprobeerd te repeteren met mijn band, maar dat lukte voor geen meter. het idee is perfect maar de uitvoering rammelt aan alle kanten.

edit: ik zie in je lijst de balcony performance van Hainbach staan, die was echt heel mooi! Laten we proberen meer van dat te doen als synth community!
 
Gisteren via JamKazam geprobeerd te repeteren met mijn band, maar dat lukte voor geen meter. het idee is perfect maar de uitvoering rammelt aan alle kanten.

Wat lukte er niet ? Toch latency ?
We willen dit met de band ook gaan proberen nml.
 
heel stroperige interface, alsof je computer het amper aankan. ook is het trial-en-error of je audio interface geaccepteerd wordt. van de 4 bandleden kreeg slechts 1 het voor elkaar om de setup af te ronden
 
Is hier nog over nagedacht? Ik zou graag deelnemen of helpen aan het opzetten. Ik sta ook open voor een live meetup met afstand.
 
We hebben met ModLab een tweetal weken terug een korte jamsessie gedaan met z'n 4-en; cassek, SRPP, ik en nog iemand. Deden we via Jamulus. Dat ging best aardig, gaan we misschien wel vaker doen nu het wat lastig is om met zijn allen in 1 ruimte te gaan solderen.
 
Back
Top