EMS Synthi100

wardup

Nieuwkomer
Lid sinds
17 februari 2010
Berichten
9
Synthlovers!

Tijdens URB Festival (30 maart t.e.m. 1 april) komt de EMS Synthi100
- rechtstreeks vanuit de Soulwax studio - naar Brugge.

In de Villa Bota Radiostudio wordt er een workshop mee gegeven en is er een publieke demo.
Je kan dus éénmalig kennismaken met deze zeer zeldzame synth.
Meer info vind je hier:
https://www.facebook.com/events/1482671981860735/

Tot dan?

Groeten,
Het Entrepot - Brugge
 
Bericht door een moderator:
Verplaatst naar de juiste rubriek
 
Goed om te horen!!!
Toch eens iets dat de moeite is om buiten te komen hier ... ;-)

En ik ben nog vd oudheid.
Geen "muileboek" ier, mss kopiëren naar hier dat iedereen mee kan lezen ...

En komt de tech guy of de broertjes mee of mag ie alleen op trip? :-)
100% working condition?
En mogen er "anderen" deze heiligheid betasten? ;-)
 
Zag dit filmpje laatst ergens voorbij komen over een volledige gerestaureerde Synthi100 in Belgrado. .... man man man wat een apparaat.

 
Ik zak zaterdag wel even af. Rest vh weekend is t waveteef ��
 
Zag dit filmpje laatst ergens voorbij komen over een volledige gerestaureerde Synthi100 in Belgrado. .... man man man wat een apparaat.

Behalve voor de looks of investering is echt niemand die dat ding zou kopen als muziek instrument 'om muziek mee te maken',totaal onhandig omwille van de veel te grote matrixen,je bent beter af met bvb 3 of 4 synthi's.
 
Info voor de smoelboek-lozen:
Allen welkom op URB - Urban Art Festival in Brugge:


ZATERDAG:
WORKSHOPS & CONCERT met de EMS Synthi 100*, het meest zeldzame muziekinstrument ter wereld!

Workshops van 10u tot 12u30 en van 14u tot 16u30.
25 euro pp. Reserveren verplicht via urb@hetentrepot.be.

Demo om 17u én live impro om 20u met Milan W., Jürgen De Blonde (de portables, Köhn) en Floris Vanhoof.

VR&ZA

In Villa Bota wordt een elektronica-onderwereld gecreëerd met als speerpunt de EMS Synthi 100, een gigantische analoge/digitaal hybride synthesizer uit de jaren ’70. Wereldwijd zijn er 30 gemaakt. 1 daarvan bevindt zich in België. Deze koning van de elektronische instrumenten is eigendom van het IPEM van de Universiteit Gent. Dit uniek instrument zal het volledige URB-weekend aanwezig zijn in de Villa Bota bar. Hij komt rechtstreeks vanuit de Soulwax studio, waar de gebroeders Dewaele er hun nieuwe album mee opnemen. From Soulwax to URB. Yes baby!

In het Soundlab gaat ook een gezellige DIY record fair door. Niet zomaar plaatjes, maar de meest eigenzinnige Belgische platenlabels zijn aanwezig om hun zeldzame cassettes, lp’s en handmade artwork te verkopen.

Met Dauw / Slaapwel Records / KRAAK / Meeuw Muzak / Consouling Sounds (Records) / Audio Visuals Atmosphere / Wool-E Tapes / Ångström Records / ...

Snuister in de diepste krochten van het hedendaagse muziekuniversum en bespeel ondertussen de interactieve audio-installatie van kunstenaar Thomas Betsens.

VRIJDAG - 20u
Splintersessie #15 Stereocilia / The Star Pillow + labelmarket
ism SPLINTER >gratis toegang

*De EMS Synthi100 is eigendom van de onderzoeksgroep IPEM - Afdeling Musicologie van de vakgroep Kunst-, Muziek-, en Theaterwetenschappen van de Universiteit Gent. Aan het IPEM worden nieuwe expressieve interactievormen met muziek ontwikkeld.

IPEM - Afdeling musicologie
ArtSciencelab - Universiteit Gent
De Krook
Miriam Makebaplein 1
9000 Gent
www.ipem.ugent.be
 
Tx wardup.
Kwijlen vanop afstand dus, versta ik wel.

Goed punt egres, nu het blijft sowieso 1 van de "originators" als je het mij vraagt, zoals bv ook de moog.

Zonder deze voorlopers zag het modulair verhaal er mss gans anders uit, wie weet, en wss niet natuurlijk...
Nu ik blijf het idee wel genegen vd witte labojas en een muur vol modules ... :-)

Those were the days ... (I guess)

Zal eens mailen om te reserveren.
 
Oei. In de bevestigingsmail vorige week staat al dat er een wachtlijst is voor de reserveringen die afhaken. Dus dat klinkt alsof je pech hebt
 
muziek
Breed begrip.

Je kan hier toch echt verschillende toonhoogtes, ritmes, geluidssterktes, klankkleuren en texturen mee maken.

Waarschijnlijk wel hele vage ... maar toch ;)

Bewonderenswaardig dat men zo iets ongelooflijk uitgebreids heeft durven en kunnen bouwen destijds.
 
ik pas toch: is 2u rijden enkel. Beetje te mooi weer om 4u in auto te zitten. Er komt dus één plek vrij die ik reserveerde voor Niek (hier op SF) tenzij ie niet reageert, dan is er een andere lucky bird op de wachtlijst die kan (zaterdag 14u)
 
Bedankt klinkske!
Maar ik zal jammer genoeg moeten passen.
Wel veel animo dus, wat wel een goed teken is!
 
Back
Top