Roland DJ-70 mkII gezocht

Status
Please reply by conversation.

nick nova

Resonator
Lid sinds
24 oktober 2001
Berichten
2.771
Locatie
Mortsel, Antwerpen
Hallo,

mocht iemand nog een Roland DJ-70 mkII hebben, heb ik misschien interesse, indien leuk geprijsd.
Laat maar weten.

Groetjes,
Ken
 
Niet kopen,kun je niets mee aanvangen,wilde er ook 1,lang gezocht,gevonden,dan weer snel weg gedaan ;)

Ding is niet ideaal,oud,loopt soms vast als je te lange adsr releases ingeeft terwijl je aan het spelen bent op het klavier.
 
oopt soms vast als je te lange adsr releases ingeeft terwijl je aan het spelen bent op het klavier.
klopt.. maar waar gebruikte je em voor dan? Single shot drum samples.. met de release vol open?
Ik heb het eens getest maar hij blijft gewoon zijn noten afspelen als ie 'vast' staat.. En na escape indrukken kun je gewoon weer editen ook. Maar het is wel een oud ding ja :D


Manual.png
 
klopt.. maar waar gebruikte je em voor dan? Single shot drum samples.. met de release vol open?

Neen, gewoon 1 synth sound sample,is echt te oud naar mijn mening en wat betreft de 'vintage Roland filter sound' is ook niet voor naar huis te schrijven.

Zelfs aan 100e is dit ding eerder een blok aan het been wat mij betreft,maar goed ieder zen ding,in ieder geval,vlot,handig,flexibel is niet aan de orde.
 
Mja, de sound, das die van de Roland s760 en naar ik lees heeft ie toch wel 'speciale' 90's Roland sound (alpha juno/techno) met goed wat dynamiek. Het downpitchen zou toch mooi moeten klinken en is een vd hoofdredenen.

Ken je de W-30? Die sound + het filter vind ik echt top, maar die vind ik idd wat te beperkt. Een DJ70 mkII heeft 32mb ram, scsi, daar kun je toch wel wat mee. Het samplen is gewoon zoals op een oude sampler. Nadeel is het gebrek aan extra outputs, maar daar valt net mee te leven. Bedoeling is wel dat het stabiel draait en daar heb ik bv bij een ASR10 mijn twijfels over bv in een live context. Ik vind het idee van een keyboard sampler wel interessant, maar de sound moet heel krachtig zijn/karakter hebben. Zoals bij elke oude sampler werkt het trager, maar het idee dat ik nu heb is dat ik dan meer nadenk over de essentie van een sample die ik erin zou plaatsen.
 
Een 'klassieke roland sampler koop je niet voor het downpitchen. Heb oa een Roland S330 geprobeerd, MV, en ook die DJ70. Die geven niet de crunch van een E-mu Emax I of SP bv. Wat me wel opvalt dat ie lekker in het laag klinkt..
De MKII heeft niet standaard 32mb trouwens, die moet je extra inprikken via 2 x 16mb 72 pins edo bankjes.

@ egres: Ik gebruik em sporadisch voor wat loops of drumbreaks en dan scratchen.. dan gebruik je liever geen releasetijd ;) Vond het altijd al een imposant speeltje en als je er 1 voor 100 euro te koop weet heb ik zeker interesse in een tweede :)
 
Mja, ik heb een Ensoniq EPS16+ rack voor het echte crunchen. Ik zoek een soort 90s Roland sound, iets met filter dat lijkt op een alfa juno, maar dan met meer flexibiliteit/editing en kwam dan uit bij de s-reeks. Ik ben gecharmeerd door de klank en de edit-mogelijkheden ervan. Het is vooral het samplen van een speciaal geluid en dit dan over het keyboard kunnen afspelen met zeer dik laag dat echt wel interessant lijkt voor mij.

Hetgeen Junkie XL hier eigenlijk toont met een s50.
https://www.youtube.com/watch?v=6v3OvJZo3jY

Ik denk persoonlijk dat een w30 nog beter klinkt dan een DJ70 wegens 12bit, maar die lijkt me te weinig geheugen te hebben en trager te werken dan de 70.
Ook dat versie 2 dingen kan laden, terwijl je bezig bent al jammend met de vorige sounds vind ik interessant voor eventuele live-toepassingen, mocht dat er van komen.
Dat is iets wat versie 1 niet kan.
Ook dat faulty scratchpad wil ik wel eens testen, het zijn net die 'errors' die leuk 'zouden kunnen' zijn.

Ik vind het lekker gezellig keuvelen zo, maar laten we toch daarnaast ook niet vergeten dat ik er dus eentje zoek om uit te proberen :)
 
Niet kopen,kun je niets mee aanvangen,wilde er ook 1,lang gezocht,gevonden,dan weer snel weg gedaan ;)

Ding is niet ideaal,oud,loopt soms vast als je te lange adsr releases ingeeft terwijl je aan het spelen bent op het klavier.

Dan zal je wel een gaar exemplaar hebben gehad. Met die van mij is in ieder geval niets mis.

Een W30 klinkt niet "beter" maar wel net even anders.

Allebei toffe apparaten. Heb in de jaren 90 toffe tracks gemaakt met een W30 en Cubase op de Atari ST. Was je wel ff bezig met parts maken en patches toewijzen en samples toewijzen aan patches, maar juist daardoor haalde je er echt alles uit. Heb de W30 toen moeten verkopen en was bijzonder blij dat ik voor een prikkie een aantal jaar terug er eentje heb gevonden. Moet nog wel ff een rotary vervangen want die is gaar, gebeurt vaak bij de W30.

De DJ-70MKII kwam ook een paar jaar terug, zag hem toevallig staan voor een hele leuke prijs. Later nog een SCSI zip drive bij gekocht, werkt als een trein. Doe er helaas te weinig mee omdat ik qua ruimte niet alles lekker kan neerzetten maar daar komt binnenkort verandering in. En dan gaan we los met de oude samplers. Trek alles door de Roland DJ2000 heen voor dat echte 90's geluid. :D :D :D
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top