Synth- en ModularMeeting Eindhoven 01-09-2019

BIAM

.
Lid sinds
13 september 2005
Berichten
2.259
Locatie
040
fetch?id=3696560&d=1564481291&type=full.jpg

Meer info volgt...

Er is nog plek voor live-performers, stuur me een pb mocht je interesse hebben om een live-setje te komen doen. Bij de jamsessie kan sowieso ter plekke aangeschoven worden.
 
Last edited by a moderator:
Nice! Ziet er fun uit!
 
Leuk ! En om de hoek (vooruit, en dan nog een paar km boschdijk af). Staat in de agenda.
Wat moet ik me voorstellen bij de jam-sessie ?
 
Alvast gefeliciteerd Sil Geluidsdrug!! hoop erbij te kunnen zijn. Mooi jubileum!

@ Gemmetje: Jam-sessie: stel je een grote keukentafel voor met manden met lekkere verse broodjes, de deelnemers nemen hun heerlijke let-op! eigengemaakte jam mee (bij voorkeur streekproducten)
en smeren (heel langzaam en zorgvuldig) de jam op deze broodjes (lekker dik). Vervolgens gaat iedereen proeven! simpel!
(sorry, wat 40+ graden al niet met de geest doet:-)
groetjes uit Den Bosch!
 
@WT: Prachtig omschreven, en dat met 40+ !
ik kwam wel wat YT-jes tegen van geluidsdrug en vroeg me af of een toetsenrammer als ik in een jam-setup wel tussen al dat patterngeweld past.
Mss beter m'n zooi thuis laten en alleen maar komen luisteren, ouwehoeren en broodjes jam eten :)
 
Lijkt mij een mooi moment om eens in te haken... Lijkt me leuk om te jammen met anderen. Wat is de bedoeling? 1 apparaat p.p. mee? Meer?

Moet alleen nog wel even mijn dienst kwijt zien te raken, moet werken :(
 
ik kwam wel wat YT-jes tegen van geluidsdrug en vroeg me af of een toetsenrammer als ik in een jam-setup wel tussen al dat patterngeweld past.

Lijkt mij een mooi moment om eens in te haken... Lijkt me leuk om te jammen met anderen. Wat is de bedoeling? 1 apparaat p.p. mee? Meer?

Zo'n jamsessie is steeds weer anders. Er komen naast patternproggers/players ook toestenisten,gitaristen, zangeressen,saxofoners,drummers,etc op af. Dat maakt het juist zo leuk en interessant.
De meeste nemen een enkel instrument mee, sommige een halve studio. Uiteindelijk speel je met samen anderen dus probeer daar rekening mee te houden.

Muzikaal gezien kan het varieren tijdens zo'n sessie tussen complete choas tot briljante uitvoeringen. Het is een fijne omgeving om met plezier samen te spelen en te leren van anderen, evenals advies te geven aan anderen. Goed voor je netwerk,inspriratie,etc... tot zelfs live-sets boekingen, samenwerkingen en releases komen voort.

Uiteraard zou het leuk zijn als mensen gear mee nemen voor de meeting om te laten zien wat het in huis heeft, ook als je niet van plan bent mee te jammen.


Modulab gaat 1 september naast live-performens tussendoor ook workshops geven m.b.t. Modular. Tips om door 'out-of-the-box' te denken nog creatievere patches te maken. Zeer interessant!


zo 11 augustus tussen 1300u-1900u is er tevens een Geluidsdrug jamsessie in PlugInCity op Strijp-S. Daar zou je al wat kunnen sfeerproeven.
 
Laatst gewijzigd:
Mocht je mee willen jammen;
Zorg voor voldoende aansluitkabels.
Heb je meer dan 2 stroompunten nodig, zorg voor een eigen verdeeldoos. Ook al liggen er veel stekkerdozen, merken we vaak dat die snel vol raken.
Een hoofdtelefoon met eventueel een eigen mixertje is zeker aan te raden.
 
Namens Modular Eindhoven bedankt Geluidsdrug voor het uitnodigen van Modulab Eindhoven om een bijdrage te doen aan deze mijlpaal "100ste jamsessie". Wij van Modulab Eindhoven gaan de tapa's zaal vullen met modulaire gerechten: (details en juiste tijden volgen snel) --> Middag: modular meetings = een aantal presentaties van elementen van modulaire systemen met telkens aan het einde ruimte zelf er iets mee te doen. --> Avond: aantal live performances. --> Tussen door: inzoomen op modules is altijd mogelijk. Tot 1 september.. Mvg, namens Modulab Eindhoven, Allard en Jurgen
 
Dan zal ik ook maar eens die kant op komen :-)
 
Geluidsdrug bestaat alweer 5 jaar en gaat daarom groot uitpakken tijdens de 100ste jamsessie in TAC Eindhoven op 1 september.

Bij binnenkomst in het cafe wordt je als gast omarmd door de muzikale oase van DJ Elchi and friends. Hij weet als geen ander de fijnste plaatjes uit te zoeken voor een warm onthaal en de juiste sfeer neer te zetten waar iedereen helemaal tot rust komt. De ideale plaats om even 1 van de speciaal tap-biertjes te nuttigen met een koreaans hapje uit het foodLAB.

In de tuinzaal staat het van Geluidsdrug-team klaar om de creatieve waaghalzen op te vangen en te instrueren hoe er mee-gejammed kan worden tijdens de jamsessies.
Deze jamsessie wordt afgewisseld en s'avonds afgesloten door live-performance.
Het visuele aspect zal worden verzorgd door het modular video synth crew RGB Fraktion in samenwerking met Panopticon die de zaal doen laten omtoveren in een grote synthoptical trip.

In de Gallerij zullen de leden van Synthforum.nl hun favoriete werktuig ten toon stellen en met plezier uitleg geven over wat je er mee kan doen. Hier ben je vrij om je eigen gear mee te nemen om jouw verhaal erover te vertellen nadat je heerlijk mee hebt kunnen jammen tijdens 1 van de de jamsessies in de overige ruimtes.

Aan het einde van de Gallerij staat de deur van de Tapaszaal uitnodigend open om te zien wat de leden van Modulab, Allard Krijger (aka FRAKnoise) en Jurgen Winkel (aka SONICrider), allemaal in petto hebben. Workshops, presentaties, visuals, jamsessies en live-performance komen daar allemaal aan bod. Alsof dat nog niet genoeg is gaat het ook nog gepaard met een modular meeting waar bezoekers vrij zijn om hun modulaire paradepaardje van stal te halen en kennis te laten maken met hun collega modules. Een walhalla voor de echte modularfreak!

Vanuit de Tapaszaal is er overdag toegang tot de binnenplaats waar GeluidsVrij geparkeerd staat. Vanuit het klassieke VW busje wordt er in heel Nederland op de vreemdste plaatsen gejammed en deze dag staan ze midden in TAC. Hier kan, net als in de Tuinzaal, aangeschoven worden om je geluidskunsten te delen op je meegenomen drumcomputer, groovebox, analoge synth,....

Kortom, een vol zondag programma voor jong en oud in het kader van de electronische muziek, vlakbij de plek waar het allemaal ooit begonnen is met Kid Baltan.

1 september 1400u-2200u
TAC Eindhoven. Vonderweg 1
 
Last edited by a moderator:
Ik heb er iig veel zin in en ben erg benieuwd wie er van het synthforum aanwezig gaan zijn met welk gear. :)
 
Ik heb er ook zeer veel zin in, en denk mee te nemen Roland SH-1000 of DSI Pro2 en Roland TR-505, effect units, vrij eenvoudige setup. Kan men (vrij) parkeren bij TAC touwens?
 
Back
Top