Museum van Geluid (3 juni, Werkspoorkathedraal, Utrecht)

Ptr

Ingeburgerd
Lid sinds
3 januari 2013
Berichten
92
Zondag 3 juni wordt een mooie dag in Utrecht voor modularfanaten! Op deze Culturele Zondag vindt Utrecht Centraal plaats, met in heel de stad uiteenlopende optredens. In het kader daarvan wordt in de Werkspoorkathedraal een groot modular-event gehouden: het Museum van Geluid. Colin Benders (voorheen beter bekend als Kyteman) is host en heeft een respectabele selectie modularmuzikanten uitgenodigd, die allen hun modulaire systeem mee zullen nemen.

Wanneer: Zondag 3 juni
Waar: Werkspoorkathedraal
Tijd: 11.00 - 19.00 uur

Line-up:
Daniel Cramer (CA)
Allert Aalders (NL)
Patrick Detampel (DL)
Maarten Vos (NL)
Gijs Gieskes (NL)
Jerobeam Fenderson / BR Laser (AT)
Kijkbuiskinderen (NL)
Universum 1.2 (NL)
Ann Annie (VS)
Suzanne Ciani (patch) (VS)
Christophe Beck (VS)
Colin Benders (NL)

Meer info: https://www.facebook.com/events/2059787354333009
 
Last edited by a moderator:
Ciani is er als enige dan weer niet vleselijk aanwezig; de bedoeling is dat zij van afstand instructies geeft over een patch, die dan ter plekke zal lopen tijdens het event.

Nou ja....ze verdient in elk geval de aandacht....
Ze heeft veel betekend voor electronische muziek en sounddesign.

suzanne-ciani-1.rendition.940.456.jpg


En dan bedoel ik niet alleen de Coca Cola "plop sssshhhhh klok klok" die ze ooit maakte op haar Buchla Modular.
https://www.coca-colacompany.com/st...ani-the-legendary-creator-of-cokes-pop-n-pour

Mini doc over Coca Cola Pop'n Pour
https://vimeo.com/227756364
 
Ik ga zeker heen. Die gasten hebben zelfs een Buchla in bruikleen van het bedrijf zelf, ongekend in NL.
 
Ik ga zeker heen. Die gasten hebben zelfs een Buchla in bruikleen van het bedrijf zelf, ongekend in NL.

Dat is een aardig heen en weer email en getelefoneer geweest :)

Tot 3 juni en vanavond natuurlijk allemaal naar Modulation komen he?
 
Is er ook een tijdschema bekend hoe laat de muzikanten in de line-up optreden?
 
Is er ook een tijdschema bekend hoe laat de muzikanten in de line-up optreden?

Allemaal tegelijk! Het idee is dat er een soort muzikale beeldentuin van geluid en (zelfspelende) patches zich ontvouwt. Of de patches zich aan elkaar zullen aanpassen? Hoe het zich ontwikkelt? Who knows! In ieder geval is het dus niet het idee dat er aparte optredens 'op een podium' te zien zijn. De hele Werkspoorkathedraal is het decor van een Museum van Geluid...:beard:
 
Aha, dat is dus een hele andere benadering. Ik ben van plan om te komen, benieuwd hoe dit uitpakt! :)
 
De patch instructies van Suzanne Ciani zijn binnen, vanaf morgen ga ik naast m'n eigen patch aan de slag met het maken van haar patch op de Buchla. Erg veel zin in, dit word een hele leuke en leerzame ervaring denk ik. En een grote eer wat mij betreft.
 
Alles staat, alles werkt, het word een mooie ervaring. Ik hoop jullie vandaag te zien!
 
Dat was leuk!
 

Attachments

  • IMG_20180603_153531363_HDR.jpg
    IMG_20180603_153531363_HDR.jpg
    85,9 KB · Bekeken: 144
  • IMG_20180603_150133523.jpg
    IMG_20180603_150133523.jpg
    92,1 KB · Bekeken: 147
  • IMG_20180603_151812153.jpg
    IMG_20180603_151812153.jpg
    48,1 KB · Bekeken: 139
Ik vond het ook leuk, die nieuwe kasten van Colin zijn vet, en ik heb een een quadraphonische patch van Suzanne C gehoord.
 
Ik vond het een te gek evenement.
DIe patch op de Buchla klonk geweldig met die quadraphonische panning ook.
Heb je nu niet nog ergere Buchla lust dan je misschien al had Allert?
 
Ik vond het een te gek evenement.
DIe patch op de Buchla klonk geweldig met die quadraphonische panning ook.
Heb je nu niet nog ergere Buchla lust dan je misschien al had Allert?

Breek. Me. De. Bek. Niet open. Man, wat een ander instrument is dat. Maar goed, next job, shipping Back to usa.

Maar dit was heel mooi om deel van uit te mogen maken.
Zowel m’n eigen klankwereldje als het patchen samen met Patrick Detampel ad hand vd instructies van Mevr. Ciani. Ook weer veel geleerd, ook door de andere deelnemers als MuX (vr modular),Daniel Cramer (Krell meister nr 1) Ann Annie, klein maar fijn, Cristophe Beck, BR Laser, Jerobeam Fenderson, Patrick Detampel en Ashley Puente, en natuurlijk onze locals Colin B en Maarten Vos. Wat een mooie ervaring!
Voooral natuurlijk dank aan Colin en de culturele zondagen organisatie dat ze dit hebben voor elkaar gekregen.


Ps extra shout Out to de Uncloud helden met hun video installatie en last but not least Sem van Kijkbuiskinderen de eerste boeiende Kinect installatie evah.
 
Een puntje van kritiek... dit speelde zich zowat af in mijn achtertuin, dus ik kon 't absoluut niet laten schieten.

Maar ik was ook alleen thuis met de kinderen (3 en 6), dus ik dacht: nou dan neem ik ze toch mee!
Mooi deel van de opvoeding :okdan:

Maar bij de ingang wordt me door 2 beveiligers verteld dat het gebeure niet geschikt was voor jonge kinderen, wegens de harde geluiden / mogelijkheid op plotse harde geluiden.

Ben toch heeeeel even binnen gaan kijken/horen, en ja het stond inderdaad nogal hard.

Heel zonde, want ik was niet de enige ouder die bij de deur stonden te twijfelen en/of omkeerden met hun kroost.
Juist een dergelijke happening is ook heel leuk en bijzonder voor kinderen!

En als modular fanaat ... heb ik dus gewoon alles gemist. :(
 
Back
Top