iPAD met rebirth RB-338 ipa op GEZOCHT !!! (auria & andere lekkere soft mag ook

Status
Please reply by conversation.

japinsky

Ouwe rot
Lid sinds
22 januari 2004
Berichten
550
Locatie
lima, peru soms ook in de limburg met pa in de oto
iPAD met rebirth RB-338 ipa op GEZOCHT !!! (auria & andere lekkere soft mag ook

Alo-ha !

ben onlangs héél toevallig wederom op rebirth gebotst,
heb deze dan geïnstalleerd op n nieuwere macbook pro
via sheepsaver , emulator achtig iets ... maar toch zaten er occasionele clickskes in, niet ideaal ...

heb dan maar een powerbook gekocht voor 5 tientjes :)
na veel zwikken & zwoegen, ontdekt dat die niet boot op OS 9
terwijl rebirth, oud als het is, functioneel is op OS9 ... maar dat via OS X Tiger
en OS'en richting jaguar & panter , OS 9 programma's toch nog kunnen
afgespeeld worden via 'classics mode' soort van OS 9 WINE achtige (Wine Is Not an Emulator !!) modus :)

dus nou heb ik een oude PPC powerbook enkel voor rebirth RB338 :) (tenminste, dat was het opzet, paar dagen geleden, haha ... ondertussen staat er ook recycle op wtf,
iets wat ik sinds windows 95 niet meer gezien had , & zelfs n oude ableton versie & zelfs oude obscure PPC mac os X plugins, waar ik het bestaan v afwist maar die nooit marcheerden
op mijn intel macs ... nou wel dus, geweldig avontuur !!!)

maar ivm rebirth ... marcheert vlekkeloos !!! qua geluid nou !!!

Enkel ja, die 'classics mode' accepteert geen external audio interface, noch midi (OMS ofzoiets opcode music system :) kon ik wel installeren, maar om dat vb te verbinden met usb apc40 midi !!!!! die via de os X laag zit, om dat te laten communiceren met de OS 9 emulatie laag ... ????!!! amai menne frak !!! )

Qua geluid / Audio Interface niet zo heel erg, ik trek de rebirth binnen via soundflower in de motu die wel marcheert op eeh OS X
in de ableton klaar

Alleen zou het wel handig zijn om via midi in rebirth, toetsen & knoppen, een song op te bouwen. Ik drum er ook over & om met de muis te mikken
naar de kleine cijfertjes om v pattern te wisselen, terwijl je drummende bent , niet héél ergonomisch zal ik maar zeggen joh !
(ondertussen de manual gelezen & via je toetsenbord kan je ook wel veranderen van patterns, maare ja midi keyboard knoppen of toetsen
toch iets beter te combineren dunkt me met live drumming

Vandaar dus deze ongebreidelde ingeleide naar de wezenlijke vrage des , ja des wat ... topics zeker ...

side note: heb een rebirth ipa gevonden, maar noch via itunes, noch via diawi.com noch via XCode kon ik deze inladen op mn ipad ( 3 erkende modi) ... ik
kan em syncen, kopieëren, zelfs het logootje zie ik verschijnen in de ipad :) heel grappig, tragisch, tragi-komisch dus & juist als je denkt, ja gelukt, dan verdwijnt ie
voor goed naar waar het zonlicht niet passeert ! :) jammer ! maar leuk geprobeerd denk ik dan !!!!

IPA is gewoon een soort van zip file, maar dan op de ipad, heb er in kunnen zien & vaststellen dat de rebirth RB-388 gewoon allemaal aiffs zijn samples dus
toch qua TR 808 & 909 's ... weet niet of dat dat met de originele ook zo zijn ... dacht deels wel deels niet, kick bivb gesynthetiseerd ?

maare om te concluderen: weet er te weinig van om er mee te prutsen zodat ie functioneel wordt in mn ipad ...

Vandaar dus of iemand de zijne misschien verkoopt, het te weinig gebruikt of dergelijke ... op zoek wil naar een nieuwe ipad ...

Het zal iets te maken hebben met een handshake dat niet lukt ofzo ...


in bijlage een geil fotootje !
 

Attachments

  • powerbook rebirth RB-338 drum machine.jpg
    powerbook rebirth RB-338 drum machine.jpg
    84,3 KB · Bekeken: 209
Die ipa er gewoon opzetten zal niet gaan zonder jailbreak..
ik heb een oude ppc mac hier, met rebirth, gaat als een trein. wat is het probleem met de powerbook?
 
geen probleem ... enkel midi marcheert niet noch externe audio interface ... maar dat is specifiek gelieerd aan de
computer zelf ... mijn ppc powerbook G4 fw 800 boot niet in OS 9 ... enkel in OSX , dwz OS 9 software marcheert enkel via de geemuleerde classics mode ... dus vanuit os x waar ik ableton draai om de outputs v rebirth via soundflower
binnen te krijgen, kan ik met mijn akai apc 40 usb midi niet in de geëemuleerde classics laag om daar rebirth te bereiken

Waarschijnlijk als het bij jou lukt, komt het doordat je wel volwaardig in OS 9
alle soft mooi kan installeren ... en is het dus computer gerelateerd

In classics mode marcheert rebirth enkel met de geïntegreerde apple geluidskaart .

Om een vb te geven v het nogal dysfunctionele classics mode in OS X 10.4.11 ... ik kan geen OS 9 motu audio interface driver installeren , in Os X wel . is n beetje frankenstein ahw

ja ivm jailbreak , is dit ok safe , gemakkelijk toe te passen ? ... geen ervaring mee , nog niet ... zou
GÉ - WEL - DIG zijn , mocht het lukken ... heb je ook n mogelijke verklaring ervoor, waarom het zo niet lukt ? wat is er anders bij jailbreak inwendig dan bij non jailbreak
 
Ja mijn mac is een g3 met os9. Mits wat rondvraag vind je er ene gratis, of gewoon een g4 die het wel kan.

jailbreaken denk ik niet dat toegelaten is om te bespreken op dit forum, maar er zijn tal van fora hierover.
 
Op mijn MacBook Air uit 2014 werkt het met PlayOnMac (Win32on64) op Catalina perfect.
 
*) voor de hand liggende spontane bedenkingen:
" ff denken: dwz dat je reeds een rebirth ipad iphone app had aangekocht in extremis tot 2015 ?

play on mac, is dat iets nieuws , vanaf os x 10.15 catalina mogelijk ? "


*)) a posteriori bedenkingen:

//// interesting !!!! een ipad app via windows emulatie op een mac ! ! !!!! https://www.playonmac.com/en

kun je ff checken of je een externe audio interface als ext midi controller kan aansluiten op rebirth ?

bedankt !!! reuze tip !! die play on mac, kende ik nog niet

===============

((((( in het begin dacht ik dat play on mac een manier was om ipad apps op een mac computer af te spelen,
er was sprake van dacht ik via 1 gemeenschappelijke OS (ipad iphone & macbook pro imac mac mini mac pro enz OS ... )
maar zal er pas komen wsslk met de ARM cpu ?)))))
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top