Korg ER-1 of ER R mkII

Chedara

Nieuwkomer
Lid sinds
1 december 2002
Berichten
10
Locatie
Breda
Hé,

Ik heb jaren lang alleen met software geproduceerd maar nu ik het eindelijk kan betalen wil ik toch liever voor hardware gaan. Ik begin sinds kort met een hardware setup en heb tot nu toe 2 x ml303 (Diy TB303-Clone) Mam ADX 1 en een diy 909. Die mam adx is leuk voor hihats en gefreakte drums maar heb nu mijn oog laten vallen op een KORG ElecTribe/R ER-1 als 2e drum naast de 909. Ik kan hem nu voor 100 euro krijgen, is dit de moeite waard of kan ik beter een nieuwe Korg - Electribe R MkII voor 199,- gaan?

oja ik produceer Acid met een vleugje progresive
 
Bericht door een moderator:
Verplaatst.


100 Euro is een fijne prijs, daar zou ik 't voor doen.
De ERmkII verschilt maar weinig, voornamelijk optisch.
Als je even de zoekfunctie gebruikt, zie je dat verschil trouwens regelmatig toegelicht. :)
 
Thanx,
Heb net gezocht en kan niet echt een duidelijk verschil vinden... misschien is ie er ook niet :confused:
Ik zit een beetje met de prijs... ik bood 100 en de persoon ging direct akkoord. Beetje vreemd, hij zal toch niet te gaar zijn?
 
op de mk II zit Cross mod en ring mod
 
Als hij gewoon in orde zou ik hem voor € 100,- zeker kopen ja, daar kan je je geen buil aan vallen. Het verschil met de MK II is inderdaad voornamelijk cosmetisch. Ik heb zelf ook de MK I en vind het absoluut een apparaatje met een geheel eigen plaats in de wereld der drumcomputers - echt een inspiratiebak!

Off topic: Persoonlijk vind ik de MK I nog mooier ook dan de MK II maar ik geloof dat 95% van de forumleden daar anders over denkt.
 
Inderdaad, ik vind de MkII wél mooier... :D
Metalen behuizing ipv. plastic, ziet er ook opgeruimder uit. Alleen die kleur, hè... (BRUIN!) - even wennen.

Enige technische verschil is: MkI heeft 2x ringmod, MkII heeft 1x crossmod, 1x ringmod.
Wat het precies betekent? Your guess is as good as mine... ;)

Verder heeft de MkII andere presets. Maar dat boeit mij persoonlijk niet.
 
Origineel geplaatst door Hanz
Inderdaad, ik vind de MkII wél mooier... :D
Metalen behuizing ipv. plastic, ziet er ook opgeruimder uit. Alleen die kleur, hè... (BRUIN!) - even wennen.

Enige technische verschil is: MkI heeft 2x ringmod, MkII heeft 1x crossmod, 1x ringmod.
Wat het precies betekent? Your guess is as good as mine... ;)

Verder heeft de MkII andere presets. Maar dat boeit mij persoonlijk niet.


Dat vraag ik me ook af...kan iemand dat nog eens rustig uitleggen...de klantverschillen ken ik wel maar wat er nu technisch anders is...dat weet ik niet. Overigens heb ik de MKii en het is een superleuk bakkie...ze hadden van mij ook de knoppen wel van metaal mogen maken...dat dunne plastic voelt zo slapjes aan. Ik had graag van die draaiknoppen had van metaal die je met van die kleine 'tikjes' draait....en natuurlijk traploos van golfvorm naar olfvorm draaaien...dat zou top zijn.
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Off topic: Persoonlijk vind ik de MK I nog mooier ook dan de MK II maar ik geloof dat 95% van de forumleden daar anders over denkt.

ik niet! dat chromé en rood, hmmm.


dit is aparaatje is een sterk staaltje van de lowbudget-highcreativity combo, het heeft alles wat een 'groove' arparaat van roland mist.
 
Back
Top