30 jaar Dutch Dance 3doc

Attachments

  • Mary-Go-Wild.png
    Mary-Go-Wild.png
    14,2 KB · Bekeken: 122
Is best ok. 2de deel ook de schaduw kant die lekker aan bod kwam.

Al wat fb gepiep gelezen van mensen die vinden dat ze er in horen. Dat blijft grappig.

En die BBC docu’s ga ik checken Olaf.

En ja die stem van Hermelijn vergeet je gewoon niet.

En ook nieuwe beelden btw.
 
Vond zelf deel 2 iets minder. Beetje leuke oude beelden. Denk dat deel 3 helemaal niet zo leuk is. Gaat over de moderne luitjes. Die "Mary go Wild" moet ik nog ff kijken.
 
Zijn er nog nieuwe grondleggers ontdekt? Het stikt tegenwoordig van de grondleggers. Er moet ergens een enorme berg grond leggen.
 
House is ontstaan op het moment dat de eerste holbewoner de schedel van een ander insloeg en dacht "Hey, dat is een te gekke sample".
 
Bedankt voor de tip. Zonder dit topic had ik het programma zeker gemist.
Alhoewel ik oud genoeg ben is de hele dance / house / EDM revolutie grotendeels langst mij heen gegaan (ik was meer bezig met hip-hop, soul / funk en later ook (indie)rock), toch herkende ik veel van de DJ's / producers / namen van feesten en organisatoren.
 
Mary go wild... vreselijk rotnummer trouwens. Nooit gehoord bij t uitgaan in belgië, herinner me sat delokale platenboer ermee bleef zitten.
 
Net gekeken, leuk hoor om al die dingen weer te zien. Inderdaad was Nederland eind jaren '80 nog wat viezer op de goede manier, ik heb ook het idee dat zeker tot midden jaren '90 ook gewoon alles kon dat mensen er gewoon van uit gingen dat je om kon gaan met je vrijheid en dat het daarna allemaal steeds conservatiever is geworden. Steeds VVD en CDA regeringen. Wat dat betreft was Pim Fortuyn eigenlijk precies de breuklijn waarin zowel het verleden als de toekomst in zat.
 
Oh ja en jammer dat ik die schijtkop van George Russeler weer moest zien. Ging je naar disco A stond hij start - stop old school platen te draaien, ging je daarna naar disco B stond hij exact de zelfde platen in exact de zelfde volgorde start stop zonder mixen achter elkaar te draaien. Die man heeft de Energiehal kapot gemaakt en echt alles uitgemolken.
 
Steeds VVD en CDA regeringen. Wat dat betreft was Pim Fortuyn eigenlijk precies de breuklijn waarin zowel het verleden als de toekomst in zat.

??? De regering heeft er niets mee te maken. Die wisten nog niet eens dat er nog zoiets als house bestond. De (commerciele) muziek industrie zag echter wel geld in de dance (lees: house), maar wel met hun eigen gecontroleerde deuntjes. Daarom zie je bv. bij de mtv awards ook alleen maar dezelfde mtv hitmakers en geen onafhankelijke.
 
??? De regering heeft er niets mee te maken. Die wisten nog niet eens dat er nog zoiets als house bestond. De (commerciele) muziek industrie zag echter wel geld in de dance (lees: house), maar wel met hun eigen gecontroleerde deuntjes. Daarom zie je bv. bij de mtv awards ook alleen maar dezelfde mtv hitmakers en geen onafhankelijke.

Nee in het algemeen is Nederland super conservatief aan het worden. Ook mensen die zichzelf progressief noemen.

Qua muziek zijn de grote vernieuwingen wel voorbij maar dat had vaak ook met technische doorbraken te maken, bijvoorbeeld betaalbare samplers en drumcomputers. Nu is het meer het distributiemodel wat omvergeduwd is en de drempel om muziek te maken, alleen nog maar een PC nodig als je echt wil.
 
Paarse kabinet schopte konten inderdaad, was voor de jeugd een goed tijdperk Nu mag je niks meer, alleen radler bier en sporten.
 
Paarse kabinet schopte konten inderdaad, was voor de jeugd een goed tijdperk Nu mag je niks meer, alleen radler bier en sporten.

Toch grappig dat je nu kunt zeggen dat Paars toen kont schopte haahh
 
Mij heb je nooit horen klagen over die tijd, ook niet toen dat hip was :)
 
Back
Top