Roland synth prijzen

Wat electrische gitaren betreft, is dit zeker al het geval.
Dat is misschien jouw gevoel of maar wordt niet gestaafd door cijfers. Sterker nog, de cijfers duiden eerder op iets anders:
Guitar sales in many markets are on the rise, and the industry is in one of its more optimistic times. A report from research firm IBISWorld, which tracks guitar manufacturing in the U.S., shows consecutive growth in the last five years and a projected upswing through at least 2022. Even if today’s music fans are more likely to worship pop stars and rappers than their parents’ guitar heroes, there’s little to indicate that the guitar’s reign is over – and there might actually be more to show the opposite.
Zie IBISWorld onderzoeken of dit artikel: https://www.rollingstone.com/music/...pular-so-why-do-we-think-theyre-dying-630446/
Ik lees ook veel over mensen die hardware hebben verlaten voor software om vervolgens weer terug te keren, ook dat zijn golfbewegingen. Het gaat er niet iedereen om om een "grote producer" te worden, de meerderheid maakt muziek gewoon als hobby. En veel hobbyisten halen juist plezier uit het knoppen draaien (zie de explosieve opkomst van de modulaire systemen de laatste jaren). Wat je in je omgeving ziet wil niet persé de algemene consensus zijn, we leven allemaal in onze eigen bubble. De tijd zal het uitwijzen of je gelijk hebt, maar eerlijk gezegd waag ik dat wel te betwijfelen.
 
Wow.. eindelijk leven in dit draadje.. :D Ik vroeg naar de waarde.. maar ieder zijn visie..

Als je de populariteit van een instrument koppelt aan populariteit in je kennissenkring, schetst dit natuurlijk een super goed beeld! Over je kennissenkring. :okdan: Maar ik zal het eens toepassen als onderhandelingsstrategie als ik weer een saxofoon te koop zie á 5- 6000 euro.. In mijn kennissenkring heb ik welgeteld maar 1 iemand die saxofoon speelt.. :D
 
Hardware vs software, analoog vs digitaal....de eeuwige discussie vanaf het moment dat het allemaal bestaat.

Eerder toen de elektronische instrumenten werden geïntroduceerd (en nu nog) ging de discussie over elektronisch vs akoestisch. Zelfs het elektronisch versterken van een akoestisch instrument (gitaar/bas/piano) was (en is) reden voor verhitte discussies.

Het heeft allemaal zijn eigen voor- en nadelen. Daarbij nog enorm subjectief ook. Want naast de "objectief" vast te stellen eigenschappen zijn er ook de "subjectieve" aspecten die voor iedereen persoonlijk zijn.

Het is ook allemaal nog erg context afhankelijk en/of uitwisselbaar ook. Soms gebruik je voor een vergelijkbaar doel een spijker en soms een schroef. Omdat je toevallig het een of het ander in je gereedschapskistje hebt liggen. Resultaat telt toch uiteindelijk?

Ik ga muziek die ik waardeer ook niet ineens verafschuwen zodra ik er achter kom dat er een "verkeerde" synthesizer is gebruikt om het te maken.

Kortom: buit de voordelen/mogelijkheden uit van wat je hebt. En voor de nadelen/tekortkomingen: werk er omheen of zoek een andere oplossing.
 
Los van de hele Hardware vs software, analoog vs digitaal discussie is de hardware sampler al jaren prima te vervangen voor software.. toch moet de gemiddelde vintage sampler in vergelijk met 10 jaar terug meer opbrengen. Raar verschijnsel ook..
 
Niks raar aan toch. De laptop mp3 generatie wil iets tastbaars. Omdat dat voor hen nieuw is.
bovendien zie je steeds meer reviews waar men oude bakken prijst.
Ik ken 3 mensen die een gitaar kochten op een jaar tijd. Nul die de gitaar afzweren. En weet je, maakt eigenlijk nul uit. Ik wil iets tastbaars met knoppen. Sinds de smartphones zonder knoppen is blind een sms sturen niet meer mogelijk. Autos krijgen schermen met menus om de airco aan te zetten. Allemaal schijt aan. Ik wil n knop.

weten we al wat die rolands waard zijn ondertussen?
 
Nee maar ik heb een 2 terabyte HD gescoord eergisteren bij mediamarkt, die ik nu vol met gratis software ga zetten...wie koopt er tegenwoordig nog synthesizers als ze gratis worden aangeboden, zelfs door Native Instruments?

weten we al wat die rolands waard zijn ondertussen?
 
wie koopt er tegenwoordig nog synthesizers als ze gratis worden aangeboden
zo vroeg ik me laatst ook af waarom iemand een Yamaha PSS780 zou willen.. maar ik kwam er al snel achter dat zo een harde waren versie veel leuker is dan Dexed.. :)
 
Tsja, wie jij kent is niet echt representatief, vrees ik...

Wie ik ken speelt al lang geen gitaar, leest geen fysieke boeken meer en maakt muziek op de laptop en wil geen fysieke synthesiser meer...

Is wie jij kent wel representatief dan?! Wat een kulverhaal!

Kijk eens om je heen. Er zijn heeeeeeel veel bands (professionals en ook garage-amateurs) die met elektrische gitaren spelen. Er zijn nog heeeel veel boekenwinkels met echte boeken van papier.

En besef je je wel dat je op een synthesizer forum zit? Dit forum is in eerste instantie bedoelt voor mensen die fysieke synthesizers spelen/hebben.
 
zo vroeg ik me laatst ook af waarom iemand een Yamaha PSS780 zou willen.. maar ik kwam er al snel achter dat zo een harde waren versie veel leuker is dan Dexed.. :)

Zie deze reply nu pas :D Die Yamaha is een keyboard en dit is een synthforum :D Ik heb hem inmiddels en ook zijn broertje de Pss795 ;)
 
Zie deze reply nu pas :D Die Yamaha is een keyboard en dit is een synthforum :D Ik heb hem inmiddels en ook zijn broertje de Pss795 ;)

Ha.. na wat delay.. :D
Heb ooit op een rommelmarkt eens een DSR2000 gekocht voor 30 euro (ergens 1998-2000) was toen mijn enige muziekinstrument.. Kon best veel op dat ding ook.. ook ritme kun je inproggen.. mis em nog wel ns maar ja... zeker leuk die Semi FM-synth keyboards.. :)
 
De synth is als de Vpro en de gitaar is als de Tros (in Nederland)
haha, en als je gitaar speelt op een synth of synth speelt met een gitaar dan zit je bij omroep MAX.

Pak gewoon het beste uit beide werelden. Dat kan tegenwoordig. Neanderthalers speelden vroeger muziek met de botten van een mammoet, daar is ook bijna niet meer aan te komen:dubbel:
 
is toch al geen touw meer aan vast te knopen zo zijn ze bv 300 waard en kijk je een jaar later leveren ze weer meer op ligt er ook maar net aan hoe populair ze zijn en schaars.
 
Hallo,

Wat levert een Roland Fantom XA op? In goede staat. Het is de budgetversie van de Roland Fantom X series. Nieuwprijs was 1300 eur.
 
Dat zijn de laatste stuiptrekkingen, nu het nog kan. Benieuwd hoeveel mensen die dingen zullen kopen. In ieder geval zal het maar een heel beperkte doelgroep zijn... Waarschijnlijk de oudere generatie.
Terwijl mijn laptops om de 5-10 jaar ter ziele gaan/ er in de tijd megaveel software is vervangen en deels zelfs incompatible is geworden, komt uit mijn oeroude D110 van 1988 nog steeds fantastische muziek. Ik maakte tot voor kort bijvoorbeeld heel veel muziek met software emulator X3 maar toen Emu over ging naar Creative en ik een nieuwe computer had aangeschaft kon ik mijn softsynth niet meter autoriseren omdat het product uit de roulatie was genomen (weg geld / moeite).

Voor Jam-sessies en spontane ideeen is hardware voor mij in ieder geval onmisbaar en buitengewoon stabiel. Software is tegenwoordig ook fantastisch,maar tijdgebonden. Dus gebruik ik ze maar allebei.
 
Back
Top