Konrad (Conny) Plank vrijdag 3-5 op Arte

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.028
Locatie
Apeldoorn
vrijdagavond op Arte om 21.45 een docu/portret over Konrad Plank die als muzikant en producer vanaf de jaren 60 zich heeft bemoeid met oa krautrock, Neue Deutsche Welle en met allerlei andere artiesten zoals Holger Czukay en Brian Eno.
 
Shit gemist. Mocht iemand hem digitaal opgenomen hebben en kunnen delen dan hoor ik het graag.

Plank is voor mijn gevoel redelijk onder gewaardeerd. Zijn invloed op kraftwerk en elektronische muziek is groter dan menig persoon denkt. Het zou mij niks verbazen als hij er voor gezorgd heeft dat kraftwerk de elektronische kant is op gegaan. Erg benieuwd hoe dat in deze docu, die al een tijd op mijn lijstje staat, tot uiting komt en of mijn vermoedens bevestigd worden.
 
Shit gemist. Mocht iemand hem digitaal opgenomen hebben en kunnen delen dan hoor ik het graag.

Plank is voor mijn gevoel redelijk onder gewaardeerd. Zijn invloed op kraftwerk en elektronische muziek is groter dan menig persoon denkt. Het zou mij niks verbazen als hij er voor gezorgd heeft dat kraftwerk de elektronische kant is op gegaan. Erg benieuwd hoe dat in deze docu, die al een tijd op mijn lijstje staat, tot uiting komt en of mijn vermoedens bevestigd worden.

Helaas werd over Kraftwerk niet zo veel gezegd, zowiezo behalve ultravox en devo kwamen er voor mij weinig bands in voor die me echt iets zeiden.
Ja Holger Czukay, Midge Ure en oa Dave Stewart kwamen ook nog even aan het woord.
Daf was in het begin uitgebreid aan het woord maar ik ken die muziek verder niet.
Het was meer een rondtour van z'n zoon die langs allerlei artiesten ging en vroeg hoe hun ervaring was geweest met Conny.
Het was wel duidelijk dat alle artiesten hem behoorlijk hoog hadden zitten.
 
Ken je DAF niet?

Nee maar in de jaren 80 is de Deutsche welle ook een beetje aan me voorbij gegaan moet ik zeggen, zowiezo is de eighties niet m'n favoriete tijdperk als het om muziek gaat.
Misschien ook wel omdat ik opgroeide in de jaren 60 en 70 dus bijv de Krautrock sprak mij weer meer aan naast rock, symfonische muziek en singer/songwriter.
Toch nu ik sinds de laatste jaren meer met synths doe ben ik wel meer gaan luisteren naar de eighties en kan ik ook meer muziek uit die periode waarderen.
Maar het neigt soms wel een beetje naar de doom kant net als punk en dat ligt me niet zo.
 
Dat laatste is zeker waar. Ik ben een jaartje ouder maar voor mij was dat juist een zeer opwindende tijd, en DAF was (achteraf gezien) toch wel een van de toppers. Helaas heb ik ze nooit live gezien. Kraftwerk viel een beetje buiten mijn interessegebied. Ook jammer.
 
Back
Top