Prijzen Roland modules

Ik heb wel eens met iets (te) lang gewacht en toen heb ik het nooit meer kunnen kopen of alleen (veel) duurder.

Ja als je één ding heel heel heel heel graag wil werkt het vaak niet. Maar als je een soort van lijstje hebt van een stuk of tien dingen die je nog wel een keer graag zou willen hebben gaat het als een trein. Zo van "oh een Six~Trak voor 650 euro, kopen!" maar niet dag in dag uit gaan zitten wachten tot je er eentje ziet voor die prijs terwijl je het idee hebt dat alleen de Six~Trak je sound compleet bent omdat je een enorme Chromeo fan bent. En dan een of andere Fransoos een CPU update bakt waardoor hij ineens naar 1200 gaat.
 
1080: tussen de 150 en 200, kaal
2080: tussen de 200 en 300, kaal
990: tussen de 300 en 400, kaal

Precies mijn prijsbeeld die laatste. Ik vraag me echt af waar al die GAS vandaan komt. Ik had er 3 en 'n paar jaar terug 2 weggedaan (met die ene kaart). Mensen worden tegenwoordig echt gek gemaakt door reverb volgens mij.. ebay was al erg maar dit slaat werkelijk alles.. (niet lachuh..8o)) https://reverb.com/p/roland-super-jd990 :dubbel: Ok Canadese Dollar.. maar toch nog dik 4000 euro.
Dan lijkt ineens alles onder de 1000 euro goedkoop..
 
Laatst gewijzigd:
JD900's beginnen schaars te worden omdat degenen die hem heeft zal hem niet zo snel wegdoen. De mijne gaat nooit weg. Zelfs niet voor de prijs van een Jupiter 8 nu.

Idem.:baco:
 
sinew1958 Die JD900 is ook zo schaars dat je em echt nergens tegenkomt. Is ook veel beter dan de Jupiter 8.. maar dat weet bijna niemand.

Typisch dat je 3 machines noemt die ik ook interessant vind. Vooral de SY99 en de Trinity, een FM klassieker en een naar mijn smaak een van de beste klinkende digitale Korg synths.
JD900's beginnen schaars te worden omdat degenen die hem heeft zal hem niet zo snel wegdoen. De mijne gaat nooit weg. Zelfs niet voor de prijs van een Jupiter 8 nu.
 
Precies mijn prijsbeeld die laatste. Ik vraag me echt af waar al die GAS vandaan komt. Ik had er 3 en 'n paar jaar terug 2 weggedaan (met die ene kaart). Mensen worden tegenwoordig echt gek gemaakt door reverb volgens mij.. ebay was al erg maar dit slaat werkelijk alles.. (niet lachuh..8o)) https://reverb.com/p/roland-super-jd990 :dubbel: Ok Canadese Dollar.. maar toch nog dik 4000 euro.
Dan lijkt ineens alles onder de 1000 euro goedkoop..

Dat is een Japanse tactiek,gebruikt op ebay sinds een paar jaar al,is om aandacht te trekken naar je shop.
 
Dat is een Japanse tactiek,gebruikt op ebay sinds een paar jaar al,is om aandacht te trekken naar je shop.

ah.. negatieve reclame is ook reclame. :D
Ik had niet de juiste link geplakt.. maar de JD990 als zoekfunctie op Reverb. Die voor dik 4000 (4400 oid) schijnt verkocht te zijn.. (hahaa tuurlijk).
 
Ongeveer zo ja,Zo heb je TR-707's gehad aan 3000e en weet ik veel wat nog allemaal op ebay uit Japan,valt allemaal heel goed op,..zoals blijkt.
 
Wat zou een xv5080 met 4 srx kaarten en 2 srjv kaarten, scsi2sd, 128mb sample geheugen en cdrom op brengen?
 
Wat zou een xv5080 met 4 srx kaarten en 2 srjv kaarten, scsi2sd, 128mb sample geheugen en cdrom op brengen?

Check even Ebay. Daar zijn de prijzen 'duur' maar een kale XV5080 staat daar momenteel aan slechts 400-500$ Hoe je het draait of keert, de XV5080 is helaas geen JD990
BTW, ik vond en kocht gisteren de Superluminal patches voor de JD990. OMG, en laat weer eens horen wat voor een gigantisch straf apparaat de JD is.
Ik verkoop mijn 3 :-) exemplaren nooit. Reken er maar op dat ze binnen 10-15 jaar onbetaalbaar zullen zijn...

 
Back
Top