Soldeer klus tr909 eprom v4

macha

Stamgast
Lid sinds
6 november 2003
Berichten
446
Ik wil een socket voor eprom v4 in mijn Roland tr 909 laten zetten door een pro.
ik kan zelf ook wel solderen maar laat t liever doen door een pro met ervaring en goed gereedschap.
graag in amsterdam eo.
de eprom heb ik al. Wie kan dit voor mij doen?
let me know.

thnx grt Macha
 
Je kunt Bob Augustin in Haarlem misschien eens benaderen; een echte professionele vakman.
Is ook forumlid hier ; alias is bob1991 als ik me niet vergis
 
er gaat veel onzin rond over de v4 eprom... ben je zeker dat je hem wil plaatsen?
 
aangezien er geen plaats voor een socket is, denk dus goed na over deze aanpassing of het wel de moeite waard is
Roland_TR-909_100236_02061985.gif
 

Attachments

  • Roland_TR-909_100236_02061985.gif
    Roland_TR-909_100236_02061985.gif
    19,5 KB · Bekeken: 160
  • Roland_TR-909_100236_02061985.gif
    Roland_TR-909_100236_02061985.gif
    19,5 KB · Bekeken: 172
levka dank voor de tip. Rvooh oei weet 5 nu idd iet zeker.....dus toch maar niet doen he? Ik sync mijn 909 nu viade synchroon out van mijn tr 808 waar een kenton kit in zit. Maar wil de 909 ook zonder de 808 aan mijn daw syncen. Welk kastje is daar Eigenlijk het beste voor geschikt?
 
Og een vraag : is het gewoon vervangen van de eprom wel ok om te doen?
 
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met mn 909 en sync aan een midiclock, en heb hem al sinds eind jaren '80...
 
Kleine kanttekening, wat wel problemen gaf was de dubbel stop van de octatrack, maar dat lag aan de dubbel stop van de octatrack. Sloeg mn 909 volledig van vast, enkel herstarten hielp dan. DAW van Atari via Windows tot Logic/Ableton op OSX, nooit bewust een probleem gehad.
 
Geen idee meer maar ik kan me herinneren dat het niet de laatste was van zn bezoek bij boemtsjak ooit
 
ik heb ook v1 en nooit midi sync problemen aan mn mpc...
en er is een combinatie waardoor je het kan zien...
 
Bij gebruik van version 1 en midi out de tweede midi connector laat de tr crashen.
 
Je bedoelt de thru? Of zowel out als thru? Ext instrument heb ik volgens mij al bijna 30 jaar niet meer gebruikt :)
 
Bij gebruik van version 1 en midi out de tweede midi connector laat de tr crashen.

Dit is me in al die jaren nog nooit opgevallen met v1.
Zelfs het 'driften' [in het andere draadje] komt me ook niet bekend voor.
 
Thru ? Nooit gezien op een 909.
 
als je toestel aanzet met track 1 knop ingehouden zal je de versie zien op de step leds, bij de meeste 909s zal dit 1 zijn


Bij gebruik van version 1 en midi out de tweede midi connector laat de tr crashen.


dit probleem is hardwarematig, niet softwarematig
en is op te lossen, als je echt wil: http://www.colinfraser.com/tr909/909mods/909midi.htm

je kan ook meer lezen over de 909 (en apparte pdf over de V4 firmware) hier http://www.firstpr.com.au/rwi/tr-909/

identiek dezelfde issue dat de v4 update zou fixen zie je bvb ook op 303/606/808, hetzij dan via dinsync: als de eerste clock pulse te snel komt nadat de RUN signal high gaat, dan mist hij ook een clockpulse.. vandaar dat de betere dinsync converters hier rekening mee houden en handmatig een kleine delay inbouwen op de eerste clockpulse na de start.. en dat kan helemaal niet kwaad.. jammergenoeg is deze truc bijna onvindbaar op hedendaagse apparatuur met dinsync, dus als je nieuwe en oude dinsync gear samen gebruikt loopt het dan niet lekker, en dan kopen mensen 500 euro kostende sync oplossingen om een simpel issue op te lossen :dubbel:

kort samengevat: if it aint broken dont fix it
 
Kan je verduidelijken aub wat die onzin inhoud?

ik heb doorheen de jaren al veel beweringen gelezen, oa:
- dat de midi (noot) timing beter zou zijn
- dat het zou helpen tegen sync drift

de V4 lost volgens mij enkel 1 klein probleem op, waar veel oude bakken last van hebben, die te verhelpen valt door aan de clock bron hier rekening mee te houden, of in geval van een constante midi clock, eens terug op stop en start te drukken in het zeldzame geval dat het niet van de eerste keer goed zit.
heb hier ook een V4 liggen ergens, en heb me voorgenomen deze te plaatsen zodra ik een probleem vaststel, so far nog niet nodig gehad :)
 
Back
Top