Oberheim Matrix 6

1000 euro met controller, mijn DIY Alpes Matrix controller is 350 euro + 130 euro als ik hem niet zelf in elkaar had gezet, dan blijft er 500 euro over voor de M6.
Anyhow ik denk dat ik wel tot de koop overga (750 ex shipping) omdat ik dan 2 machines heb en dubbele patches kan editen.
Ook denk ik dat de prijs niet omlaag zal gaan.
De Matrix6 is idd een hele fijne machine met een mooi karakter dat goed in de mix ligt.
Btw heb ook een prologue 16 maar dat is echt een andere synth.
Veel moderner en kan veel agressiever, maar ook dikke moog bassen en 90 digitaal doen, maar kan geen 'warm' Matrix 6 analoog doen,
 
Ik heb vorig jaar €1200 betaald voor een Matrix-6 van een forumlid. Weet niet of het een gangbare prijs is, maar ik zou m voor dat geld zonder blikken of blozen nog een keer kopen als er iets mee gebeurd.
 
Het is dat het allemaal maar pas onlangs op gang is geschoten met replicas van de vintage chips en vroeg of laat komt er ene of andere met een replica die combi heeft van DCO's/digitale envelopes maar met zo een analoge chip,wel met knoppen en matrix modulatie en weet ik niet wat nog xtra erin,dan kan je al die Cheetas,matrix,1000den,marions,Matrix zesen,VX-600 etc niet meer kwijt voor de prijs da je zou willen indien je ze dan wil weg doen.

het is echt nadenken want deze toestellen vallen niet in dezelfde nostalgische waarde als zeg maar een Prophet 5 ,Jupiter-8 etc. waar men wel geld wil geven om ze te hebben,en dat staat los allemaal van hoe ze klinken.

En een dure Xpander of Matrix12 zou ik ook mooi laten staan,die scoren enkel om nostalgische waarde maar wijken eigenlijk niet zo echt veel af van eem matrix6 structuur met hun combi chip en DCO's

Deze dingen hebben niet genoeg eigen karakter omwille van het technisch aspect om niet nagebootst te kunnen worden,dat komt allemaal ooit terug in een handiger en moderner package


Je bent wel erg zeker met je veronderstellingen. Maar in de praktijk blijkt dat nog niet echt.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de D-50 (vs D-05), overige Boutiques, Minimoog (versus Boog), Juno-106 (versus Deepmind), Oddessey (versus Korg), Arp 2600 (versus TTSH). Die zijn niet in prijs gezakt doordat er clones of replicas van op de markt kwamen. Uiteraard hebben ze niet dezelfde chips, maar klinken in veel gevallen hetzelfde of bijna hetzelfde, zijn vaak ook geen extreme highend originelen en hebben ook geen noemenswaardige impact gehad op de prijs van de originelen. Ik verwacht dat dat met de Curtis remakes niet anders zal zijn, mensen zijn en blijven toch altijd zoek naar het "origineel".
 
Je bent wel erg zeker met je veronderstellingen. Maar in de praktijk blijkt dat nog niet echt.

Ik zie er toch heel veel te koop die niet verkopen,en die matrix zessen waarvan ik sprak toen ik mijn post poste staan nu nog altijd te koop lol

Die staat al 3 maand te koop en hij is niet overdreven duur,zegt genoeg dus hoe de massa er over denkt (laat staan al die op ebay aan 900+):

https://reverb.com/item/23636264-oberheim-matrix-6r
 
egres lijkt toch gelijk te hebben. Heb contact gehad een duitse ebay verkoper omtrent een m6r en die staat nog steeds te koop. Denk dat het even tijd nodig heeft en dan zal de prijs dalen.
De m6 is naturrlijk nooit echt populair geweest dus wellicht geld voor populaire synths een andere trend.
 
egres lijkt toch gelijk te hebben. Heb contact gehad een duitse ebay verkoper omtrent een m6r en die staat nog steeds te koop. Denk dat het even tijd nodig heeft en dan zal de prijs dalen.
De m6 is naturrlijk nooit echt populair geweest dus wellicht geld voor populaire synths een andere trend.

Ik zie de prijs niet snel of helemaal niet zakken,zeker niet voor een hele mooie,ik dacht een mint exemplaar gezien te hebben (ik denk ebay of Reverb weet het niet meer) en die is denk ik wel verkocht want ik zie hem niet meer (was echt nieuw als uit de doos),allicht collectors dus..

De tendens nu is dat mensen aankopen uitstellen, dus de persoon die zen matrix 6 verkoopt zeg maar is niet van plan iets anders te kopen, dus zet gewoon zijn gear te koop die eventueel weg kan voor wat hij denkt een goede (lees duur genoeg) prijs.
 
Die Matrix 6 rack uit duitsland staat nog steed op ebay. En idd niet in prijs gezakt.
 
Back
Top