Soldeer expert gezocht

Status
Please reply by conversation.

macha

Stamgast
Lid sinds
6 november 2003
Berichten
446
ik zoek een expert in solderen die voor mij eprom v4 in mijn tr909 kan zetten. Heb hem altijd gesynced via sync in maar wil m toch nu via MIDI synced.
eprom is al aanwezig
ik kan zelf ook wel solderen maar laat t liever even door een pro doen
in amsterdam graag.

thnx gr macha
 
Als je slim bent laat je er meteen een socket in zetten.
 
Goeie tip Blanca.thx. djazid : de oude v1 tm 3 driften. v4 synced wel goed aan MIDI.
 
Cross post blijkbaar https://www.synthforum.nl/forum/mar...angeboden/3762601-soldeer-klus-tr909-eprom-v4

zover ik weet: als je er een socket in steeks zit heel je 909 gekneld achteraf, goed om je printplaat te kraken en allerlei moeilijk op te lossen issues voor te hebben

overgens het "driften" heeft helemaal niets te maken hier mee, gaat er simpelweg over als de eerste midi clock byte te dicht bij de midi start byte zit, dat je in sommige gevallen (zelden) die clock mist. dat is dus enkel na het start signaal, over tijd driften is er geen enkel verschil zover ik weet / zover de service manual zegt
behalve lege claims van chip verkopers op ebay natuurlijk
 
sorry voor de late reactie, was ff mijn post kwijt vanwege verkeerde categorie....heb maar besloten om de eprom er niet in te zetten. Zou het een oplossing zijn om dus met een pre-roll in mijn DAW te werken?
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top