Akai S2000 sampler met interne scsi enabled

JohnDoe19

Gedeactiveerd account
Lid sinds
7 oktober 2003
Berichten
378
Ioo all.

Even een prijswijzer advies aanvraag.

Ik heb hier een Akai s2000 sampler staan met 32 mb geheugen, tot daar niets echt speciaal.

Wat is wel leuk aan dit dingetje ... Normaal hebben de S2000 reeksen geen interne SCSI. Deze dus wel.

Ik heb de interne diskdrive vervangen door een SCSI Zip 100, en je kan er dus ook een hard schijfke of een SCSI smartcard reader in pleuren.

M.a.w. Je kan hem booten van ZIP en ook samples van zip laden zonder externe rommel mee te sleuren :) en als je even een inter scsi cardreadertje erin zwiert heb je een leuke en goedkope nieuwe opslagbron voor de S2000.

Nu was mijn vraag -> Wat kan ik voor dit "uniek" toestel vragen.??

Reden dat ik hem misschien weg doe: Ik zoek een multi in/out USB soundkaart (8 out / 4 in) (liefst 19") voor mijn flaptop

Prijswijzer, laat maar komen ...........
 
Naar mijn idee is die mod (dus de zipdrive + de handigheid van de modificatie) 70 euro bovenop de gangbare prijs waard. Doorgaans gaat een kale S2000 met 32mb voor 125 -150 euro geloof ik, met 8 outs en zipdrive nog wat meer (gemiddeld 200 - 250 als ik de prijzen hier zo bekijk)

Ik vraag me af: hoe heb je deze mod gedaan? Krijgt 'ie ook z'n voeding van de S2000, en hoe laat je 'm booten vanaf de ZIP schijf? Ik vind het wel een goed plan, zou wel wat voor mijn s2000 zijn :D Misschien moet je je plan verkopen ;)
 
Laatst gewijzigd:
jop :)

een pokke soldeerwerkje, ik heb het met losse pinnetjes van een oude scsikaart gedaan, een gewone connector is nog veel moeilijker om met de hand er op te solderen :)

Voeding is idd ook van dat "moederbord" te halen. en Ie boot zonder probs van zip.
 
Tja, of een S3000XL scoren, daar zit ie standaard al op,
scheelt tijd en ellende, en die kosten tegenwoordig ook een drol.....
 
s200

s200

heb jij die akaik s2000 nog want ik heb er ook een maar ben mijn os kwijt kan jij me helpen
 
yep, en dan unzippen, flop in de computer doen ( hopelijk heeft ie die), en dan het programma starten.
dus niet de ge unzipte files naar de flop kopieren.
op dat punt worden er nog wel eens fouten gemaakt, en dan doet ie het niet.

:mega:
 
Back
Top