Concertzender 30 jaar!

Lid sinds
14 oktober 2008
Berichten
3.903
Locatie
-
de concertzender is een plek waar behalve klassiek, jazz, wereld muziek en andere zaken een enorm aanbod heeft in elektronische muziek!

De Concertzender bestaat deze maand 30 jaar! Dat vieren we op zaterdag 30 november en zondag 1 december 2013 van 12:00 tot 20:00 uur met een speciale live uitzending. Zaterdag 30 november zal directeur Sem de Jongh om 12:00 uur de aftrap doen voor een 2×8 uur uur durende marathonuitzending vanuit onze studio’s in het Conclusion-gebouw in Utrecht.

30.jpg


16.00-20.00 uur Nieuwe Muziek – Crosslinks
(a)Live & (RE)turn To Zender

Het uitgangspunt van de vier uur durende Nieuwe Muziek / Crosslinks bijdrage (a)Live & (RE)turn To Zender is het leggen van verbanden tussen verschillende muziekdisciplines, musici, componisten en deskundigen, die zich bezig houden met hedendaagse muziek.
Het samenkomen van muziek in de vorm van compositie, klankerupties, lawaai, improvisatie en soundscape (environmental music), plus het verbinden van diverse eigentijdse genres, wordt gepresenteerd in een vier uur durende draaikolk vol instant-composing.

De totale productie wordt ingelijst door sound-designer Roland Kuit. Gerard Meulenberg verzorgt de gesprekken met de aanwezige gasten.
Tijdens de 'instant-composing-sessies' kunt u luisteren naar bijdragen van o.a. David Dramm, Anne Wellmer, Daniel Cross, Jasper Stadhouders, Leo Svirsky, Robert van Heumen, Ton Verhiel, de leden van Grey Lotus, Mark Alban Lotz en Bram Stadhouders. En er worden gecomponeerde stukken uitgevoerd door Grey Lotus, Ton Verhiel en Rosanne Philippens.
http://www.concertzender.nl/jubileumuitzending-30-jaar-concertzender/?Voorpagina=true
 
de consertzender is puik!
onze oude drummer ( bart vonk) draaide er vroeger ook, toen heb ik wel eens wat kunnen beluisteren
helaas alleen via de kabel ( toen?), zou wel via bv digitenne willen kunnen luisteren
oke uitzending gemist, maar dat zet je ook niet zomaar even aan tijdens het strijken
in ieder geval: proficiat jongens en meisjes!!
 
Dank je wel Sunny!
Het was een gekkenhuis afgelopen zondag.
De vloeren waren 1 kabelmassa.
Gebak en eet ruimte. Koffie zoveel je maar wilt.
En erg leuk om verschillende musici te ontmoeten die ik alleen via FB kende.
Met name David Dramm, Robert van Heumen, Rosanne Philippens en het Dick Raaijmakers stuk van Anne en Petra vond ik goed.
De leaders waren van mij en tussendoor 'gekraak' enz. met boven genoemde apparaten.
Het is ongelooflijk leuk om daar gast te mogen zijn.
Erg leuke en gedreven mensen daar.
Martijn Gomez draaide na ons een perfecte set met nieuw werk.
Wij gingen aan de pizza en konden dat horen via een live P.A. set in de middenruimte.

Nu hier nog wat zaken afmaken voordat we naar Zweden vertrekken.
o.a. voor de Universiteit voor Design, Boston. Lecture en concert.
In Zweden 2 Dvd's renderen. Nieuw werk voor Donemus van mijn laatste live werk.
Ook sound design voor wat mensen daar.
Druk dus. De pioniers draad hier moet dus even wachten.
En wil nog steeds bij je langskomen om aan je analoge bak te peuteren :)
Komt wel!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top