AEMIT System 7.5 Demo - woensdag 3 juli, Antwerpen

Helaas helaas, Wim Verheyen (Aemit) houd er mee op. De modules zullen niet in productie gaan. Als ik het goed begrijp wordt het m teveel en kost t teveel. Jammer!
 
Tja,Als je zelfs maar niet enkele duizenden wil investeren in je eigen produkt ...

De duurste investering zijn de gekleurde Rogan knoppen die je verplicht per 500 per kleur moet aankopen bij de fabrikant en de zo te zien silkscreen (of toch mischien printing?) op wit geanodiseerde panels als je die twee zaaken aanpast zit je al meteen met een stevige investeringsdrop maar het is wel een belangrijk element qua looks

Heel jammer voor de persoon die meegeholpen heeft en al zijn tijd ering gestopt heeft,ik had wel graag zo een systeempje willen kopen eigenlijk.
 
Laatst gewijzigd:
Helaas helaas, Wim Verheyen (Aemit) houd er mee op. De modules zullen niet in productie gaan. Als ik het goed begrijp wordt het m teveel en kost t teveel. Jammer!

Misschien dat Kickstarter een oplossing kan bieden.
 
Helaas helaas, Wim Verheyen (Aemit) houd er mee op. De modules zullen niet in productie gaan. Als ik het goed begrijp wordt het m teveel en kost t teveel. Jammer!

Volgens bericht van de fabrikant gaan ze wel in productie,dus ik vraag me af hoe je eraan komt.
 
Volgens bericht van de fabrikant gaan ze wel in productie,dus ik vraag me af hoe je eraan komt.

Ehmm, Wim Verheyen's Facebook.

Ik zou t niet netjes vinden om die hele post hier te gaan copy/pasten maar het verhaal daar is dat Aemit er mee stopt. Misschien is er ondertussen iets veranderd maar als ik het goed begrijp zal Wim er in ieder geval niet aan mee doen.
 
DIt is echt verwarrend ,is die Verheyen pissed dat zen 'Aemit' naam is gepik en mogelijke orders aan het highjacken is of wat??
 
Ik ben hier niet echt meer mee bezig, maar ik vrees dat het hier gaat over het originele product dat Wim Verheyen (Aemit) zo'n 30 à 40 jaar geleden gebouwd had. Dat ging hij niet in productie brengen. Ik heb geen idee hoever hij meewerkt aan dit nieuwe product. Trouwens stoppen omdat je verplicht dingen per 500 moet aankopen, is ook een beetje naïef, niet ? Zulke strategieën kent/weet toch elke ontwikkelaar, dus hou je daar vooraf rekening mee zou ik denken. Missschien beter grondig nagaan wie er werkelijk achter dit project zit.

Ja Faceboek...
 
Het huidige Aemit bestond uit Wim Verheyen (ingenieur), Didah Drieghe (sales/marketing/etc) & Guy Drieghe (concept/design/etc). Begin jaren '80 hebben Wim & mezelf (Guy dus) een one-time-only modulair ontworpen (die nog steeds werkt), grotendeels gebaseerd op CEM technologie. Ook toen waren het grotendeels mijn ideeën & concepten die door Wim omgezet werden naar een schema, waar ik dan vervolgens een werkende PCB van maakte. Net toen het merendeel klaar was, en we de modules wouen verkopen, heeft Wim er zomaar ineens de brui aan gegeven. Iets met "carrière maken" of zo...

'n Kleine 40 jaar later heeft de geschiedenis zich herhaald.
Aemit modules stonden net op het punt om in produktie te gaan -- door een exclusieve deal met Schneidersladen -- toen Mr. Verheyen het nogmaals nodig achtte om de boel (geheel onaangekondigd) op te blazen. Zijn officiëel standpunt is "omwille van financiële reden", maar er speelde wellicht meer...

De eerste (nieuwe) Aemit module was inderdaad een remake van de originele CEM-based VCO, aangepast aan Eurorack normen. Nog steeds 'n beest van een analoge VCO.
Alle andere modules zijn volledig nieuwe ontwerpen.

Didah en ik gaan gewoon verder, weliswaar onder een andere naam en op een andere manier.
Meta modules (formerly and very shortly known as Aemit) zullen alleen via build-to-order verkrijgbaar zijn. We verwachten dat nog vóór de herfst rond te krijgen...

Enkele bijkomende weetjes:
- De panels zijn "natuurlijk" aluminium, geanodizeerd, met in-porie digital printing. Silkscreen had misschien mooier geweest, maar is quasi onbetaalbaar in kleine oplages.
- De MOQ (minimum order quantity) voor de dure RB-67-0 Rogan knoppen is inderdaad 500stks, maar we gebruiken vier kleuren. Dat kan ons ezeltje niet trekken.
Voor custom Rogan's (met een ietwat handerige D-shaft bvbd) is de MOQ 1500stks.
- Het lijkt me sterk dat Mr. Verheyen pissed zou zijn omwille vd Aemit naam, vermits die (ook) van mij kwam. Advanced Electronic Musical Instruments Technology, voor de insiders.
- De "look & feel" van onze modules is helemaal niet geïnspireerd, laat staan gebaseerd op Andrew Kilpatrick's modules/synths. Dieter Rams daarentegen is wél een inspiratiebron. :-)

Hopelijk heb ik hiermee één en ander uitgeklaard ?

Binnenkort wellicht meer...

Mvg,
Guy Drieghe-D.
 
Dankjewel Guy, dat maakt een hoop duidelijk. Veel succes en de hartelijke groeten aan Didah!
 
Aemit modules stonden net op het punt om in produktie te gaan -- door een exclusieve deal met Schneidersladen -- toen Mr. Verheyen het nogmaals nodig achtte om de boel (geheel onaangekondigd) op te blazen. Zijn officiëel standpunt is "omwille van financiële reden", maar er speelde wellicht meer...

Tegenwoordig betalen de grootste module handelaars 50% of meer upfront voor een bestelling,je zit dan wel met een deadline en er moet dan ook gewerkt worden zeg maar.


Didah en ik gaan gewoon verder, weliswaar onder een andere naam en op een andere manier.
Meta modules (formerly and very shortly known as Aemit) zullen alleen via build-to-order verkrijgbaar zijn. We verwachten dat nog vóór de herfst rond te krijgen...


Hopelijk heb ik hiermee één en ander uitgeklaard ?

Binnenkort wellicht meer...

Mvg,
Guy Drieghe-D.

Geweldig,bedankt voor de bevestiging!
 
Wow,wat een toffe peer zeg, 2x de stekker eruit trekken.
 
Didah en ik gaan gewoon verder, weliswaar onder een andere naam en op een andere manier.

- Het lijkt me sterk dat Mr. Verheyen pissed zou zijn omwille vd Aemit naam, vermits die (ook) van mij kwam. Advanced Electronic Musical Instruments Technology, voor de insiders.

Mvg,
Guy Drieghe-D.

Guy waarom niet de Aemit merknaam gewoon behouden als die van je komt,ik denk dat dit veel beter is voor de spirit die er achter zit,dit maakt niet uit of Wim er bij betrokken was destijds gezien meeste input van jouw komt?
 
Guy waarom niet de Aemit merknaam gewoon behouden als die van je komt,ik denk dat dit veel beter is voor de spirit die er achter zit,dit maakt niet uit of Wim er bij betrokken was destijds gezien meeste input van jouw komt?

Omdat die naam nu 'n beetje een vieze smaak in m'n mond nalaat... Vorig jaar heb ik de Easel Expander uitgebracht onder "Meta", dus dat wordt logischerwijze ook de nieuwe naam van onze modules.
Die hebben ondertussen een volledig nieuwe look (& feel) gekregen; wellicht binnenkort publiek gemaakt.

cheers,
_g
 
Back
Top