Waarde Roland JP-8080

Hoeveel is dat dan? Want anders is dit topic ook niet zo zinvol natuurlijk.


Uiteindelijk heb ik er €800 voor betaald. Nog een stevige prijs, maar dan heb je wel garantie erbij. En dat bleek maar goed ook. Na een uurtje ermee te hebben gespeeld bleken er problemen te zijn met 3 potmeters. Meteen contact opgenomen met Dennis van Ocsidance en hij gaf aan dat ik het exemplaar kon ruilen (hij had er nog een). Hij vond het wel vreemd want de JP had een servicebeurt gehad.

Na het opvragen van het servicerapport bleek dat er 45 min werk was verricht. Daar had ik wel al enige twijfels, want in 45 min kun je alleen batterij vervangen en met een beetje perslucht schoonblazen. Dan heb je echt niet iedere slider en potmeter getest.

Uiteindelijk bleek het ruilexemplaar een rokersbak te zijn. Die wilde ik niet en heb netjes mijn geld terug gekregen.
 
Verbaast me niks... had ook 2 keer gedoe met osci.
Je koopt beter eentje bij een particulier die je zelf (laat) servicen - en dan niet bij hun techniekers.
Dat ze hun prijzen nog maar wat verhogen, misschien kunnen ze dan eens echt een halve dag service uitbesteden.
Elders een keer 2 ms20's getest die 'geserviced' waren, vond al snel wat slechte pots tijdens 't testen. Heb er het vertrouwen in verloren, de dealers
 
Ik zit te denken om mijn JP-8080 weg te doen. Deze is in uitzonderlijke staat. Geen rokersbak (zover ik weet, ik heb deze jaren terug overgekocht). En ik stof 'm regelmatig af... zonder statische middelen ;-) Inclusief oren en komt een Mystery Island editor bij. Maar met er nog over nadenken... ik wil namelijk eurorack uitbreiden met een acid labs chainsaw (eurorack variant), maar dan ben ik dus mijn supersaw kwijt voor polyfonie. zelfde geldt voor de Kawai K5000R. Beide sublieme bakken, maar weet niet meer of ik zoveel synths nodig heb.
 
Nevermind, hij heeft hem er opnieuw opgezet en een bod van 875 euro binnen een paar uur.
 
Heb je wel eens iets kunnen kopen onder de prijs van het hoogste bod?
tuurlijk, als mensen niet opdagen die hoog bieden. Of gewoon ghosten. Mijn ms20 dit jaar bijvoorbeeld nog.
Soms zijn verkopers al dat gezeur beu van niet opdagers enz en wint de beleefde kandidaat boven de pushy jager.
wat ik niet ga doen maar stel: Als ik nu eens 1500 bied, dan heb jij m vast voor minder want ik koop m toch niet.
 
Ja ok, maar dan heb je het over belachelijk hoog bod. Maargoed, misschien toch eens wat vaker onder het bod bieden dat er staat.
 
Paar maanden geleden heb ik er 1 verkocht, met geheugen kaartjes voor 900 of 950.. Kan mij niet meer precies herinneren. Die beste jonge, een aankomende dj , trance producer moest en zou die bak hebben voor de klank zou zijn eerste hardware synth zijn. Was in fantastische staat met handleidingen er bij, ook in mooie staat.
 
Een bod zegt niks... maar goed.
2 mensen bieden 875 en 880, dus er is concurentie.
900 klinkt wel realistisch voor een goeie.

Ik ga erover nadenken om die van mij weg te doen, werkelijk in nieuwstaat is ie nog (17 jaar in de kast gestaan bij een keyboard speler).
 
Als je weet hoeveel hits daarmee ge scoort zijn. Snap ik het wel een beetje. Als je hem daar voor koopt
 
Als je weet hoeveel hits daarmee ge scoort zijn. Snap ik het wel een beetje. Als je hem daar voor koopt
Mijn mening, het is vooral dat Roland met de system-1 en system-8 (en de cloud versies) een gemiste kans heeft gehad om die supersaw goed na te doen, plus het ontbreken van de pan. Ik heb hier ook een sh201 maar die moet ik nog even goed aan de tand voelen ter vergelijking.
 
Ik heb deze synthesizer(JP 8080) vroeger ook gehad tot dag van vandaag spijt van dat ik hem weg heb gedaan.
En de reden weet ik eigenlijk niet meer zo goed waarom ik hem weg gedaan heb achteraf niet zo slim van me geweest!

Nu vraag ik me oprecht af waarom deze synthesizer nu wilt hebben ?
Misschien heb ik nog te weinig onderzoek gedaan wat deze synthesizer anno 2021 nog zo uniek maakt.

Ik heb namelijk de indruk dat er veel betere synthesizers op de markt zijn die meer kunnen dan deze synthesizer en deze overrulen ik kan het ook mis hebben!

In dit topic moet ik hun wel gelijk geven dat de interface en de bediening erg duidelijk en superieur is maar dat was in 2008 :
Synthforum jp8080 aternatief

Er zullen nu toch wel wat betere synthesizers op markt zijn neem ik aan daar ben ik wel benieuwd naar ?

€ 900,- euro is namelijk een hoop geld!
wat maak deze synthesizer dan zo uniek of bijzonder anno 2021 ben ik erg benieuwd naar ?
 
Gewoon de sound vd 90s denk ik. Die is nu stilaan hot
 
Het is zoveel meer dan een bak met de supersaw. Die supersaw is nog geeneens zo goed.
Ik kan er nog steeds voor gaan zitten en me er uren mee amuseren. Klinkt eigentijds en fantastisch, heel inspirerend en past goed bij oude en nieuwe synths.

Ik heb wel eens meer geld uitgegeven voor veel minder speelplezier, 800 euro is hij zeker waard. de uren dat hij aanstaat hier zijn niet bij te houden, veel meer dan 800.

jm2c
 
Back
Top