Korg Polysix

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.136
Locatie
HybriDe L!Fe
Wat kost een polysix tegenwoordig? in 2008 kon je die wel eens voor 100 or 200 euro vinden, Nu zie ik ze rond de 1500 euro.
Kan er 1 krijgen zonder midi, en nieuwe baterij. Volledig werkend voor 1100 euro. Erg duur maar goed.
 
Ik zou deze synth niet meer kopen,1 vco en SSM2044 filter,komen synths vroeg of laat op de markt met dit filter.(idem met de 4 (!) ocs weak klinkende mono/poly)

Er is nu de dure Kijimi,maar er komen allicht nog dingen die minder duur zullen zijn.

anders voor de collector en helemaal mint max 950euro
 
Vroegah haalde ik Mn neus er voor op- misschien ook niet helemaal terecht, maar is toch wel leuk - hoewel erg groot en geen spectaculair geluid. 800 max, 700 zou ik zelf overwegen

ik weet ook dat het dan vrij kansloos is, maar goed - dan maar geen polysix
 
Is toch wel handig om 2 extra vaders te hebben die me beschermen tegen slechte aankopen :)

ik heb de plugin en vind de wurly patch erg mooi. Volgens mij kan de polysix wel meer mooi e-piano geluiden doen. De juno 60 ook. Maar ja die woeker prijzen

anyhow erg bedank.
 
Polysix kan zeker wel meer, pads en strings zijn zeker ook niet verkeerd, alleen wel errrrug herkenbaar, maar daar kan je ook best blij van worden.
 
Wat ik leuk vond van die korg’s, de
mono Poly uiteraard voorop en de polysix en poly61 ook wel, was de vettige bass arpeggio’s met die ranzige zaagtand
 
Polysix veel mooier dan een juno60.

Ik snap de opmerking niet echt van een weak klinkende m/p dat ding is echt vet . Ik zou ook geen synthi EMS kopen voor 1 soundje
 
Waar staat dat de polysix een weake m/p is?
en wie koopt er dan wel n EMS voor 1 soundje en wat heeft dat met korg te maken?
 
Leuk setje: Poly-61M + Juno-60 :mega:

En als je tussen die twee wil / moet kiezen - de Korg (wat mij betreft). Kebu speelt er o.a. op (heb ik weleens gezien).
Een Poly-61M zal je echter niet makkelijk ergens te koop vinden, bovendien is de MIDI daarvan gedateerd. Beter kun je daarom een Poly-61 kopen en daar een MIDI kit inbouwen. Prijzen weet ik niet - even zoeken op het internet.

[Spelen begint bij 1:47 min.]


Een Polysix zou ik niet kopen...
 
Laatst gewijzigd:
De fx sectie is erg leuk aan de P6, had naast de chorus ook nog een phaser en ensemble standje.. wel jammer dat de fx in de P6 mono zijn.

Het filter vind ik in de P6 vind ik in de resonance weer wat mooier.. daarintegen kan een J6/60 weer zo lekker spikey klinken.. (snelle envelopes)
Verder is ook wel apart dat de P6 van VCO's voorzien, maar zonder autotune.. heb de mijne een tijd terug ook eens moeten bijtunen.. en dan kun je er ook voor kiezen om em wat levendiger te laten.. (beetje out of tune) :)

Een Juno 60 is trouwens ondanks DCO's te hebben ook niet spatzuiver getuned gelukkig.. maar toch anders dan dat zweverige VCO geluid.

Ik volg die prijzen tegenwoordig niet meer. Heb ooit mijn P6 idd ook voor 175 (2008 ) aangeschaft. Had wel het batterij-lek probleem.. en volgens mij was dat ook altijd wel het geval als je m voor die prijs zag.
 
Polysix veel mooier dan een juno60.

Ik snap de opmerking niet echt van een weak klinkende m/p dat ding is echt vet

als je hem met niets vergelijkt wel...

De dunne sound van de vco's is welbekend,zinloos dus dit te ontkennen.

Wil niet zeggen dat hij niet onbruikbaar is

Wel een groot nadeel is dat als die vco's chips stuk gaan je heel wat problemen heb om ze te herstellen er is geen vervanging mogelijk en moet je heftig knoeien met alternatieven.

Dus toch wel belangrijk voor wat die te bieden heeft in vergelijking met andere synths die het beter of even goed doen met minder vco's en wel herstelbaar zijn.

Is toch wel handig om 2 extra vaders te hebben die me beschermen tegen slechte aankopen :)

Een polysix is nu nog geen slechte koop,maar ben er voor 100% zeker van dat dit in de toekomst wel zal zijn omwille van zijn enkele vco.

Met die erg typerende SSM2044 chip sound die hij heeft zal je zeker terug vinden in toekomstige synths die dezelfde chip zullen hebben.

De xtra is die FX er in,maar daar mag je niet te veel op focussen.
 
Laatst gewijzigd:
Heb in de jaren '90 een Polysix gehad, gekocht voor 225 gulden en een jaartje of wat later voor hetzelfde bedrag weer doorverkocht. Ik vond 'm niet zo heel speciaal, maar is uiteraard ook een smaak dingetje. Mijn Juno-60 is wel gebleven en ik snap wel dat die op de huidige markt meer opbrengt dan een Polysix. Maar van beide vind ik de prijzen die nu gevraagd worden eigenlijk niet in verhouding staan tot wat ze brengen, is ook wel een flink stuk hype. Ik zou zelf zoals egres zegt er maximaal zo'n 900 á 950 euro voor uittrekken, maar ik ben bang dat je 'm daarvoor tegenwoordig bijna niet meer tegenkomt.
 
Leuk setje: Poly-61M + Juno-60 :mega:

En als je tussen die twee wil / moet kiezen - de Korg (wat mij betreft). Kebu speelt er o.a. op (heb ik weleens gezien).
Een Poly-61M zal je echter niet makkelijk ergens te koop vinden, bovendien is de MIDI daarvan gedateerd. Beter kun je daarom een Poly-61 kopen en daar een MIDI kit inbouwen. Prijzen weet ik niet - even zoeken op het internet.

Een Polysix zou ik niet kopen...

Heb allebei, maar een p61 verkiezen boven een juno-6(0) dat gaat er bij mij niet in. De p61 is wel charmant aangezien je vrij eenvoudig de interne parameters met potmeters naar buiten kunt brengen, dat maakt het als synth wel weer interessanter - leuk hobbyprojectje ook. En je hebt dan niet het gevoel dat je een waardevolle vintage synth aan het verkloten bent, want dat is het in mijn optiek niet en zal het ook niet worden. Mijn juno-6 ben ik zuinig op, gewoon fijne bak.

Polysix ooit kort gehad en verkocht, weinig indruk gemaakt.
 
Polysix juno60 p61 weet ik wat , gewoon in de gracht gooien en vsti of een leuke plug..
klaar ..

juno veel te Japans strak korg te soft EMS synthi
waardeloos voor echte muziek.
 
egres zegt er maximaal zo'n 900 á 950 euro voor uittrekken, maar ik ben bang dat je 'm daarvoor tegenwoordig bijna niet meer tegenkomt.

Ja maar weinig staan te springen om hem snel te kopen,en dat is wat de marktwaarde maakt,niet de vraagprijs..

Je moet maar kijken wat er geboden wordt,dan weet je genoeg,alles en eender wat van vintage staat sinds een jaar aan opgepepte prijzen maar dezen geraken niet verkocht,voor topstukken lukt dat nog op internationale sites maar daar blijft het bij.

Iets over 1000k kan nog lukken maar hoger staat het er te staan,je moet maar kijken op ebay.de

https://www.marktplaats.nl/a/muziek...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Deze staat er ook en geen kat die hem koopt (en die bieder aan 1200 is een Phishing account (die heeft ook al hoger geboden op mijn advertenties dan mijn vraagprijs lol))
https://www.2dehands.be/a/muziek-en...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
 
Ik weet niet hoe het nu is, maar een Juno-6(0) werd in 2018 relatief vaak te koop aangeboden. Ik kon toen een mooie Juno-60 kopen voor 1.600 EUR (als ik het goed onthouden heb), maar uiteindelijk is het een TAL-U-NO-LX plugin voor 63,75 EUR geworden. :D Met een beetje bewerking en in de mix krijg je daarmee echt wel die Juno sound. :okdan: En een chorus pedaaltje (van Boss) kan ook wonderen doen.

Naast voornoemde TAL-U-NO-LX plugin, heb je ook nog U-he Diva, TAL U-NO-60 (GRATIS), Tyrell N6 v3 (GRATIS) en misschien ook Serum (van Xfer Records) die je zou kunnen proberen, alvorens 1.600 EUR (of meer) voor een Juno-6(0) af te tikken.

Een Polysix zou ik sowieso nooit kopen. Een EMS synthi wel, maar niet voor de prijzen die ik voorbij zie komen.
 
aan de Juno-60 plakt te veel 'cult' die wordt duurder en blijft vrij vlot verkopen,de Polysix heeft absoluut niet de cult tag die op de JU-60 plakt,men probeert dit nu wel door prijzen op te drijven maar dat gaat niet lukken net zoals een Prophet600...

Met de Roland synths heb je ook veel die enkel Roland verzamelen en dat drijft grotendeels de prijs van de Juno's 6/60 mee op
 
Ja lijkt erop dat het een goed moment is om te wachten. Op een leuke moderne synth of om een prijs drop.
echter denk ik niet dat de prijs naar beneden gaat. Of dat kan nog jaren duren.
 
Er is niet zoiets als ‘de prijs’ voor 2de hands synths. Dwz - met geduld en/of zoeken kan het altijd redelijker dan de topprijzen die op eBay of soms ook hier worden gevraagd.
 
Jullie zijn erg Nederlands .. daar is niets mis mee maar de wereld denkt er toch een stukje anders over. Kijk maar naar de vergelijk van retro sound
https://m.youtube.com/watch?v=RrHrtVgZPrA

Bij de tekst kan je lezen dat 90 % voor een polysix zou kiezen. Helaas is het keyboard verre van ideaal.
 
Back
Top