Roland 101

Vreemd genoeg is zijn tegenhanger 202 toch redelijk stabiel gebleven in prijs. Onlangs is gier een mooie blauwe sh gepasseeerd voor 750 met mg. Vond ik zelf wel sexy! Maar die was natuurlijk al direct verkocht!

Idd vorigeweek ging hier een voor 700-750 is voor nu best oke. Hij was ook meteen weg om dat hij eigelijk iets meer "waard" is. Als die gene 950 had gevraagd dan had die misschien nog tekoop gestaan.

Volgens mij ben ik er wel uit. Blauwe / Rode + MGS1 is max in nette staat 1000. Toch ?
 
Ik heb me 101tje met veel geluk nog gekocht voor 350 niet eens zo gek lang geleden toen 500 ook al gevraagd werd. Vaak over nagedacht om hem weg te doen omdat ik hem eigenlijk alleen maar gebruik als ik een beetje jam met de sync output van de 909. Past totaal niet in mijn manier van knooien door z´n afwezigheid van midi in mijn midi studiootje.

Maar toch riedeltje laten lopen en dan knoppen draaien en samplen en als wave manipuleren ben ik niet zo van, ik automate liever alle controls met cc´s maar toch wil ik hem niet kwijt. Hij klinkt zo lekker, vooral met een akai mfc42 erachter. Reso van de akai flink opengooien, akai cutoff op half, getriggerde envelope of lfo op de cutoff van de akai gooien, distortion aan en eindeloos evolving schreewende riedeltjes, en dan nog lekker knooien met het filter en reso op de 101 zelf.
 
Wat een compleet onzinnige redenering, probeer er anders eens een te kopen voor je "richtprijzen", een fatsoenlijke waar verder helemaal niks aan hoeft te gebeuren, of überhaupt iets voor prijzen die jij dingen waard vindt.

Nu snap ik waar je opmerking vandaan komt.....net even in mijn mailbox gekeken
Jij wilde iets aan mij verkopen voor een prijs die ik te hoog vond.
Kom je daar nu heel sipjes moeilijk over doen. Wat een figuur ben jij dan.
Kan nergens in de mail teruglezen dat ik arelaxed tegen jou gedaan heb, maar toch vind jij het nodig om jezelf op deze manier te profileren.

Ik heb een hele mooie Virus rack XL gekocht voor een prijs die ik hem waard vind.
Jij een hele fijne dag verder.

Sipperd.
 
Idd vorigeweek ging hier een voor 700-750 is voor nu best oke. Hij was ook meteen weg om dat hij eigelijk iets meer "waard" is. Als die gene 950 had gevraagd dan had die misschien nog tekoop gestaan.

Volgens mij ben ik er wel uit. Blauwe / Rode + MGS1 is max in nette staat 1000. Toch ?

Ik dacht dat de MARKT nog altijd (vraag / aanbod) de prijs bepaald, dat kan dus nogal sterk fluctueren.
Ik ga binnenkort een compleet gereviseerde (nieuwe elco's) Eminent 310 STANDAARD in uitmuntende cosmetische staat in de verkoop zetten en de vraagprijs zal niet mals zijn, dit omdat ze zeer schaars zijn geworden!
Je kunt natuurlijk wachten tot dat je een ONS weegt en hoopt op een gelukstreffer van 25 euro en dan nog maar afwachten of je niet achter het net vist, want er zijn nog honderden anderen die op zoek zijn naar het standaard model in tegenstelling tot de THEATRE.
Mijn motto is : als je iets wil hebben wat zeldzaam is kun je of ervan blijven DROMEN of DIEP in de buidel tasten.
 
Ik dacht dat de MARKT nog altijd (vraag / aanbod) de prijs bepaald, dat kan dus nogal sterk fluctueren.
Ik ga binnenkort een compleet gereviseerde (nieuwe elco's) Eminent 310 STANDAARD in uitmuntende cosmetische staat in de verkoop zetten en de vraagprijs zal niet mals zijn, dit omdat ze zeer schaars zijn geworden!
Je kunt natuurlijk wachten tot dat je een ONS weegt en hoopt op een gelukstreffer van 25 euro en dan nog maar afwachten of je niet achter het net vist, want er zijn nog honderden anderen die op zoek zijn naar het standaard model in tegenstelling tot de THEATRE.
Mijn motto is : als je iets wil hebben wat zeldzaam is kun je of ervan blijven DROMEN of DIEP in de buidel tasten.

Aan iets wat gewoon vrij vaak te koop staat kan je gewoon een prijs kaartje hangen. Over die Eminent ach mij is het nog geen 25 euro waard,.
 
Solina String Ensemble is wel leuk,. maar die andere dingen interesseert me echt helemaal niets

Die heb ik ook.
Enkele jaren geleden al eens een Eminent 310 Unique THEATRE gehad (die ik voor 400 euro aan een Pool heb verkocht) maar toen had ik de Solina nog niet dus kon ze niet tegelijkertijd vergelijken.
Nu heb ik twee Theatre's (waarvan ik van één de elektronica over heb gezet in een Eminent 310 Unique die bijna dezelfde kast heeft als de 310 standaard) en één 310 Unique standaard en kan ik dat wel.
De Solina klinkt echt anders, niet slechter, elk van deze instrument heeft zijn voor en nadelen.
Maar ga je er niet mee ''on tour'' en blijft hij statisch op één plek staan dan zou ik toch voor de Eminent 310 Unique standaard gaan, heeft toch een overtuigender klank.
Helaas hebben hier in ons landje bepaalde (het gros) mensen meer voor een Solina dan voor een 310 Unique over, terwijl buiten onze landsgrenzen de 310 Unique (standaard) wel heel wat meer opbrengt.
Maar goed zoals ik al zij, ieder zijn eigen smaak.
Ik ga ook niet verder om de Eminent 310 Unique te promoten, het ging tenslotte om de SH-101 die ik zelf totaal oninteressant vind :eureka:
 
Ik vroeg me ook af wat ik voor die van mij (grijze zonder mg) kon vragen, staat hier alleen maar stof te happen.
En nu weet ik het :) Thanks!
 
Tja, wat is veel geld, ik weet 1 ding en dat is wanneer je nu een rode 101 op MP zet met de grip en strap etc en je vraagt daar 999euro voor dat die aan het eind vd week gewoon verkocht is of je het nou leuk vind of niet ;)
 
Het is goed voor de ontwikkeling van nieuwe synthesizers, je kocht vroeger voor minder geld een Jupiter dan een Nord Lead.
 
Voor een frisse met kleur en grip betaal je bij turnlab makkelijk 1200 a 1300
 
Back
Top