Drumcomputer (TR-stijl, mutable parts) voor max. €200 tweedehands

Status
Please reply by conversation.
Ik ze al voor 200 euro gezien. En qua synth kun je er ook leuke dingen mee doen.
Je zou de TR61 kunnen omruilen voor een Micro-X, om zo wat plaats te scheppen... :)

De Casio XW-P1 is zeker ook interessant qua synth. Die had ik ook al overwogen te kopen voordat ik de Gaia kocht.

De TR61 ruilen met een microX en dan een XW-P1 kopen (of het vrijgekomen geld toevoegen voor een vet drummachientje) is wel een serieuze overweging waard. Ligt er maar aan hoeveel ik voor de TR61 krijg. Qua sounds is het vrijwel exact hetzelfde, alleen een aantal functionaliteiten vervallen en de bouwkwaliteit is wat minder. Meestal zit ik toch alleen wat te improviseren i.p.v. superstrakke Mozart composities te bouwen.

Dus Mark-T, misschien kunnen we een mooie ruil doen. :eureka: Of heb je jouw microX niet meer?
 
De Micro-X is er nog. Als bonus zitten er ook nog eens meer klanken in dan in de TR61. Dus je gaat er niet op achteruit.
 
Zolang de "Gods Bathtub" combi er maar op zit! :duivels: En die is aanwezig voor zover ik weet. Stuur me maar eens een PM met een voorstel met beschrijving en/of foto's van de microX. Mocht je geïnteresseerd zijn in mijn TR61 dan kan ik je ook info en foto's sturen. Ik zal er in ieder geval serieus over nadenken want het idee spreekt me wel aan. Even los gezien van de keuze drumcomputer/sequencer want daar ben ik nog niet 100% zeker van. Het bied in ieder geval wat meer bestedingsruimte indien nodig.
 
Als het je om een compacte beat programmer gaat, is de TR-505 zeker een goede oplossing.
Op de TR -505 kan je aan elke drumpad / drumklank een eigen note nummer en midi kanaal toewijzen, zodat je zelfs drum klanken van meerdere modules os synths kan triggeren op ieder zijn eigen midi kanaal.

Ik via reviews gelezen dat en muzikanten zijn die met meerdere TR-505 hele sequnces programmeren, zoals bijvoorbeeld baslijntjes.

Ik vind de combinatie van de TR-505 samen met een MFB-522 of de Yamaha RY-10 een fijne en snelle combi.
 
Om een lang verhaal kort te maken: ik ga een Nintendo 3DS gebruiken als drummachientje i.c.m. Korg DS-10 en (voornamelijk) Korg M01D. Afgelopen weken heb ik met beide programma's enkele tracks gemaakt en ben er zodoende achter gekomen dat dit een ideale oplossing is wat betreft TR-stijl sequencing. Tenminste, zolang de eis niet het direct uitzenden van MIDI-data is. Daar moet ik me dan maar overheen zetten, want werken met een 3DS levert ook een aantal voordelen op. De drumgeluiden van M01D zijn over het algemeen best bruikbaar en de MIDI-data van tracks kan ik later ook opslaan als een MIDI-bestand en importeren in de TR61. Dat is iets dat i.c.m. een echte Roland TR of een Electribe heel omslachtig werkt. Ook kun je met M01D loop scenes triggeren van max. 64 steps en acht tracks tegelijkertijd, incl. reverb/delay effecten, level, tuning en panning van geluiden. Wat betreft Korg DS-10 kan ik max. 6 VA drumgeluiden triggeren binnen scenes van max. 16 steps en 16 scenes, i.c.m. met enkele effecten. Al met al dus behoorlijk wat mogelijkheden en inzetbaar voor verschillende genres. Een dezer dagen ga ik tevens een poging wagen om de zes drumgeluiden van een Boss DR-110 na te maken met Korg DS-10.

Iedereen nog bedankt voor de tips!
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top