Nord Lead 3

Status
Please reply by conversation.
Lid sinds
15 februari 2007
Berichten
1.002
Locatie
Vlakbij Hulst
Ik ben een beetje aan het uitkijken naar Nord Lead synthesizers.

Liefst zou ik eigenlijk een NL3 vinden voor een deftige prijs in goede staat.
Hoe zit dat met dat probleem ivm de voeding? Ik lees er enkel op dit forum iets over...

Eventueel te ruil: nieuwe MPC1000
 
Hier kan je er bijvoorbeeld ook over lezen. Ik heb de mijne verkocht vanwege het "reset" probleem, maar degene aan wie ik hem heb verkocht, heeft geen last van dit probleem. Het probleem van de gevoeligheid voor instabiele stroomtoevoer hangt dus kennelijk van de locatie af.
Mooie synth trouwens, ik zit er weleens over te denken er weer 1 te kopen ; dit keer dan met een power conditioner.
 
Ok...

Hartelijk bedankt voor je antwoord.

Dat is klaar en duidelijk.

Dan zoek ik toch maar niet naar een Nord Lead 3

Me iets te risky... moet gig-baar zijn.


En Virus Indigo lijkt me dan anderzijds een waardig alternatief...

:slotje:
 
ik heb een rack en een keys gehad van de Nord3 series, geen last van resets of zo gehad, nog even ter aanvulling...
 
Kan iemand me vertellen wat een realistische prijs is voor zo'n NL3 met keys.
Lijkt me best wel een dure bak eigenlijk, als ik zie dat die Nord Lead 2 met keys dikwijls toch wel rond de 700 euro is... en de 3 is toch een ferme upgrade...
 
alles tussen de 1000 en 1250 lijkt me reeel...
 
Ik heb er 1 te koop staan eventueel... hoop dat ik daar geen spijt van krijg, tis idd echt een dikke vette bak en mijne komt MET "power conditioner" (stoomverschoner) dus geen reset problemen waar je m ook gebruikt... pb maar bij interesse
 
ik heb de rackversie gehad en de lead, maar met beiden had ik geen resetproblemen. Mooie synth met ongekende mogelijkheden! Ik heb de Lead voor 750 verkocht een maand geleden. Dat lijkt me een redelijke prijs.
 
:S zelf vindt ik 750 meer een prijs voor een dure NL2 of normale NL2x maar goed... vraag en aanbod... trouwens resetproblem ligt aan piekspanning en kan dus ook afhangen van de omgeving waarin je het gebruikt,... ikzelf heb ook geen resetproblemen als ik hem zo aan het stroom hang.
Zijn er trouwens andere synths die "MORPH" functies hebben ... of is dat iets voor nords?
 
NL3 is een zeer puike synth en zeker een prijs boven de 800 waard, maar een trend hou je niet tegen, ik zie NL3 op termijn nog wel weer duurder worden, 't blijft toch een van de mooiste VA's!
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top