Mijn verlanglijstje voor de feestdagen.

Status
Please reply by conversation.

discoslet

Stamgast
Lid sinds
10 oktober 2008
Berichten
140
Locatie
Rotterdam
(Zal het wel weer allemaal zelf moeten betalen helaas....)

TR-808 (willing to pay an extreme amount of money!)
KR-55(/b)
CR 8000

Arp Odyssey
Yamaha CS-30
Jupiter 6
MS-20

wie wordt mijn goedheiligman?
Thanks!
 
Heb je je schoen al gezet ? Of pastte het daar allemaal niet in ?
 
Heb m'n bonus weer binnen, op het lijstje staan of 3x de Steinberg 816x of 1x de 815x en de nieuwe Powercore V8 SONOX bundle (eindelijk Vista drivers)....
 
TR-808 (willing to pay an extreme amount of money!)
Arp Odyssey
MS-20

Een maatje van me verkoopt binnenkort z'n MS20

Zelf kan ik je evt. helpen aan een TR808 uit de USofA(115V), een near mint- Odyssey MKII met Moog filter incl. flightcase en een zeer mooie CS15 (maar das geen CS30) Waarschijnlijk heb ik halverweg 2009 echt poen nodig .... :D

De startknop van de 808 is afgebroken maar via sync merk je hier niets van. De 808 is in 2006 door Music House geserviced en de startknop vastgesoldeert. Helaas is de soldeerverbing gebroken. Verder werkt ie als een tierelier

Ben iig wel errug benieuwd naar je extreme 808 amount of money budget ;)
 
SMS pb me ff over de prijs van die Odyssey.

Mn Ody wordt wel een money getter :P

Een half jaartje geleden is ie door St Eric volledig geserviced. Alles ist op und top met uitzondering van 2 toetsen. M'n bedoeling was om de toetsen eruit te halen en de Ody door St. Eric semi-modular te laten maken.

Maar gaat pas weg als halverwege 2009 door fabrikant X de knoop is doorgehakt over een nieuw te produceren modulair systeem..
welke ik stiekem heel graag wil hebben...
zelfs de future retro XS moet ervoor wachten :P

Als het nieuwe modulaire systeem niet op de markt komt dan hou ik m tot het eind van mijn tijd :)
 
Of hou je dat angstvallig geheim?*D

ik wil voor een Synton Fenix XL gaan. Momenteel sta ik op de lijst en hopelijk wordt ik uitverkoren om er eentje aan te mogen schaffen. Halverweg 2009 belsuiten ze om m wel/niet te produceren. Ontwerpen en modules zijn al klaar maar.....
 
Mijn verlanglijstje

PSI 17-2 studio nearfield monitoren
UAD-2

set microfoons met 24 mic preamps.

daar maak je mij blij mee8o)
 
ik wil voor een Synton Fenix XL gaan. Momenteel sta ik op de lijst en hopelijk wordt ik uitverkoren om er eentje aan te mogen schaffen. Halverweg 2009 belsuiten ze om m wel/niet te produceren. Ontwerpen en modules zijn al klaar maar.....

Dat klinkt interessant SMS....heb je misschien, toevallig een linkje of hou je dat liever voor jezelf?;) En uitverkoren, hoedat zo?

Maar miijn verlanglijstje: Een lekkere chick*D
 
TR-808

TR-808

Oeps! Ik geloof dat ik net een 808 op ebay heb gekocht. Er komt er weer een naar Nederland! Hij is wel iets gehavend, maar ik heb gelijk wat parts besteld bij technologytransplant om hem op te frissen. Kan niet wachten. Ben gewoon verliefd op die 808 sound. Al jaren. Feels like a dream come true. Nou maar hopen dat ie het ook echt goed doet. Merry Cristmas to myself!
 
Nou ik heb eens zitten kijken op die site van Dutch Synth maar wat is er in godsnaam zo speciaal aan de Fenix??? De Syrinx lijkt mij veel interressanter...
Bv voor service parts van de Fenix:
Service parts:
The Fénix uses normally available parts. At this moment some manufacturer has stopped with producing some of these parts. If you want to keep these parts in stock for servicing you can use the list below. This list isn't complete but it contains the less common parts. The Italic written parts appear 1 or 2 in the Fénix;
CMOS IC's:4006, 4070. (Note use for the 4006 the same brand for replacement)
OTA's :CA3280, LM13700, CA3080,
Opamps :CA3140, MC34084 (or TLE2074, TL054)
The common available parts used in the Fénix are TL074, TL072, BF245, BC550, BC547, BC557, 4001.
Deze onderdelen zijn zeer makkelijk te verkrijgen......

In de Syrinx zitten iig nog Curtis chips........

Wat vind je er zo goed aan SMS????
 
In de Syrinx zitten iig nog Curtis chips........

Dat is m juist. Kheb al genoeg verschillende CEMM's in andere gear en wil juist een zo breed mogelijke soundrange in mn studio hebben. Als ik voor een heleboel Curtis chips zou gaan kan ik net zo goed denken aan een Prophet 5 of een Memorymoog. Maar das dan weer geen modulair.

Wat vind je er zo goed aan SMS????

De sound in de demo's en de vrijheid van het modulaire spreken me erg aan. Binnenkort ga ik es een weekendje bij Rombraz langs om met zijn Fenix te pielen en om zo echte Fenixervaringen op te doen.

Het liefst laat ik mn analoge synths (CS15, Odyssey, E-pro minisynth) semi-modular maken. Zo kan ik vanuit alle apparaten net het specifieke eruit halen om in m'n modulaire setup verder te bewerken. Misschien dat ik dat in de verre toekomst nog eens doe (dan zal Piet Hein eerst uit zn graf moeten opstaan voor het heroveren van de Zilvervloot :D )
 
Deze onderdelen zijn zeer makkelijk te verkrijgen......

Wat niet wil zeggen dat ze daarom geen interessant geluid uit krijgen...

Vroeger (je weet wel, toen alles beter was) maakte ze alles gewoon met discrete componenten; Moog Modular, ARP spul. Niks hele modules op Curtis chips.

In de Syrinx zitten iig nog Curtis chips........

Da's ook niet heilig, en wat SMS zegt, als je alleen maar Curtis koopt klinkt alles hetzelfde. Ik heb de nodige curtis en ssm-dingen gehad maar vond het eerlijk gezegd allemaal niet zo boeiend. Liever een innovatief filterontwerp met huis-, tuin- en keukenonderdelen dan de zoveelste CEM of SSM 4-pole LPF.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top