Waarde Roland JP-8080

matje123

Ingeburgerd
Lid sinds
24 september 2019
Berichten
51
Een korte vraag. Ben al een tijd op zoek naar een mooie Roland JP-8080. Nu is er een aanbieding beschikbaar. Wat is volgens jullie anno 2020 de waarde van een goed werkende Roland JP-8080?
 
ik dacht dat je voor pakweg 550 een had maar blijkbaar zijn ze gestegen. Het komt hier op neer: zijn de knoppen en faders goed? Werken alle druktoetsen? Je kan beter 150 euro meer betalen voor een volledige opgefriste dan een brakke (of weldra brakke)
de onderdelen zijn misschien niet meer makkelijk te krijgen in de toekomst?
Ik heb er een, die is toe aan een verse tempo knop voor de arp (niet te koop, mijn 8080 trouwens) - dat ga ik weldra eens proberen zelf oplossen.
O ja, als er een geheugenkaart bij zit is de prijs vast nog wat hoger...

als ik een hele goeie prijs wil weten google ik 'vends' + naam vh toestel. Dan kom je vaak op een franse website die je de prijzen toont in Frankrijk, die zijn gemiddeld lager dan hier. Dat leerde me over je zoektocht dit:

Click image for larger version  Name:	jp.jpeg Views:	0 Size:	49,9 KB ID:	3767744
 
Exemplaar is volledig geserviced en dus in de goede staat. Is €900,- over de top?
 
tja, als ie uit de turnlab of osci stal komt, ze moeten hun mensen betalen, onderdelen aankopen, verzenden en winst maken... Als jij 't er voor over hebt, fijn. Ik zou verder zoeken en eentje riskeren elders zonder service, omdat ik denk 't wel te kunnen oplossen als 't een detail is.
 
€900 is wel erg fors. Volgens mij ligt de normale prijs ergens rond de €500-600 voor een goed exemplaar. Voor een geservicede/mint wellicht wat meer, maar wat is 'service'? Een beetje fadertjes/potjes uitblazen met perslucht en een batterijtje vervangen kan ik zelf ook wel, of is er meer gedaan? Het is wel dat je ze tegenwoordig minder ziet, dus als ze te koop komen kan de vraagprijs ineens hoger liggen dan een tijdje geleden.
 
op reverb staat er een in spanje voor minder waar je een 'offer' op kan doen. Wie weet bijt ie en die verzendkost kan je vast lager afspreken. In Frankrijk staan er een paar rond de 700, enkel nadeel is dat een Fransoos vaak enkel wil verkopen aan landgenoten of 'mains propre' wat betekent: ophalen aan de deur.
 
Heb het internet volledig afgezocht, waarbij exemplaren in goede conditie particulier voor €700,- worden verkocht. Dat is op dit moment toch de vraagprijs voor een goed exemplaar. Daarbij komt dan idd nog verzendkosten vanuit buitenland en verzekerd waarbij je al snel op €750,- of iets meer uitkomt.
Verkoop gaat dan op goed vertrouwen. Het exemplaar welke ik op het oog heb kan ik eerst bekijken en testen. De service is niet heel grootschalig geweest, alles getest en wss even schoon geblazen en batterij vervangen. Je krijgt er ook nog wat garantie bij (in hoeverre je daar natuurlijk iets aan hebt). ik zal me dus moeten beraden of het me €150 waard is om iets gezien te kopen of om de gok te wagen.
 
Ben je al lang op zoek en/of heb je haast? Met een beetje geduld en geluk komt er vanzelf wel weer een normaal geprijsd exemplaar langs. Dat is wel lastig hoor, heb zelf ook vaak genoeg iets gekocht voor een forse prijs omdat ik gewoon geen zin had om te wachten. En de zekerheid van iets lokaal of uit betrouwbare bron kopen is ook wel wat waard.
 
Laatst gewijzigd:
voor een paar euro meer koop je er een bij osci met 'meer dan enige' service, en je kan altijd over de prijs onderhandelen. Niet dat ik er nog blind zou kopen (en voortgaan op zijn foto's) - beide aankopen die ik er deed waren niet zoals het hoort. Maar hij loste er wel één op voor me.
 
Ik vind €900 wel over de top eigenlijk. Maar goed het is natuurlijk een marktwerking :-) paar jaar geleden zou ik zeggen €450. NU lijken ze toch meer €500-600. Ik denk dat €550 wel een reëel bedrag is. Maar goed vraag en aanbod.

Zelf heb ik een JP8000. Die gaat niet weg. Wil hem wellicht wel eens (helemaal) laten recappen. Geen idee wat dat overigens zou kosten.
 
voor een paar euro meer koop je er een bij osci met 'meer dan enige' service, en je kan altijd over de prijs onderhandelen. Niet dat ik er nog blind zou kopen (en voortgaan op zijn foto's) - beide aankopen die ik er deed waren niet zoals het hoort. Maar hij loste er wel één op voor me.


Is idd van Osci. Ik woon in de buurt dus ga eens naar de synth kijken. Er zit 3 maanden garantie bij. Eerlijk gezegd hecht ik daar niet heel veel waarde aan.

Gezien het huidige aanbod op internet van JP’s verkoop je de 8080 nu voor €700 en de 8000 voor €600.
 
Laatst gewijzigd:
Is idd van Osci. Ik woon in de buurt dus ga eens naar de synth kijken. Er zit 3 maanden garantie bij. Eerlijk gezegd hecht ik daar niet heel veel waarde aan.

Gezien het huidige aanbod op internet van JP’s verkoop je de 8080 nu voor €700 en de 8000 voor €600.

Ik heb je een PM gestuurd.
 
Het probleem met synths "met service" is dat de technieker vaak niet de ervaring heeft (omdat ie bv jong is) om naast, wat er scheelt, ook preventief onderhoud te doen. Ze kijken enkel naar 't kwaaltje, herstellen dat - in het beste geval zoals het hoort - en klaar. De kans dat er dus enkele tijd later een vers euvel is, dat een ervaren technieker in een moeite had aangepakt, is reëel.
Zo had mijn cr78 vers geheugen moeten hebben zodat ie niet begon te freaken, een paar weken na aankoop. En de pro one zijn toetsenbord connector (vermoed ik) was losgekomen tijdens de levering zodat ie de dag van aankomst na een uur vertikte met spelen...
De foto's vd pro one waren zodanig genomen dat die enorme modderfokkin kras bovenop niet werd opgemerkt door me. Dat werd dus een retour en een dikke argwaan om er nog te kopen aan die flinke prijzen.
Je bent gewaarschuwd (met Osci)
 
Tja misschien is ie recent gehyped in een YT video, moet ik eens checken of dat zo is. Ik kan me voorstellen dat als je een roland poly wil die hands on is, de juno xx6x out of reach geraken en dan zijn er meer kopers voor de "goedkopere" roland poly's
De alpha juno en de jx reeks en D05/50/... heeft hun layout tegen met die extra (dure) controller, vanuit dat standpunt is er niet veel mis met de JP80x0
 
Laatst gewijzigd:
Zojuist bij Dennis (Osci) geweest en gekocht. Ik heb uiteindelijk een goede marktwaardige deal met hem kunnen maken.

Nu de JP8080 ontdekken
 
Back
Top