Deze discussie is gesloten.
X
X

Amerikaanse TR-808

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

er is ook geen verschil
    zit tussen de oren

de 808 snare van TonyBlack klonk ook pas normaal nadat Izmar de interne potmeter had bijgesteld

Comment

Hey Matt, kan ik is een keer die TR808 van jou bewonderen/uitproberen? Ik heb namelijk nog nooit zo'n ding gehoord en ik ben benieuwd hoe die 'droog' klinkt zegmaar..

thnx
      Rv

Comment

Nog nooit een 808 gehoord?

wow das knap

dat ding wordt nl VET veel gebruikt!
        Voidsettler - gnomes tinker with time

Comment

Nog nooit herkend waarschijnlijk..
          JohnnyBusca (TonyBlack) AKA JanVerbrugge (Piet Rutten Bowling team) AKA Jacques ClairEsprit (BonBon) AKA de Modular Pimp AKA The Chaotic Architect
          http://www.tonyblack.org - Vereenigde Synthologische Compagnie der Lage Landen
          Gear List: SH-101, TB-303, TR-606, TR-606 (Analogue Solutions Mod), TR-707, TR-727, TR-909, MC-303, MPC2000xl, AX-73, SIDstation, Mobius, 1402 VLZ, 1604 VLZ PRO, 3x A-100+DL+PAIA+EFM+ Voxglitch+ASo+planB, Voice Modular System, Pocketcontroller, SDS-800, SDE, DSM-200, Cyclone, MSQ-700, VL-one, Virtualizer, DR-110, MFB-synth, Maximizer, DS-1, DR-55, 2x Böhm Soundlab, Digital Drums, 2x Formant, Casio Triggersticks, Magnus Electric Air Organ, AD202, Draakdoos, computer, delta1010, x0xb0x en Scom4
          Onderweg:void "Your equipment list is as pathetic as your opinion"

Comment

Jaweeeeel...
            Lezen jongens.. Nog nooit DROOG gehoord, live zeg maar..
            Ik weet ook wel dat de 808 bij 3.444.567 producties is gebruikt.

Comment

15 september...
              Lurker

Comment

Origineel geplaatst door Arveyman
                Jaweeeeel...
                Lezen jongens.. Nog nooit DROOG gehoord, live zeg maar..
                Ik weet ook wel dat de 808 bij 3.444.567 producties is gebruikt.
                In mijn nummers hoor je em 9 van de 10 keer droog.

Comment

Origineel geplaatst door matt second
                  de 808 snare van TonyBlack klonk ook pas normaal nadat Izmar de interne potmeter had bijgesteld
                  Da's interessant, want in een standaard 808 zit geen interne potmeter om de snare af te kunnen stellen. Of die 808 moet al gemodificeerd zijn. Of zit het weer tussen de oren?
                  http://www.synthdoctor.eu

Comment

Lees dit maar eens:

http://students.washington.edu/towen...s/old-808.html

Mooie site trouwens.
                    JohnnyBusca (TonyBlack) AKA JanVerbrugge (Piet Rutten Bowling team) AKA Jacques ClairEsprit (BonBon) AKA de Modular Pimp AKA The Chaotic Architect
                    Gear List: SH-101, TB-303, TR-606, TR-606 (Analogue Solutions Mod), TR-707, TR-727, TR-909, MC-303, MPC2000xl, AX-73, SIDstation, Mobius, 1402 VLZ, 1604 VLZ PRO, 3x A-100+DL+PAIA+EFM+ Voxglitch+ASo+planB, Voice Modular System, Pocketcontroller, SDS-800, SDE, DSM-200, Cyclone, MSQ-700, VL-one, Virtualizer, DR-110, MFB-synth, Maximizer, DS-1, DR-55, 2x Böhm Soundlab, Digital Drums, 2x Formant, Casio Triggersticks, Magnus Electric Air Organ, AD202, Draakdoos, computer, delta1010, x0xb0x en Scom4

Comment

Origineel geplaatst door Boemtsjak

Da's interessant, want in een standaard 808 zit geen interne potmeter om de snare af te kunnen stellen. Of die 808 moet al gemodificeerd zijn. Of zit het weer tussen de oren?
                      ja dat is zeker interessant, want de potmeter zat er zeker , in het snare circuit

(als ik mijn oren eraf zou halen en aan de zijkanten van die 808 zou plakken ....)

Comment

808

Ik heb hier een 808 staan.
                        En ook een gemodificeerde 606 ( by dagoose) .
                        Als de 606 is gemodificeerd is dan is de kick als je de decay open zet langer als de 808.
                        Inderdaad niet echt bruikbaar. Tegenwoordig ook niet echt meer in hip hop.
                        Laatst gewijzigd door dextah , 15 augustus 2002, 19:33.

Comment

Circuitry

Ik heb voor de grap even het schema van een 808 er bijgepakt.. en ik moet Boemtjak gelijk geven. Er zit geen Trim-Potmeter 'in' de 808 voor het veranderen van welke parameter dan ook in het Snare-Circuit.

Als Izmar dus ergens aan gedraaid heeft.. dan is het misschien een trim-pot van de clap geweest (clap offset) .. die zit er namelijk in de buurt. Maar goed.. ik hoorde van Matt en Johnny dat er toch echt iets mis was met die snare.. ei gen aar dig..

Trouwens, de reden dat ik deze thread weer opdook was een andere. Iemand heeft onlangs een scope aan de clock van meerdere 808's gehangen.. en er is weer een fabel de wereld uit. De 808 heeft geen "groove" in z'n clock zitten. Ook het zogenaamde 'later' triggeren van sounds als er meerdere op een step geprogrammeerd staan is grote kolder.

Comment

Re: Circuitry

Origineel geplaatst door CraZ
                            Trouwens, de reden dat ik deze thread weer opdook was een andere. Iemand heeft onlangs een scope aan de clock van meerdere 808's gehangen.. en er is weer een fabel de wereld uit. De 808 heeft geen "groove" in z'n clock zitten. Ook het zogenaamde 'later' triggeren van sounds als er meerdere op een step geprogrammeerd staan is grote kolder.

Hmm, dat broodje aap smaakte anders prima!

Comment

Laat maar zitten
                              Gear: Manual, 5 speed

Comment

Re: Circuitry

Origineel geplaatst door CraZ [/b]
                                Trouwens, de reden dat ik deze thread weer opdook was een andere. Iemand heeft onlangs een scope aan de clock van meerdere 808's gehangen.. en er is weer een fabel de wereld uit. De 808 heeft geen "groove" in z'n clock zitten. Ook het zogenaamde 'later' triggeren van sounds als er meerdere op een step geprogrammeerd staan is grote kolder. [/b]
                                De groove zit ook niet in de clock van de 808, maar in de firmware van de CPU die de triggers stuurt naar de verschillende instrumenten. Als je die triggers eens naast elkaar op een scoop zet, dan zie je volgens mij wel een groovy patroon.

Miischien dat we dat dit weekend maar eens even moeten gaan uitzoeken... (als het mag van bounce ).

Comment

Re: Re: Circuitry

Origineel geplaatst door Boemtsjak
                                  Miischien dat we dat dit weekend maar eens even moeten gaan uitzoeken... (als het mag van bounce ).
                                  als je alles maar heel laat

Comment

Je kan een 808 ook in je computer met verschillende ritme styles
                                    opnemen, en erna in golfvorm checken, wat de groove betreft.

Je kan achteraf exact zien hoe deze matched met je tijdsbalk.....
                                    ©

Comment

Origineel geplaatst door mikemix
                                      Je kan een 808 ook in je computer met verschillende ritme styles
                                      opnemen, en erna in golfvorm checken, wat de groove betreft.

Je kan achteraf exact zien hoe deze matched met je tijdsbalk.....
                                      Yeps, maar waar dat nou vandaan komt, dat weet je dan nog niet. Het kan de timing van de firmware of een zekere opstartdelay van de klankcircuitjes zijn die voor het groovy effect zorgen.

Ik hoor net dat bounce z'n 808 ter beschikking wil stellen aan de wetenschap (vrees niet, er hoeven maar een paar gaten met een doorsnee van 1 cm in je frontplaat geboord te worden... ).

Comment

Hmmm...zelfs al meet je op de nansoeconde hoe precies de timing is van de 808, je zult *altijd* mensen houden die een broodje aap met fabeltjessaus met grote honger naar binnen willen blijven werken.

Daar kan een kilo bijdehandjes gewoon niet tegenop...

Laat ons weten hoe de metingen zijn verlopen!
                                        www.vandewerk.nl

Comment

Ik weet het allemaal niet met een 808.. Het is een bepaalde magie die je voelt of niet..

Izmar heeft bijvoorbeeld een heel relax nummer opgenomen met een 808 als basis. Heel erg relax, strak en lekker groovend.... Maar wel een sample kit van een 808 en niet een 'live' 808.

Misschien ligt het aan de geluiden. Dat per geluid het accent anders ligt als bij andere drumsynths. Dat de piek per geluid net een paar micro seconde later ligt dan bij gebruikelijke drum(synth) geluiden.

Comment

Working...
                                          X