Roland MKS

Status
Please reply by conversation.

Janos

Stamgast
Lid sinds
5 december 2008
Berichten
397
Locatie
Brussel
Hallo, ik ben op zoek naar een Roland MKS-50 en/of 70 en/of 80.
Eventueel ruil met Prophet 08 PE.

Iemand?
 
Denk niet dat iemand zijn MKS-80 gaat ruilen op een Prophet 08.
Maar wel een goede keuze om één v/d 3 te nemen. heb zelf de MKS-30 en 50 gehad en nu nog een 80 (rev 3) met MPG-80.
Tip,de MKS-30 ( is eigenlijk een juno 106 met 2 oscl met sync mogelijkheid.is wel een betere keus dan de 50.
 
Dank voor de tip. Laat ik de MKS-30 dan maar toevoegen aan het rijtje.


Ik heb getwijfeld of ik de MKS-80 in het lijstje zou opnemen, want de eBay prijzen daarvan zijn het laatste jaar exponentieel gestegen. 2000 Euro en meer zonder programmer! Jezus. Als dat de maatstaf is, dan hoeft het niet meteen voor mij.
 
Ik ben wel benieuwd wat de beargumentering van negentien84 is om voor de rev 5 te gaan. Als je de 'kenners' op het net mag geloven, is rev 4 degene die je moet hebben. Ik heb zelf een rev 5 overigens.
Ik denk dat je met wat speurwerk voor 2000 euro wel een exemplaar incl. programmer moet kunnen scoren. Veel geld, dat wel maar dan heb je wel een ernstige synth.
 
Rond de E2000 mks80+ pg moet te doen zijn in NL, de vraag is alleen of iemand wel een set te koop aan bied, het is echt geluk hebben kom je een set te koop tegen. Rev4 vs Rev5, naar mijn idee is het verschil miniem en alleen merkbaar voor de puristen. Feit is dat in de REV 4 CEM VCO chips zitten en Roland IR-3109 filters (zelfde als in de JX3P/JP4/JP8/Juno60/106). REV 5 heeft geen CEM maar custom roland VCO's en IR-3R05 filters (zoals in JX8P/JX10/MKS-70/Alpha JUNO-1/2/MKS 50). Meningen zijn sterk verdeeld over R4/R5, R3enR4 zou ook iets rauwer klinken door meer vervorming in de VCA/Filters.
Zelf heb ik een MKS-80 REV4 en een MKS-70. Allebei kunnen ze heel diep of gillend door het dak heen, zeker een kwestie van programmeren ook :engel:

Een overzicht van de oa. door roland gebruikte filters http://fa.utfs.org/diy/roland_filters/index.html

Ik zou echter vwb. de MKS-80 REV4/REV5 keuze dit je niet in de weg laten staan om een MKS-80 te scoren, ze klinken allebei ok en zijn schaars! en de R3 zie ik overigens nooit voorbij komen :okdan:
 
Buiten het feit dat een REV 5 veel meer ingetogen klinkt...probeer maar eens een Roland IR3R03 te kopen als ie kapot is in een REV 5, dat kun je dan verder gewoon vergeten....voor mij een prima reden om nooit of te nimmer een REV 5 aan te schaffen.
 
@dod563 ik vond die vetter klinken.
Maar moet er gelijk bijzeggen dat het eigenlijk ook wel weer om het even is...als je een mooie rev4 kan vinden zou ik dat ook doen...een Rev3 heb ik zelf nooit gehoord.

Het is/zijn iig (een) monster(s) van een synth !

Wel prijzig,....dat wel.
 
Buiten het feit dat een REV 5 veel meer ingetogen klinkt...probeer maar eens een Roland IR3R03 te kopen als ie kapot is in een REV 5, dat kun je dan verder gewoon vergeten....voor mij een prima reden om nooit of te nimmer een REV 5 aan te schaffen.

Dat betekent inderdaad dat je dan een JUNO1/2 moet gaan scoren voor parts of in het geval van een R4 een JX3P :bekdicht: Bij een MKS80 aankoop dus goed alle voices checken! :smeris:
 
Dat betekent inderdaad dat je dan een JUNO1/2 moet gaan scoren voor parts of in het geval van een R4 een JX3P :bekdicht: Bij een MKS80 aankoop dus goed alle voices checken! :smeris:

Dus in een Juno1/2 zitten Roland IR3R03 VCO's ?
En in een JX3P zitten CEM3340 VCO's ?

Dat heb ik nooit geweten 8o)
Maar ik denk ook verder niemand op de wereld.
 
Dus in een Juno1/2 zitten Roland IR3R03 VCO's ?
En in een JX3P zitten CEM3340 VCO's ?

Dat heb ik nooit geweten
Maar ik denk ook verder niemand op de wereld.

Haha nee maar ik bedoel uiteraard v.w.b. de filters. Was het maar waar dat er VCO's in de JUNO1/2 zaten en dan waren die nu ook wel wat meer waard geweest :okdan:

CEMS zijn hier en daar nog wel te scoren maar de custom vco wordt idd erg lastig zoniet onmogelijk zonder een MKS-80 voor onderdelen. Gingen die kapot bij jou REV 5 dan? Meestal gaan de cems nog wel eens :stupid :stupid of de opamps...
 
Haha nee maar ik bedoel uiteraard v.w.b. de filters. Was het maar waar dat er VCO's in de JUNO1/2 zaten en dan waren die nu ook wel wat meer waard geweest :okdan:

CEMS zijn hier en daar nog wel te scoren maar de custom vco wordt idd erg lastig zoniet onmogelijk zonder een MKS-80 voor onderdelen. Gingen die kapot bij jou REV 5 dan? Meestal gaan de cems nog wel eens :stupid :stupid of de opamps...

:) Nee ze staan er niet bekend om dat ze snel kapot gaan, maar ze zijn natuurlijk inmiddels wel al wat jaartjes oud en het komt wel voor....en dan houdt het op....voor zover ik weet althans.
Een CEM 3340 van een REV 4 kun je nog "overal" kopen en in combinatie met de brutere sound van de REV 4 is voor mij de keuze niet heel moeilijk.
 
Als je de 'kenners' op het net mag geloven, is rev 4 degene die je moet hebben.
Ik denk dat je met wat speurwerk voor 2000 euro.
Kwestie van smaak, sommigen zweren bij de rev-4 anderen weer bij de rev-5.
Wil je het echte rauwe analoog geluid dan moet je toch echt voor de rev-4 gaan, wil je een clean geluid dan ga voor de rev-5.
Feit blijft wel dat de rev-4 wel iets duurder is dan een rev-5, omdat hij toch wat gewilder is.
Heb voor mijn rev-4 (rev-3 was een typ foutje van me) 1400 euro betaald, en na 7 jaar zoeken eindelijk een MPG-80 gevonden voor 800 euro.
2000 euro lijkt me wel ijdele hoop, maar misschien heb je geluk.
Al het gewilde zeldzame analoge spul wordt steeds duurder en daar zal ook wel nooit een eind aan komen :eureka:
 
Ik heb anderhalf jaar geleden zelf met wat moeite een rev 5 verkocht op het forum voor 1850. Met programmer. 's Anderendaags had ik natuurlijk al spijt. Maar je kan dus begrijpen dat ik 2000 zonder programmer best wel hilarish vind. Ik weet, we zijn een soort kleine gesloten community, en het geld dat we neertellen voor die ouwe (sorry, vintage) dingen is een soort leenrecht of wat je het ook mag noemen. Maar bij die bedragen zegt de risk manager in mij, "stop!".

Bij deze dus mijn lijstje opnieuw: ik ben op zoek naar een MKS30, 50 of 70.

Iemand?
 
Maar je kan dus begrijpen dat ik 2000 zonder programmer best wel hilarish vind
Als je mij citeerde dan heb je me verkeerd begrepen, day bedrag is wel inclusief programmer.
Je bent wel gek als je 2000 alleen voor de MKS-80 betaald of 't nu de rev4 of 5 is.
 
Diepe zucht van verluchting (bestaat daar een emoticon voor?). Dan ben ik blij dat mijn verwachtingen nog enigszins realistisch zijn en dat ik hierin niet alleen sta.

Sforza MKS!
 
Diepe zucht van verluchting (bestaat daar een emoticon voor?). Dan ben ik blij dat mijn verwachtingen nog enigszins realistisch zijn en dat ik hierin niet alleen sta.

Sforza MKS!
Deze misschien :?
Wens je veel suc6 met het vinden van een MKS (welke dan ook), en met veel geluk misschien wel een goedkope :halleluja
 
Ik heb voor de feestdagen contact gehad met SF lid Solarius. Hij heeft een MKS80 met programmer die hij toen wel wilde verkopen.. Hij zou er na de feestdagen naar kijken, maar heb niets meer van hem gehoord en ikzelf haak af voor nu.

Misschien hem eens pb'en?
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top