Roland 101

marcuuu

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
24 juni 2002
Berichten
6.985
Locatie
<zh>
Vroeg me af. Wat is een

Rode Sh101 + MG1 waard

Blauwe Sh101 + MG1 waard

grijze Sh 101 + MG1 waard

bvbd
 
Ik neem aan dat je wilt verkopen als je 950 euro zegt? ik vind het nogal veel maar dat vind ik 800 voor een grijze zoder modgrip ook. Nu sta ik waarschijnlijk niet in de realiteit want ik vind alles overpriced. Een jupiter 4 voor 2150 bv, het zal wel maar voor dat geld kun je een hoop andere leuke dingen scoren. Ik dwaal af, geloof ik, excuus.
 
Ik neem aan dat je wilt verkopen als je 950 euro zegt? ik vind het nogal veel maar dat vind ik 800 voor een grijze zoder modgrip ook. Nu sta ik waarschijnlijk niet in de realiteit want ik vind alles overpriced. Een jupiter 4 voor 2150 bv, het zal wel maar voor dat geld kun je een hoop andere leuke dingen scoren. Ik dwaal af, geloof ik, excuus.

Nee, ik heb er geen een en wil er ook geen een kopen, Mijne koste in de tijd 150 met MGS1. Iemand die ik "ken" beweerd dat rode/ blauwe veel meer waard zijn als een grijze en heeft 1500 voor een rode + MGS1 betaald. Die beweerd dat ze het waard zijn.

Ik heb hem voor ze ruil geadviseerd van stel je vraag eerst in deze rubriek. Dat deed die niet.. Verschrikkelijk dom van hem.

Vorigeweek ging hier en blauwe met mgs voor 700. Die was binnen een dagje weg. ik ben dan wel benieuwd dat je maximaal er een beetje voor kan geven. Wat dan toch normaal is.

Opzich maak mij niet uit wat een ander doet. Alleen gaat die later altijd zitten huilen.. Ik weet dat het een domme ruil en wil dat nu dan ook even bevestigd hebben.

Vandaar mn vraag.. Misschien weten andere leden nog wel een prijs te noemen.

Blauwe/ rode met MGS1 950 ? maximaal 1050 en dan moet je geluk hebben om iemand voor te vinden.
 
Laatst gewijzigd:
Als je 1500 betaald voor een 101 ben je een beetje de weg kwijt.

101 is max. 500 waard, extra kleurtje plus 100 alhoewel dat al wat van de zotte is, ze klinken hetzelfde.....
 
Als je 1500 betaald voor een 101 ben je een beetje de weg kwijt.

101 is max. 500 waard, extra kleurtje plus 100 alhoewel dat al wat van de zotte is, ze klinken hetzelfde.....

Precies, klinken het zelfde. JP4 is een heel ander verhaal. Die dingen waren nieuw veel duurder, SH101 was een budet ding in de tijd. 950 piek nieuw. Blauwe en Rode waren net zo duur/ goedkoop als grijs. Er zijn er echt verschrikkelijk veel van verkocht. Bouw kwaliteit is ook niet echt super. Van die verharde/ verteerde flatkabels. Grijs doet nu 650-700 oid. Ow had trouwens verkeerd berekend die 101 betaalde die 1600 bizar.
 
Minder nog joh, alleen gaan ze geregeld voor het dubbele of nog meer, maar dat zullen dan wel guldens zijn.


101 is max. 500 waard, extra kleurtje plus 100 alhoewel dat al wat van de zotte is, ze klinken hetzelfde.....
 
Wat een compleet onzinnige redenering, probeer er anders eens een te kopen voor je "richtprijzen", een fatsoenlijke waar verder helemaal niks aan hoeft te gebeuren, of überhaupt iets voor prijzen die jij dingen waard vindt.

Wat iets waard is heeft weinig te maken met wat iets kost....
 
Die SH-101 heeft jaaaaaaren stabiel tussen de 350 en 500 gelegen en nu moet iedereen er opeens een hebben. Volgens mij koop je voor die 750-850 wel heel wat spannendere bakken maar goed als je sound danwel ego valt of staat met die specifieke Roland klank en daar kwam je pas dit jaar achter.....dan heb je geen keus.
 
Die SH-101 heeft jaaaaaaren stabiel tussen de 350 en 500 gelegen en nu moet iedereen er opeens een hebben. Volgens mij koop je voor die 750-850 wel heel wat spannendere bakken maar goed als je sound danwel ego valt of staat met die specifieke Roland klank en daar kwam je pas dit jaar achter.....dan heb je geen keus.

Was altijd 350 ja. In '98 750 piek

Toch denk als je een Blauwe / Rode 101 met MGS1 voor 1050 tekoop zet dat je hem niet gemakkelijk kwijt raak
 
Wat een compleet onzinnige redenering, probeer er anders eens een te kopen voor je "richtprijzen", een fatsoenlijke waar verder helemaal niks aan hoeft te gebeuren, of überhaupt iets voor prijzen die jij dingen waard vindt.

Waard vind ik, is iets waar voor je het op een gewone manier weer kwijt kan. Zonder maanden tekoop te moeten zetten. Sommige dingen vooral in het hogere segment zijn gewoon moeilijker kwijt te raken.

101 grijs + MGS1 750 misschien 800
101 blauw / rood + MGS1 950

Hoe dan ook die ruiler heeft het goed gedaan. :) Ik heb mn tijd verkloot met hulp aan die gene..
 
Wat een compleet onzinnige redenering, probeer er anders eens een te kopen voor je "richtprijzen", een fatsoenlijke waar verder helemaal niks aan hoeft te gebeuren, of überhaupt iets voor prijzen die jij dingen waard vindt.

Is helemaal niets onzinnigs aan. Ik wil geen 101 kopen, dus ik heb geen snars te maken met de prijzen die er gevraagd worden.
500 euro is meer dan genoeg voor een 101 in mijn optiek. En jij mag jouw eigen waarde aan een 101 hangen, hoef je niet zo arelaxed tegen mij te doen grapjas:doei:
 
Vreemd genoeg is zijn tegenhanger 202 toch redelijk stabiel gebleven in prijs. Onlangs is gier een mooie blauwe sh gepasseeerd voor 750 met mg. Vond ik zelf wel sexy! Maar die was natuurlijk al direct verkocht!
 
Die van mij is goud award!
 
...waard...
 
Vreemd genoeg is zijn tegenhanger 202 toch redelijk stabiel gebleven in prijs. Onlangs is gier een mooie blauwe sh gepasseeerd voor 750 met mg. Vond ik zelf wel sexy! Maar die was natuurlijk al direct verkocht!

Toch is een 101 wel iets meer hands-on dan een 202. Sequencer is makkelijker, toetsen, draaiknop voor octaaf in plaats van die stijve switch. Transposable sequence, keyboard voor andere CV bakken. Gewoon meer direct plezier er mee in plaats van maar ik kan er alles mee en meer maar het duurt wat langer.

Ik heb mijn 202 ook meer gekocht met het idee tegelijkertijd een CV sequencer en sync te hebben. En de oude MC manier van sequencen leek me een interessante mentale excercitie.
 
Back
Top