AKAI MPC1000 - Richtlijnen prijs en waar op letten?

Zeekwal

Nieuwkomer
Lid sinds
30 mei 2020
Berichten
9
Dag iedereen! Ik heb recent een MPC 1000 met JJos2XL voor €500 zien staan op Facebook. Ik vroeg mij af of dit een goede prijs is, en of er bepaalde zaken zijn waar ik op moet letten. Ik zou hem eens gaan bekijken, en het hret eerste vintage product dat ik zou kopen.
Alvast bedankt!
 
Ik geloof dat de eerste serie, de blauwe last hadden van slechtere pads. Daar kon je toen vervang pads voor bestellen. De data encoder (en al de andere drukkoppen etc.) kan na al die jaren soms wat moeilijker doen. Ik heb zelf een MPC1000 van de eerste lichting met originele pads nog , nooit echt problemen mee gehad maar ben dan ook niet zo'n live Pad speler ... Ik vind 500 € wel aan de véél te hoge kant, zeker aangezien je een nieuwe MPC One hebt voor 750 en tweedehands misschien voor 625 ofzo ... het blijft een ouder toestel en ik vind er weinig vintage aan hoor ...
 
Ik zie nu wel dat die prijzen idd rond de de 500 € zitten :? .
 
Ja op Reverb liggen de prijzen een pak hoger! Je haalt wel een goed punt aan dat de prijzen van de nieuwe toestellen niet veel hoger liggen. Misschien spaar ik dan beter wat door voor een Octatrack, ik twijfel wat tussen de twee..
 
Goed dat je het zegt. Ik ben uit België, dus ga er waarschijnlijk niet snel iets aankopen.
 
MPC1000 Black
JJOS2XL
160gb HDD
Thick Pads en originele pads
Nieuwe pcb met druk knoppen en oude pcb voor reserve knoppen
Diverse handleidingen
Van MPC Tutor.com
Wat zou je hier voor kunnen vragen?
 
Hoi Ik heb er ook nog eentje.
De Blauwe
JJOS 1 version 5
128mb
Originele (niet al te beste) pads,
Pad 1 werkt wel ,maar moet hard ingedrukt worden.
Enig idee wat ik daarvoor kan vragen?
 
Back
Top