beroepsopleiding voor geluidsystemen op events

De tip om als vrijwilliger bij een lokaal pop podium aan de slag te gaan heb ik al een paar keer voorbij zien komen en wil ik nog even bevestigen. Daar leer je verschrikkelijk veel van, zowel van de techniek als het wereldje er omheen. En nog belangrijker, je leert er mensen kennen die het werk al doen en die kunnen je weer aan andere klussen helpen.
Verder zal je al snel merken dat het leren van de techniek belangrijk is maar dat een goed ontwikkeld gehoor en professioneel gedrag je veel verder zullen helpen.
 
De tip om als vrijwilliger bij een lokaal pop podium aan de slag te gaan heb ik al een paar keer voorbij zien komen en wil ik nog even bevestigen. Daar leer je verschrikkelijk veel van, zowel van de techniek als het wereldje er omheen. En nog belangrijker, je leert er mensen kennen die het werk al doen en die kunnen je weer aan andere klussen helpen.
Verder zal je al snel merken dat het leren van de techniek belangrijk is maar dat een goed ontwikkeld gehoor en professioneel gedrag je veel verder zullen helpen.

Ja dat laatste is het belangrijkste. Techniek is leuk maar je werkt met mensen en daar maak je het verschil.
 
ten eerste: Super bedankt voor alle antwoorden!!!! :okdan:

Het verbaasd mij dat er zoveel animo voor is om dit te doen, terwijl als ik probeer achter een opleiding te komen wat dit soort technieken leert het naar mijn idee allemaal maar niche is :frons:

Lange dagen, rare tijden, slepen met spul, wil allemaal prima.
Het doel zou wel zijn om bij grote/middelgrote events het geluid te regelen, geluidsplan maken, opzetten, testen, enz.

Juist omdat het zo een onregelmatige/niche job zou zijn (dacht ik), had ik verwacht dat met een aparte opleiding met een focus op geluid je er prima werk in zou moeten kunnen vinden.



Het gaat mij eigenlijk echt om het live geluid afstellen en hoe dat werkt! (dat daar gesleep en getrek bij hoort en rare tijden is duidelijk!)

Iemand tips waar ik dat dan zou kunnen leren?!


(De tip om onderaan te beginnen met slepen en trekken begrijp ik, wil ik ook prima mee helpen,. maar mijn focus zou echt het geluid zijn.)

Verbaasd me dat niemand www.proaudioeducation.nl genoemd heeft. Volgens mij vind je daar precies waar je op zoek naar bent.
 
Dat is inderdaad in mijn straatje :okdan:

Toevallig al een duikbrevet? :engel: ik leer jouw duiken en jij mij het een en ander over audio :biertje:


Hebben jullie ook iets als open dagen?!

lol, gewoon even bellen of een e-mail sturen. Je kunt altijd vrijblijvend langs komen om te kijken of het wat voor je is.
 
Ben zelf een tijdje na een bescheiden cursus actief geweest als theatertechneut. Veel in de praktijk geleerd.
Uiteindelijk op een gegeven moment een hele andere richting uitgegaan in mijn loopbaan.
Mijn ervaring is dat je leuke en minder leuke producties hebt.. En met de ene artiest prettiger samenwerkt dan met de andere.. :-)
Ook heb ik na zo'n 11 jaar werk in de sector, maar enkele vrienden eraan overgehouden.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top