Soundlines of Contemporary Art 2018

Lid sinds
14 oktober 2008
Berichten
3.903
Locatie
-
25 September - 25 Oktober

22088_258074_1.jpg


To mark the 100th anniversary of the foundation of the First Armenian Republic, Yerevan will host the “International Contemporary Art Exhibition: Armenia 2018. Soundlines of Contemporary Art”, which from September 25 to October 25 will engage the capital city with more than fifty international artists exhibiting in seven different locations around the city.

22088_soundlines_of_contemporary_art_1.jpg


“Soundlines of Contemporary Art”, curated by Mazdak Faiznia and Marina Hakobyan and created and organized by Shaula International LLC, is held under the high patronage of the Presidency of Armenia and the patronage of the Canadian Government, the Ministry of Culture of Armenia, the Ministry of Cultural Activities and Tourism of Italy, the cultural promotional project of the Ministry of Foreign Affairs of Italy Vivere All’italiana, the Italian Embassy in Armenia. The event is further supported by the Ministry of Foreign Affairs of Armenia, the EU Delegation to Armenia and the Armenian General Benevolent Union (AGBU).

Roland Kuit and Tomas Rajlich 25 September till 25 October in
House-Museum of Aram Khachaturian Yerevan Armenia


http://panarmenian.net/m/eng/news/258074
 
Last edited by a moderator:
Dus organiseer je ook een roadtrip dat we met de synthforumbus met z'n allen naar Armenië gaan?

Anders zie ik de kans klein dat ik in de buurt ga geraken ..
 
Dus organiseer je ook een roadtrip dat we met de synthforumbus met z'n allen naar Armenië gaan?

Anders zie ik de kans klein dat ik in de buurt ga geraken ..

Vanuit Jordanië ben je er toch direct? Even door Syrië en een hoekje van Turkije.
 
Dus organiseer je ook een roadtrip dat we met de synthforumbus met z'n allen naar Armenië gaan?

Anders zie ik de kans klein dat ik in de buurt ga geraken ..

In de kunstwereld is "meta promotie" niet ongebruikelijk. Het doel is dan niet direct om betalende bezoekers te werven, maar meer de eigen interessantheid te etaleren.
Dat laatste is namelijk een factor bij de verdeling van fondsen door commissies, curatoren, etc.
 
Even vroeg ik me af: wat hebben die jongens/meisjes precies begrepen? Maar dat werd al snel duidelijk: hoe ze de PR tekst van het festival uit het Engels naar het Italiaans moeten vertalen.
 
'Meta promotie' op SF, dat is een contradictie.
Het is voor Armenië een enorm belangrijke gebeurtenis gezien hun verleden.
Opmerkelijk is dat ik in een museum van hun meest belangrijke componist mag exposeren.
Het Khachaturian Museum.
Luister maar naar zijn muziek, uiteen lopender met mijn werk kan bijna niet. Gewaagd zou je het kunnen noemen. :)

https://soundcloud.com/naderabbassi/khachaturian-masquerade-waltz

Wat ik mis in deze zijn vragen over het wat, hoe en waarom ik daar met geluid ga doen, of mijn lessen daar op het TUMO Center for creative technologies.

Dit is het Synthforum dus wanneer je niets daar over vraagt en maar wat roept, lijkt het mij dat aan je opmerkingen andere beweegreden ten grondslag ligt. Dan denk b.v ik aan afgunst.....
 
Wat ik mis in deze zijn vragen over het wat, hoe en waarom ik daar met geluid ga doen, of mijn lessen daar op het TUMO Center for creative technologies.
Niemand houdt je tegen als je die onderwerpen zelf aansnijdt, Roland.
Nu is het een beetje alsof je een flyer van een kunstexpositie op een rommelmarkt verspreidt en dan verbaasd bent over de weinige respons. Ik denk dat de meeste SF-ers met de mond vol tanden staan. Maar in elk geval: gefeliciteerd!

Dus: vertel eens (maar wel graag begrijpelijk houden).
 
Het is voor Armenië een enorm belangrijke gebeurtenis gezien hun verleden.

Dit is het Synthforum dus wanneer je niets daar over vraagt en maar wat roept, lijkt het mij dat aan je opmerkingen andere beweegreden ten grondslag ligt. Dan denk b.v ik aan afgunst.....

Dank voor de toelichting. Ik begrijp bij nader inzien dat deze historische gebeurtenis de val van de muur zal doen verbleken. Ik ben inderdaad jaloers dat ik hier niet bij zal kunnen zijn, maar een pleister op de wond is dat dit belangrijke kantelpunt in de geschiedenis van de mensheid ongetwijfeld live uitgezonden zal worden op alle internationale media, zodat ik dan toch jouw onvergetelijke optreden niet zal hoeven missen.

Tot slot wil ik nog even benadrukken dat hetgeen hier gezegd wordt over het belang van fashion wat mij betreft minstens dubbel zo hard geldt voor experimentele electronische muziek: http://www.youtube.com/watch?v=vF12rS6w25M&feature=youtu.be&t=2m24s
 
Laatst gewijzigd:
Dank je wel SmartBits!

Armenië krabbelt op vanuit een genocide en meerdere overheersingen.
Om zoiets te boven komen is het noodzakelijk een eigen culturele identiteit op te bouwen.
Er wordt veel geld en aandacht gepomt in het cultureel onderwijs.
Één van de speerpunten is het TUMO Center for Art and Technology.

Tumo-center.jpg


https://tumo.org/en/

Hier krijgen 14000 jongens en meisjes onderwijs in digitale kunst en technologie.
Een nieuwe generatie die gaat bepalen hoe hun toekomst eruit zal gaan zien.
Van video kunst tot robotica. Hiervoor staan alle middelen, die je kunt bedenken, tot hun beschikking.
Er worden docenten vanuit de hele wereld binnen gevlogen, zoals b.v. ontwikkelaars van Google en anderen die iets betekenen in hun vakgebied.

Dit Center is echt space:

tumo-int-2.jpg


Ik mag met 16 uitgekozen leerlingen een expositie gaan realiseren in 10 dagen les.

Dit naast mijn expositie in het Khachaturian Museum.
 
Die expo maken met de leerlingen lijkt me een heel bijzondere ervaring. Ben benieuwd wat er uitkomt, en hoeveel invloed het gaat hebben op de ontwikkeling van de leerlingen. Hoop dat je er tzt wat over vertelt hier.
 
Nu ook bij

cropped-logo2.png


Furthermore, an educational section will include several workshops in some of the leading art institutions of Armenia such as Tumo Center for Creative Technologies, Terlemezyan Institute, and State Fine Art Academy, held by, among others, Roberto Pugliese, Roland Emile Kuit, Abdoulaye Diarrassouba, and Victor Ehikhamenor.


https://www.kroll-avantgarde.com/
 
Laatst gewijzigd:
Dat wordt champagne, cocaine en groupies scoren daar. Geniet ervan, Roland!
 
Back
Top