Yamaha viert 45 jaar synthesizers - live stream

Hover

-
Lid sinds
16 Maart 2002
Berichten
3.944
Locatie
Sint-Niklaas
Yamaha viert 45 jaar synthesizers met een live stream vanuit Innovation Road in Japan, morgen 22 september om 13u.

Meer info vind je hier terug.
We mogen o.a. demo's en verhalen van de makers achter deze synthesizers verwachten.
Benieuwd of Bert Smorenburg ook zijn opwachting zal maken.

Zelf verwacht ik niet onmiddellijk de aankondiging van een nieuwe synthesizer maar hoop vooral op wat achtergrondinfo over o.a. de SY1, DX7, CS-80.

31910_114.jpg - Click image for larger version  Name:	31910_114.jpg Views:	1 Size:	56,4 KB ID:	3706356
 
Laatst gewijzigd:
Interessant.
Nick Batt is er ook heen om verslag te doen van...ja...van wat?

Ik meen mij te herinneren dat Yamaha enige tijde geleden vroeg wat mensen nu in een moderne CS80 zouden willen zien.
Ik ben benieuwd.
 
Ik hoop zo dat ze toch weer eens echte volbloed synthesizers aankondigen...al zal ik al blij zijn als daar een AN2x bij zit .
 
Tot nu toe is het weinig verheffend.
Wat updates voor de Montage en CP piano en een kijkje in het Yamaha museum.
 
Nou, de livestream is voorbij.
Upates voor de Montage, ModX en CP.
Daarnaast dus een witte versie van de Montage.

Bezitters van deze instrumenten zullen ongetwijfeld blij zijn met de update en de nieuwe functionaliteit, maar in mijn beleving is het nogal karig voor zulk een evenement.
 
Een witte ModX? ;)

Ik kan me toch nauwelijks voorstellen dat dit is waarvoor je o.a. Nick Batt 10.000 kilometer laat vliegen.
 
De verwachtingen waren ook bij mij hoog maar uiteindelijk een beetje op mijn honger blijven zitten. Goede info over de update voor de Montage (en Modx). De 'rondleiding' over de geschiedenis van de synths had voor mij veel gedetailleerder mogen zijn. Uiteindelijk heb ik niet de volle 7 uren voor het scherm zitten kijken.

Misschien waren ook mijn verwachtingen wat te hoog maar ... inderdaad ... daarvoor laat je Nick Batt (SonicState.com) toch niet overvliegen? Mogelijks zit er 'iets' anders in de pijplijn?
 
Back
Top