Rodec MX180

steffie268

Stamgast
Lid sinds
9 mei 2014
Berichten
222
Hoihoi,

Kan er iemand mij vertellen hoe zeldzaam een MX180 is, een "gewone" dus géén MKII of III en ook géén "Original".
Wat is ongeveer een correcte prijs voor eentje in goede, ongereviseerde/originele staat?

thx en grtz
 
Zeldzaam is die zeker niet,zijn massa's van verkocht.

Wat je er uit kan halen zal afhangen van de uiterlijke staat vooral.
 
Op fb zijn er liefhebbers. Word lid vd keep rodec alive. 250 a 1000 euro zie ik afh vd staat en versie
 
Op fb zijn er liefhebbers. Word lid vd keep rodec alive. 250 a 1000 euro zie ik afh vd staat en versie

Twee jaar terug wel,prijzen zijn erg gezakt voor het origineel model,het is eerder tussen de 100 en 400-450

De latere modelen hebben het overgenomen van de eerste versie.
 
Bedankt allen voor de reacties.
Ik ben intussen ook lid van die facebookgroep.
Wel vreemd dat de latere modellen meer waard zijn, de MKIII moet je al modden om hem écht goed te laten klinken, de originele klinkt voor zover ik weet het best...
 
Ik had de mx180 en verkocht m destijds voor de original te kopen. Ik mis die pfl switches voor eeuwig, en je kan 'm ook niet meer lekker in 't rood cranken. :duivels:
 
Bedankt allen voor de reacties.
Ik ben intussen ook lid van die facebookgroep.
Wel vreemd dat de latere modellen meer waard zijn, de MKIII moet je al modden om hem écht goed te laten klinken, de originele klinkt voor zover ik weet het best...

Het zijn ruisbakken ,weet dat destijds de Rodec niet de beste DJ mixer was,(eerder in trek omdat hij veel gebruikt werd) maar staat bekend als een ruisbak..

De toen Nederlandse DateQ,of Franse Power of Freevox mixers waren stukken beter maar nog duurder dacht ik, Je had toen ook het vrij dure merk Frank maar dat was echt niet goed (heb ik ook gehad).

Of de JBprofesssional (niet JB systems dus) SIlver Shadow of zoiets,lomp ding maar klinkt super goed.
 
Laatst gewijzigd:
Een mk2 is intern hetzelfde als een mk1 volgens mij. De faceplate is anders. De limited editions van de mk2 (in rood en geel) hebben de beste componenten (p&g faders en standaard gebalanceerde uitgangen). Je moet wel van de looks houden en ze zijn niet makkelijk te vinden in goede staat.
 
Back
Top