Wat kan mijn Yamaha DX 7 FD II nog opbrengen?

Renauy Stacy

Nieuwkomer
Lid sinds
13 mei 2014
Berichten
11
Dag allemaal,

Helaas heeft een toenmalige verkoper me een niet geheel werkende Yamaha DX 7 FD II verkocht :(
Het lcdscherm werkte niet naar behoren en gaf Japans schrift.

Een vriend van me heeft 'm opengehaald maar nu komt er geen geluid meer uit. :stupid
Dat was eerst wel het geval.
Stroom werkt wel....

Met pijn in mijn hart wil ik deze verkopen. Ik loop er al een tijd mee te zeulen
Misschien nog voor de onderdelen of een hobbyist die 'm weer werkend kan maken... :)

De volgende gebreken:
- Niet werkend lcd-scherm
- Stroom werkt maar er komt geen geluid meer uit
- 1 loszittende toets

Bij inbegrepen:
- Bijhorende flightcase
- Drie losse disks

De vraag is nu wat kan ik nowadays nog vragen voor een niet geheel werkende Yamaha?

Merci!

Groet,

Renée van Trier
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    34 KB · Bekeken: 152
  • 4.jpg
    4.jpg
    25 KB · Bekeken: 123
  • 2.jpg
    2.jpg
    36,9 KB · Bekeken: 122
  • 1.jpg
    1.jpg
    35,2 KB · Bekeken: 123
  • 3.jpg
    3.jpg
    34,6 KB · Bekeken: 131
Die heeft een vriend van me verwijderd, maar die zei dat het niks met het scherm te maken had...
nouja ik zit toch maar te denken hem voor wat tientjeswerk te verkopen .. . :(
er kwam wel prachtgeluid uit, maar dank voor het meedenken!!
 
Heeft die vriend wel verstand van dit soort dingen? en dan denk ik nog dat omdat de batterij (bijna) leeg was je dit soort scherm afbeeldingen kreeg en nu de batterij verwijderd is je sound bank dus leeg is (omdat je memory geen toegang meer had tot stroom)
Zonde om dan een werkende DX te verkopen als je dit "simpel" kan oplossen.
 
Ik heb een Korg DS8 die kun je gemakkelijk aan alzheimer helpen door een midi overflow..
Je ziet ze nog wel es defect aangeboden worden.. door die overflow zijn de presets random soundscapes geworden met alleen maar nietszeggende titels. :mega:

OVer die DX7... die heeft toch gewoon ook ROM? als de presets het daar niet doen heeft het niets met die batterij van doen. :)
 
Ik heb een Korg DS8 die kun je gemakkelijk aan alzheimer helpen door een midi overflow..
Je ziet ze nog wel es defect aangeboden worden.. door die overflow zijn de presets random soundscapes geworden met alleen maar nietszeggende titels. :mega:)
Dat! Net een "defecte" DS-8 gescoord waar "rare geluiden uit kwamen". Goed te openen bakkie (nou ja, kleine 50 schroeven maar goed) en netjes batterijhouder erin gedaan (iemand had een batterij direct erin lopen solderen, zo'n knoopcel!). Beetje prutsen met midi-timing en voila, werkt weer als een tierelier.
Dus: altijd even de moeite nemen om batterij te vervangen en nieuwe presets te laden.
 
Dat! Net een "defecte" DS-8 gescoord waar "rare geluiden uit kwamen". Goed te openen bakkie (nou ja, kleine 50 schroeven maar goed) en netjes batterijhouder erin gedaan (iemand had een batterij direct erin lopen solderen, zo'n knoopcel!). Beetje prutsen met midi-timing en voila, werkt weer als een tierelier.
Dus: altijd even de moeite nemen om batterij te vervangen en nieuwe presets te laden.

Have fun :okdan: qua parameteropzet vond ik em ook leuk.. :) Heeft wel wat van substractieve synthese.. 2 oscs, waar de 3e en 4e operators dan denkbeeldig als een filter opereren.
 
Back
Top