Amiga 1200

etaoin

Mystic Loges
Lid sinds
16 januari 2004
Berichten
12.743
Locatie
Vleuten
Ik twijfel of ik mijn oude Amiga 1200 weg ga doen. Hij staat hier maar te verstoffen, terwijl het een mooie retro audio-machine kan zijn voor de liefhebber.

Maar ik heb geen idee wat het op zou kunnen brengen. Als iedereen roept meer dan een paar tientjes worden het niet, dan blijft ie lekker staan ;)

Specs: A1200 met 68030 board, 4MB of 8MB Fast (afhankelijk van of je de PCMCIA poort gebruikt), PCMCIA ethernetkaart, 2GB CF drive, extra diskdrive, AMAS sampler en midi interface.
 
Wel sexy al die uitbreidingen. Geen idee wat het werkelijk moet kosten maar voor 100 - 150 zou ik het zeker wel overwegen. Toch heb ik in Nederland wel vaker gewoon super complete C64's en Amiga's gevonden die inderdaad voor tientjes weg gingen. Ik heb er een tijdje op geaasd op Marktplaats en het is ongelooflijk hoe compleet sommige mensen hun systemen hadden. Dat moet een fortuin gekost hebben destijds!

Maar als je die CF reader, MIDI en sampler los moet kopen bij een standaard 1200 van vijf tientjes ben je sowieso duurder uit.
 
Ik hou ze lekker, gebruik ze niet dagelijks maar ik vrees 10-tjes werk voor de 1200's en dat je wel wat meer voor de A3000 en de A4000 zal kunnen vangen is logisch omdat die dingen echt een fortuin kostten vroeger. Maar wat is er nou leuker dan een A1200 hebben staan die geen brood vreet en waar je nog eens wat oud protracker werk opnieuw mee af kan spelen :engel:
 
dat zijn wel mooie specs, kan je wel 200 - 250 euro voor krijgen denk ik (zeker met die harddisk)

A3000 en 4000's zitten inmiddels toch wel erg hoog in de prijs, 500 eurootjes tot 1000+ en beyond afhankelijk van de specs.

de Amigas waren vrij populair hier in Nederland zal altijd wel goedkoper zijn dan bv in amerika, maar daar waren de Amigas meer in gebruik in de professionelere markt (voor Animatie, video editing, 3D rendering etc.) die zijn altijd zowiezo hoger in de prijs met zware specs.

Zo een mooie computer, gewoon lekker houden :okdan:

en deel van de heilige 1200 drie-eenheid SL1200, SP1200 an A1200 :D
 
Ik zou hem houden en weer gaan gebruiken. Ik heb er altijd een beetje spijt van gehad, dat ik hem heb weggedaan. Nu heb ik er geen ruimte meer voor. Maar dat is weer wat anders.
 
Ik zou hem houden en weer gaan gebruiken.

Nou, die stap heb ik al eens gemaakt. Ik had vroeger een A1200 (als upgrade van een A500 zelfs) waar ik best veel op gedaan heb. Die heb ik ergens eind jaren '90 verkocht of weggegeven, geen idee meer. Jaren later heb ik uit nostalgie weer een tweedehands A1200 gekocht, en uitgebouwd met alles wat ik in de jaren '90 niet kon betalen. En vervolgens staat hij hier maar, want een modern systeem werkt uiteindelijk veel beter, ook voor muziek :D
 
WTF... Helemaal flabbergasted. Waarom voor zo'n saaie bak zoveel geld uitgeven (die Amiga 3000)? Ongeveer hetzelfde intern als mijn eerste Mac ooit, een LC475, maar die doet maar 20€ of zo, en daar kan toch een hoop meer mee.
Ik nie begrijp....
En die 1200... doet ook meer dan 500. Ik val van mijn stoel.
Die dingen zijn of amper verkocht, of van een abonimabele kwaliteit...
 
tja,,, de standaard amiga audio output is goed genoeg, geen audiocard voor nodig,
je hebt een zorro slot nodig , dus een A1200 tower, geen standaard A1200

ik ben ook bijna van al mn amiga hardware vanaf, de reden, defecte 060 cyberstorm
nu doe ik verder met ableton, de erm multiclock en een oude mac mini met xp en winuae
heel erg ingewikkeld, maar tja,,, zonder lucytuning stop ik met muziek maken,
dat zegt mij niks, 440 tuned synth sounds,,

of ja, tis ook met de clockport. maar niet voor een A1200 desktop toch,??

soit, ik mis de amiga users ni meer,,, alles draaide rond de retro classics muziek van die periode
en dat werd met een atari gemaakt,, niet met een sound tracker, maar tja, die copper vu meters waren zo cool he,
 
Laatst gewijzigd:
okey dan, djazid,, het gaat toch op een A1200,, maar ik pas er voor,, :)
 
tja,,, de standaard amiga audio output is goed genoeg, geen audiocard voor nodig,

Het feit dat ze met het uitbrengen van de AGA-chipset nog steeds stug volhielden maar 4 8-bits kanalen te leveren in 100% gescheiden klootzakkenstereo, dat was wel het punt waar mijn liefde voor de Amiga begon te ebben. Moet je je voorstellen als ze daar ook een moderniseringsslag hadden gemaakt naar, zeg, 8x 16-bits met panning. Amiga was, toen hij uitkwam, absolute trendsetter op het gebied van computermuziek met de sample-based trackers.
 
Moet je je voorstellen als ze daar ook een moderniseringsslag hadden gemaakt naar, zeg, 8x 16-bits met panning. Amiga was, toen hij uitkwam, absolute trendsetter op het gebied van computermuziek met de sample-based trackers.
Daar waren ze mee bezig (de Amiga ontwikkelaars), maar Commodore begreep de markt niet en trok de stekker eruit voordat het klaar was.
 
Back
Top