Roland JX-3P met PG-200

tobias

Stamgast
Lid sinds
16 juli 2014
Berichten
198
Ik zie er een staan op marktplaats voor 900. Is dit normaal voor vandaag de dag? Ik vraag niet hoeveel het vroeger mocht kosten, maar vraag me af voor hedendaagse standaarden. Synths zijn achterlijk duur vandaag de dag. maarja de leegte in je hart moet je op een manier opvullen... Dus wat betaald men hiervoor?
 
Ik heb hem gehad in de tijd dat ze ongeveer de helft moesten kosten en er geen moderne alternatieven waren. Enerzijds: heel leuke synth, gebruik zijn sequencertje, hang er een 808 aan en je track is af. Anderzijds: voor 900 heb je nu heel veel ander spul.

De JX3P klinkt heel leuk, kan vol klinken, maar hij klinkt niet zo organisch ofte "oud" als een Juno 6(0).

Als je al iets anders gebruikt als step sequencer (want dat kan tegenwoordig met goedkoper hardware of met software) dan zou ik heel goed naar de alternatieven door de JX3P kijken. Vandaag mis ik hem voor zijn instant resultaat, maar niet zozeer zijn klank omdat ik weet dat er alternatieven beschikbaar zijn. Bij nog oudere synths ligt dat toch wat moeilijker, maar de JX3P beschouw ik al bij de synths die niet "oud" klinken.
 
Die prijs is wel tamelijk marktconform (half jaar geleden: JX ~500, PG ~300). Moeten ze wel helemaal top zijn. Als je tijd en geluk hebt, kom je ze soms nog wel iets goedkoper tegen. Ze worden regelmatig aangeboden, maar de vraag is er vooralsnog ook mee in evenwicht. Ik vind de JX3P een fantastische synth, zowel sonisch als optisch. De Roland JX-03 (virtueel analoog) heb ik er uitgebreid naast gehad, maar dat was voor mij geen vergelijking. Misschien wel een optie voor jou. En _samen_ met een Juno 6 is ie inderdaad nog leuker ;)
 
Back
Top