Analog Systems - Music House!

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
Analog Systems komt naar Nederland!

Quote uit een flyer van Music House.

Analog Systems bouwt modulaire systemen w.o. de System RS01 en 8500X. Bob Williams, eigenaar van Analog Systems komt op ZATERDAG 27 oktober vanaf 12:00 uur een demostratie geven van zijn modulaire systemen.

Op deze zaterdag krijg je ook 10% korting op Analog Systems indien je bij Music House aanwezig bent.

Dus komt alle naar Music House. Modulaire synths zijn erg leuk en leerzaam. Vooral state-of-the-art modulars zoals die van Analog Systems!

Voor meer info over de systemen:
http://www.the-music-house.com

Slaap lekker....
 
Laatst gewijzigd:
En wie zien we morgen allemaal in Utrecht?
 
ik ben er hoor
alleen niet vroeg
 
Ik vond het erg gezellig en leerzaam zaterdag.

Lofi, heb jij nog lang met de modular zitten spelen?
 
Jammer dat ik het gemist heb...., de thread ietje te laat opgemerkt.

Welke top bakken mocht je testen? Zijn die beter als een A-100? (die heb ik bij musichouse wel mogen testen :)
 
Ik heb zelf een A-100 en die is inderdaad vet.
Bij Music House was de eigenaar van Analog Systems in de zaak om daar een demostratie te geven.

Analog Systems maken modulaire synths die net iets verder gaan als de Doepfer variant. De modules zijn net allemaal iets steviger, strakker en dus ook een stuk duurder. Ze zijn ook iets zuiverder.

Deze modulaire systemen zijn dus in zijn totaliteit ook een stuk duurder dan de A-100 variant.

Ik heb om drie redenen voor Doepfer gekozen:
  • De hoeveelheid modules. Doepfer heeft echt veeeel modules.
  • De prijs. Alle modules zijn redelijk betaalbaar.
  • Ik vind Doepfer cool. Lekker de persoonlijk synthboer van Kraftwerk.

Een Analog Systems kun je vergelijken met een MOTU modular.
 
kom je ook een keer naar groningen ,anders moet ik elke keer zo,n shit eind rijden!!!!!!
 
Huh, wat? (thread vergeten)..

Ja ik ben nog wel even 'n paar uurtjes blijven hangen daar. Het probleem met die modulars is dat je d'r zo verdomde hebberig van wordt. Ik denk dat ik maar 'n bank ga overvallen ofzo: ik moet eerst 'n apparaat kopen om live te gebruiken (regelwerk?), daarna een of twee compressors (zie die andere threads), dan wil ik ook nog 'n polyfone VA bak voor pads, strings etc. En vervolgens een Analog Systems Phoenix. En een groter huis, want die Phoenix past natuurlijk niet in m'n kamer. Damn.

Een MOTU modular, Johnny? Ik dacht dat die gasten alleen maar midi en audio interfaces maakten enzo...
 
Nee nee nee MOTM rules..... Ze zijn echt heel erg ver gevorderd. En als je je ogen open zet dan zie dat MOTM niet meer alleen is. Er zijn zoveel mensen die nog net even betere adsr vco's filters enz aanbieden die 100% compatibel zijn met MOTM en nog aangeraden worden ook door die gasten. Het nadeel is alleen dat je dus dat spul zelf moet bouwen en het zijn vaak verry zeldzame onderdelen.

Als ik mijn 909 volgende week heb en mijn rm1x heb gevonden op de marktplaats dan ga ik beginnen aan MOTM spul. Elke twee of elke maand een module. Dit is waar ik mee begin:

1 powersupply
1 midiCV (heb ik al twee van zelf gebouwd en ik heb doepfer maq 16/3) dus is niet meer nodig
1 VCO
1 Enveloppe generator
1 VCA
1 VCF

Als ik daar mee uitgespeeld ben ga ik voor nog een EG en wat filters.

Gaat helaas veel tijd inzitten in t zelf bouwen maar ik denk dat het t resultaat waard is.

Dus t is MOTM en niet MOTU want die maakt inderdaad midi spul
 
Even 'n beetje gezocht met google; damn dat ziet er goed uit. Huge, heavy-duty spul. Alleen jammer dat ik de ballen snap van electronica. Toch maar kant-en-klaar kopen denk ik.

Wat ga je met die RM1X doen trouwens? Ik zat nl te denken er een te kopen voor live, maar omdat ik 'm verder niet erg veel zou gebruiken zie ik er maar vanaf denk ik. Ik ben dus benieuwd wat jou plannen ermee zijn.
 
Duuuuur

Duuuuur

Het grote nadeel van MOTM (ziet er puik uit.. wil ook wel zo'n systeempje).. het is rete-duur. Oscillatortje.. trek maar 6-700 gulden uit je achterzak.

Persoonlijk maakt het me niet zoveel uit of een oscillator nou heel goed is, supergoed of nog beter..

En dan is doepfer 100x beter betaalbaar.
 
Re: Duuuuur

Re: Duuuuur

Orgineel geplaatst door CraZ
Het grote nadeel van MOTM (ziet er puik uit.. wil ook wel zo'n systeempje).. het is rete-duur. Oscillatortje.. trek maar 6-700 gulden uit je achterzak.

Persoonlijk maakt het me niet zoveel uit of een oscillator nou heel goed is, supergoed of nog beter..

En dan is doepfer 100x beter betaalbaar.

?????????????????????????????????????? Duur ???
Het is niet duur alleen een VCO is duur maar de shit die erin zit is al duur in de electronica winkel. MOTM maakt 10% winst op hun spullen en echt winst maakt men op prefab modules. Een frontpaneeltje laten bouwen is ook niet echt goedkoop.

Doepfer is alleen maar goedkoper omdat het massa produktie is.

MOTM moet BTW over hun ingekochte spullen betalen het is namelijk geen bedrijf maar het zijn hobbyisten.

Maar je kan ook de oakley sound VCO kopen en die is 300 piek (dat is dus net zo duur als Doepfer) Je moet m dan wel zelf in elkaar knutselen.

Maar je kan t ook combineren. als je de patch panel bouwt dan kan je van beide wat gebruiken.

Wat ga je met die RM1X doen trouwens? Ik zat nl te denken er een te kopen voor live, maar omdat ik 'm verder niet erg veel zou gebruiken zie ik er maar vanaf denk ik. Ik ben dus benieuwd wat jou plannen ermee zijn.
Ik heb m nodig voor live muziek. Ik vind de display en de mute optie goed. Zat eerst te twijfelen of ik een rs7000 zou doen maar ik heb al een sampler en het gaat mij puur om de sequencer. Maar ze zijn er niet meer zo veel tweedehands. Nu moet ik ook wel voor de rm1x want ik heb net voor een mooi prijssie fl2300 een 909 geregeld. Nu nog wachten op de aankomst.
 
Inderdaad MOTM was het.
Twin-x, doe je je Jomox nu weg? Ik heb wel interesse...

Eindelijk weer iemand met een 909.. Jiehoe!
 
Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

ben ik wel nieuwsgierig hoe het dagje uit nu was ;)

-C-
 
Origineel geplaatst door C738
Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

ben ik wel nieuwsgierig hoe het dagje uit nu was ;)

-C-
Het was bretsig!
 
Origineel geplaatst door C738
Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

ben ik wel nieuwsgierig hoe het dagje uit nu was ;)

-C-
Het was heel gezellig en Bob Williams is een heel aardige, ietwat verlegen man, die zijn (mogelijke) klanten serieus neemt. Jammer dat Martijn en Ben gestopt zijn met AS. Ben gaf zelf toe dat AS krachtiger en duurzamer is dan Doepfer, maar Doepfer maakt meer modules, is goedkoper en populairder.
 
Back
Top