Licentie voor Serum

Status
Please reply by conversation.

Alterex

overdreven/overdrive
Lid sinds
4 augustus 2003
Berichten
800
Locatie
Bleiswijk
Ik wil deze vst gaan kopen, is wat aan de prijs dus dacht ik probeer het eerst hier even :).
 
Vraag me af, mag de uitgever dat zomaar bepalen? In elk geval voor zaken binnen de EU, er is een uitspraak van het Europese Hof van Justitie dat het wel zou mogen. Onder deze voorwaarden, dus hangt ervan af of dat hier ook het geval is:
  • Het gaat om een Europese licentie die voor gebruik in de Europese Unie is afgegeven.
  • Het gaat om een licentie voor standaardsoftware die op dragers is verspreid of via internet is gedownload.
  • De licentie is voor onbepaalde tijd verstrekt.
  • Voor de licentie is een prijs betaald die overeenstemt met de economische waarde van de kopie van de software. In de praktijk komt dit neer op betaling van een lump sum bedrag.
  • De softwarelicentie wordt als geheel doorverkocht en wordt niet gesplitst. Als de koper zelf 15 licenties in één keer heeft gekocht, mag hij deze niet per stuk, maar alleen als bundel van 15 licenties, doorverkopen.
  • De verkoper maakt zijn eigen kopie van de software na de doorverkoop onbruikbaar.
 
Dat is inderdaad discutabel, maar ik zou die strijd dan in elk geval voeren voordat je iemand voor een licentie betaalt en niet pas achteraf met het risico dat je geen license krijgt en je geld kwijt bent.
 
Ja, absoluut. Denk ook niet dat je als individu voor één enkel geval er veel aan kan doen. Maar het ging me vooral om dit soort praktijken in het algemeen.
 
Dreigen helpt weleens, ik heb me beroepen op de EU wetgeving toen SoundTower moeilijk liep te doen over het verkopen van een Tetr4 editor license en uiteindelijk hebben ze 'uit coulance' de license overgezet. Waarschijnlijk om van mijn aanhoudende gezeur af te zijn :D Weet wel dat ik nooit meer iets van die gasten koop.
 
Dat is inderdaad discutabel, maar ik zou die strijd dan in elk geval voeren voordat je iemand voor een licentie betaalt en niet pas achteraf met het risico dat je geen license krijgt en je geld kwijt bent.

Ja, inderdaad. Toch is het vreemd dat je alle stoffelijke producten vrijelijk kan overdragen en zo'n software licentie niet. Zo'n tweedehands software synth lijkt me ideaal. Geen krakende potmeters, geen krassen, geen stof, altijd de laatste firmware. Maar goed ;-) Misschien maar even wachten op blackfriday met extreme kortingen. Oh, das waar ook. Het is net backfriday geweest.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top