Pan-pot en knop Sony mixer

Status
Please reply by conversation.

Flying Panther

Vliegend lid
Lid sinds
26 oktober 2002
Berichten
2.331
Locatie
Delft
Voor een Sony MX-P21 mixer ben ik op zoek naar een pan potmeter en draaiknop (zie foto).

Uit de servicemanual:
potmeter 10k center detent, onderdeelnr: 1-230-050-00
draaiknop groot rood, onderdeelnr: 2-380-428-11

Heeft iemand deze nog ergens liggen of een idee waar ik ze zou kunnen vinden?
 

Attachments

  • MX-P21.jpg
    MX-P21.jpg
    82,3 KB · Bekeken: 32
Dezelfde rode draaiknoppen zitten volgens mij in ieder geval ook op de MX-P29, MX-P61, MX-P290 en MX-P390. Of dat ook dezelfde potmeters zijn weet ik niet eigenlijk.
 
misschien mixer openen en kijken hoe de pot er uit ziet?
het hoeft niet perse dezelfde pot te zijn. als ie maar te monteren is op een of andere manier.

de knop kan je wel vervangen met iets wat er sterk op lijkt.

maar als je alles origineel wilt houden dan kan dat lastig worden.
 
Daar heb je gelijk in, de potmeter hoeft wat mij betreft ook niet exact hezelfde te zijn (wel 10k center detent), als ie verder maar erin past. Ik zal eens kijken of ik binnenkort een referentie fotootje kan maken van hoe de huidige eruitziet.

Verder, één van de pan-pots is dus bij de moer afgebroken en de knop mist. De koolbanen zijn waarschijnlijk nog goed, maar doordat de 'shaft' mist kan ik dus niet aan de potmeter draaien. Zou het nog een optie zijn als ik 'donor'-potmeter vind? Een potmeter met een andere waarde maar zelfde shaft, waarvan ik de shaft kan overzetten? Of is dat onmogelijk?

De rode draaiknop die erop zit wil ik wel graag origineel hebben (nieuw hoeft natuurlijk niet), ik weet nu al dat ik me groen en geel ga ergeren aan een knop die niet hetzelfde is als de rest.
 
ik heb wel vaker van meerdere pots een pot gemaakt. shafts verwisseld, enzvoort.
en ook vaak pots helemaal open gehad en weer dicht. bij de meeste kan het maar soms zitten ze echt helemaal potdicht (haha!) . ALPS pots zijn gemakkelijke kleine bouwpakketjes vaak.

jammer dat rommel winkels met oude onderdelen totaal zijn verdwenen. vroeger in Amsterdam had je overal
dat soort stoffige winkels tot de nok vol oude apparatuur. ik kom op de rommelmarkt (ij-hallen) vaak dozen vol oude elektronica tegen. dit is de enige winkel in Amsterdam die ik ken met oude onderdelen. vaak uit apparatuur gehaald: http://www.repri-electronica.nl/
zoiets zou je misschien ook in Delft kunnen vinden?
ik heb zelf ook een kleine verzameling, dus als je foto's hebt dan kan ik ook in mijn voorraad kijken.

een verkeerde knop tussen allemaal dezelfde is inderdaad irritant. zelfs een hele kleine afwijking valt op. dat wordt zoeken en ook geduld en geluk hebben.

misschien ligt hier wel de oorzaak van discriminatie?
we willen orde en ordenen. gelijkvormigheid. net zo als in de natuur. alles bij elkaar op een rijtje en strak en het hetzelfde.
nee meneer de marokkaan, ik heb niks tegen u, u geloof of cultuur maar u zit gewoon in het verkeerde vakje. dit is het vakje voor blanke mensen die van kaas houden en in god geloven, een vakje verder moet u wezen. (ehehmm...)

:engel::engel::engel::engel::engel:

:duivels::duivels::duivels::duivels::duivels:
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top