HOE verzend ik naar het buitenland?!

Zwerver

Ingeburgerd
Lid sinds
15 januari 2014
Berichten
75
Locatie
ZWOLLE
Dus... Plonk gekocht niet helemaal mijn ding vanwege het menudiven met 1 knop. Te Koop gezet en er reageert iemand uit België. Hoe verstuur ik dat? Wat is de beste pakketservice ooit die je hebt gebruikt voor Europa?

Ik zelf krijg altijd alles wat via de NLpost verstuurd wordt maar man oh man, als je de reviews leest die zijn echt niet mals. Ik bestel veel bij Schneiders Laden / Thomann / Signal sounds en die werken veel met UPS. Ik moet zeker weten dat de eurorack module aankomt in goede orde en met de garantie dat ik mijn geld terug krijg en de koper bij verlies.

Ik werk tegenwoordig ook met PayPal omdat dat het meest gebruikte is in eurorack land. Is dat het makkelijkste om aan je doekoe te komen? Kunnen we eens een Topic maken over hoe wie het best verzend? Oh wacht dat ben ik al aan het doen!...
 
Maakt volgens mij weinig uit. Overal zal je slechte ervarning hebben. Ik heb die vooral met DPD. Met UPS goeie en slechte ervaringen en hetzelfde geldt voor PostNL. Ik verstuur in ieder geval altijd verzekerd met postnl, laatste paar keer geen problemen mee gehad.
 
Pak vooral goed in. Verzekeren icm slecht inpakken is zinloos.
En dat betekent dat als je iets zwaars verstuurt, een rack module, een synth, je moet zorgen voor een HARDE opvulling van de doos, geen kranten, sokken, noppenplastic, dekens e.d. Door de traagheid kan je hoek van je rackoren zomaar door de zijkant daar buiten komen en krombuigen.
Noppenplastic/lap stof kan prima als eerste laagje, tegen krassen, maar daaromheen moet of piepschuim, massief karton van +/- 5cm dik of als je dat niet hebt een frame van houten latten, die kosten maar een paar euro.
 
Postnl leverde me al n rack fx met kromme knoppen maar de verkoper had t opgerold in karton . Ik zeg altijd : doos in doos. En rondom doos 1 opvullen. Alles opvullen eigenlijk.
 
Ik gebruik meestal DHL, die zijn goedkoper en vertrouw ik in elk geval internationaal meer dan PostNL. Verzendlabel kopen via de site en afgeven bij een service point in de buurt. Goed inpakken is natuurlijk altijd een must.
 
Gauw afkloppen Exo. You are lucky. Ze hebben mij al veel, VEEL geld gekost. En tijd en stress....
 
PostNL binnen Nederland is prima, buitenland echter...:r
UPS heb ik nooit gebruikt voor grote bestellingen, maar hun klantenservice wel een paar keer aan de lijn gehad en biedt me niet veel hoop.
 
PostNL prima? Als je graag spullen kwijtraakt wel ja...
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top