Amerikaanse TR-808

Status
Please reply by conversation.

CraZ

..
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
2.749
Wij zijn op zoek naar een TR-808 van Roland. Het liefst een amerikaanse uitvoering.. die heeft namelijk een bijna oneindig lange decay op de basskick..

Heb je er een in de verkoop.. of weet je er ergens een te staan.. laat het ons dan even weten.
 
Interessant

Interessant

Klinkt interessant... maar ik heb er toch écht eerst een 808 voor nodig. :p
 
Lijkt me trouwens bijzonder onbruikbaar zo'n ellenlange decay. Ik heb hem nu meestal maar halfweg staan omdat anders alles dicht vloeit.
 
Een lange delay is wel noodzakelijk voor hiphop.

Dus van die beats met alleen een kick, snare en hihat en verder een bass lijntje uit een moog of contrabass. En misschien een sampletje van een rhodes....
 
We hebben er nu eentje, dankzij leo... Thanks!
 
Ja, en omiel had gelijk.. In Acid loopt alles dicht als je de decay open zet.

Waarschijnlijk is het inderdaad gewoon met een potmetertje te regelen, maar ik ben er wel blij mee. Vooral bij hiphop op 110 BPM is die lange decay lekker :)
 
Wat bedoel je met dat dichtlopen in Acid?
Bedoel je soms dat je em sampelt met het ptogramma Acid?

Ik geloof dat er aan de binnenkant geen trimmer zit voor decay, maar een weerstand die je kan vervangen door een potmeter.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ja, en omiel had gelijk.. In Acid loopt alles dicht als je de decay open zet.

Waarschijnlijk is het inderdaad gewoon met een potmetertje te regelen, maar ik ben er wel blij mee. Vooral bij hiphop op 110 BPM is die lange decay lekker :)
 
ehm sander .. sommige mensen op dit forum maken acid .. dat is een muziekstijl :)
 
echt joh? die style kende ik nog niet.

Nee effe serieus. Ik begreep het dichtlopen niet helemaal. Maar nu ik effe verder denk, wordt er natuurlijk bedoelt dat de volle decay alles opvult.

Het was gisteren een beetje laat waarschijnlijk :)
 
Hee.. 't swingt..

Hee.. 't swingt..

Maar zo'n 808 heeft iets merkwaardigs... en groove.. een swing.. damn.. wa'n lekker ding :kroon:
 
klopt, ik las laatst dat iemand z'n 808 als master clock gebruikte voor z'n midi apperatuur.
Dat gaf een wat lekkerdere groove dan die strakke midi sequencers.
 
ik heb hier een amerikaanse 808 liggen van TwinX maar ik merk weinig verschil in de decay van de bassdrum
elke 808 verschilt wel wat
bij deze amerikaanse 808 vind ik dat de snare niet zo vel klinkt maar ik zal hem eerst nog eens door de scoop gooien misschien is het een kwestie van afstellen

als ik in de schema's van de 808 kijkt dan zit er ook geen verschil tussen een europeese of amerikaanse 808 (op de voeding na)

dus voor mij het verhaal ik heb nog geen verschillen gevonden en voor de duidelijkheid elke 808 verschilt iets van elkaar

ik weet dat je een weerstand kan vervangen bij de decay waardoor hij langer er over doet voor dat de bassdrum uitsterft
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top