• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

verkocht Te koop: Roland JUNO-106

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

raspoets

Ingeburgerd
Lid sinds
23 februari 2012
Berichten
36
Wordt verkocht wegens stopzetting hobby. Met een beetje pijn in het hart want buiten de verzamelwaarde is dit echt een heel leuke synth.

Er zitten 128 patches in het geheugen en de MIDI-implementatie is voor de tijd heel volledig (16 MIDI-kanalen en SysEx send/receive). Ook een heel leuk ingebouwd choruseffect.

Werd zo'n 10 jaar geleden volledig gerevised en alle schuivers etc. werken prima. Er zit een lichte zoem in het toestel als het niet bespeeld wordt; is simpelweg op te lossen door de volumeschuiver naar beneden te zetten in dat geval.

Ophalen te Zemst (overdag) of Lennik ('s avonds).

Vraagprijs 1.450€
 
Een lichte zoem oplossen door het volume uit te draaien is natuurlijk geen oplossing. Er is iets niet goed en dat moet nagekeken worden.
 
Een lichte zoem oplossen door het volume uit te draaien...

...is een (mogelijke) oplossing.

Er is iets niet goed en dat moet nagekeken worden.

Niks moet, toch ? Het kan nagekeken worden.

Ik vind het al goed dat een klein euvel op voorhand wordt verwittigd.
Dan kan de koper zelf beslissen wat hij wil doen, toch ?
 
Ik geef zulke zaken eerlijkheidshalve inderdaad steeds mee bij een mogelijke verkoop.

Ik heb de synth steeds in een studio-omgeving gebruikt en mij heeft dit nooit gestoord, vandaar dat ik er nooit naar heb laten kijken.

Is m.i. heel stil en wordt mogelijks zelfs niet door iedereen opgemerkt maar nogmaals, ik meld zoiets gwn liever op voorhand.
 
Fair enough: niets moet, inderdaad. Ik vond het woord oplossing niet heel geslaagd ;)

De 106 is een gave bak verder, succes met de verkoop!
 
Ik heb wel eens gehoord dat het bijna altijd de BBD chips (van de chorus) zijn die ruisen. Je kan eens proberen de chorus helemaal naar 0 te draaien om te zien of het probleem dan verdwijnt. De BBD chips zijn te vervangen.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top