D&R Dayner

tumult

Advanced Gember
Lid sinds
8 februari 2006
Berichten
1.319
Van de week een mooie Dayner opgehaald. Vraag me af, wat ik het eigenlijk waard? Ze gaan voor hele verschillende prijzen weg.

Foto's wil ik nog posten, maar een korte beschrijven:

Van links naar rechts zit er in:
24 kanalen -> mastermodule -> returnmodule->28 kanalen->patchbaymodules

Verder is de tafel erg netjes, 2 voedingen erbij voor ieder een halve tafel aan stroom, zijkanten ga ik opnieuw in de lak zetten.


Dus, wat zo'n tafel eigenlijk op horen te brengen volgens jullie? (ps, verkoop m niet)
 
Ja het is echt voor de liefhebber zo een Dayner , dus voor de 1 is die 200 Euro
waard en voor de andere misschien wel 1000 Euro.:)
 
Ik weet er niet heel erg veel van, maar dit weet ik wel:

1- In amerika schijnen D&R producten een stuk populairder te zijn dan in Nederland.

2- Een Dayner is uit eind jaren 80. D&R spul van die leeftijd vertoont meestal de nodige slijtage. Mocht je hem willen verkopen, vermeld dat er dan bij. Mocht je hem willen houden, houd er dan rekening mee dat je regelmatig een broodje uit je tafel moet trekken ter revisatie.

3- Voordeel: alle onderdelen zijn makkelijk te koop en goedkoop in Nederland.

4- Ik heb ooit een D&R Stylyx gehad (30 mono, 8 subgroepen, 6 stereo en 4 return kanelen). Deze was inclusief meterbrug. Deze heb ik (in niet 100% werkende staat) verkocht voor 500,- euro.
 
Ik heb voor de mijne ook 500 e betaald, en heb er bij mofli nog een paar reserve bij gekocht. 2 werkende broodjes los erbij nog.

Doe m absoluur niet weg, alleen valt het me op dat de tafel voor zulke verschillende bedragen weggaan.. op een hiphop forum stond een 28 kanaals dayner die voor 1200 verkocht werd, lijkt me wat aan de rijkelijk hoge kant....
 
Ik heb voor de mijne ook 500 e betaald, en heb er bij mofli nog een paar reserve bij gekocht. 2 werkende broodjes los erbij nog.

Doe m absoluur niet weg, alleen valt het me op dat de tafel voor zulke verschillende bedragen weggaan.. op een hiphop forum stond een 28 kanaals dayner die voor 1200 verkocht werd, lijkt me wat aan de rijkelijk hoge kant....

ahh ok mofli kenje dus goeie vent ...mbt service vragen mag ook !

kheb een dr 2000 series floating subs
300 betaald is in mijn ogen meer waard robuust goed klinkende 20 ch / 20 subs mixer ideaal
voor mijn doeleinden

vriend van mij kocht een dezelfde in nog betere staat voor nog minder

sc6 ok spul dr
:halleluja
 
Voor m'n Dayner (34kanaals) heb ik 750,- euro betaald. De vraagprijs was 1000,-. Na het vragen van de minimale verkoopprijs heb ik niet eens verder over de prijs gezeurd. Al met al ben ik erg blij met deze tafel!!! :okdan:

Hiervoor had ik een DR1000 (20ch, 4 aux) en een DR900 MKII serie (24ch, 3aux). De 1000serie klonk imo lekkerder dan de 900serie, ondanks de kapotte OAMPS (wat later bleek nadat ik de tafel aan Sander had verkocht). De 1000 en 900series hebben geen losse broodjes zoals de Dayner.

Voor de DR1000 incl. flightcase heb ik 200,- euro betaald en voor de DR900 350,- euro. Beide tafels zijn bij mij voor minder de deur uitgedaan.
 
Ik heb van 2 Dayners 1 Dayner gemaakt met 36 kanalen en 2 return modules. Zodoende heb ik dus nog 20 kanalen en een master module in een 32 kanaals frame over (helaas geen extra voeding). Daar heb ik in totaal 600 euro voor betaald en nog aardig wat soldeer werk aan gehad.

Er schijnt wel wat verschil tussen de Dayners te zijn, de oudere master modules (met het oude DR logo in plaats van D&R logo) zouden minder goed zijn en de oudere ribbon kabels zouden minder goed zijn en eerder storingen kunnen veroorzaken (ik vertel alleen maar wat ik heb gehoord van DSA).

Verder hangt de prijs echt af van de staat, die flink kan verschillen. Die Dayners kom je echt tegen in alle soorten staten, tafels die jaren in zalen zich het bier moesten laten welgevallen en tafels die netjes in de studio hebben gestaan en netjes zijn onderhouden en zelfs nieuwe preamps hebben gekregen. Ik vrees dat je de eerste soort met name hier in Nederland tegenkomt en de tweede soort in de VS :D
De jaren 80 tafels van D&R hebben hier altijd te kampen gehad met een imago probleem. Ik vrees gedeeltelijk veroorzaakt door hun outboard spullen zoals compressors en noise gates ('oise 'ates); gekscherend gezegd zou D&R voor Dreun&Ruis of Dutch&Rubbish staan. Dat imago probleem was volgens mij pas met de D&R Orion en de broadcast mixers echt voorbij. De Dayner was in de VS echter wel al een behoorlijk groot succes. In de VS zijn ze wat tevredener met de Dayners, het lijkt wel alsof ze daar beter door hadden dat het een midrange tafel is met toprange aspiraties in plaats van andersom (dat verschil in visie doet de tafel echt meer recht, als je een Dayner vergelijkt met een Neve of een SSL dan kan de Dayner alleen maar als slecht uit de bus komen).
Ik denk dat hier in Nederland het oude imago probleem nog steeds totaal onverdiend van invloed is op prijs van Dayners, je kunt ze vaak voor een belachelijk lage prijs op de kop tikken. Maar werk houd je er wel aan, zoals bij alle oudere mixers, dus misschien zijn die lage prijzen niet eens zo gek. De jongste Dayners zijn nog altijd 15 jaar oud, de oudste al weer bijna 23 jaar... Gelukkig heb je hier veel onderdelen (mofli heeft geregeld wat kanalen, voedingen en frames op voorraad), D&R beantwoord nog altijd al je vragen en DSA in Apeldoorn knapt ze met liefde voor je op. Kom daar nog maar 'ns om met een Spirit Ghost :D
 
Laatst gewijzigd:
volgensmij heb ik dus een redelijk mazzeltje gehad. 500 e, met de nieuwe (met D&R logo ipv DR) kanalen en master modules, 54 stuks, waarvan 24 gewone en 30 inline kanalen, 2 return modules... Heb m schoongemaakt en geconfigureerd naar hoe ik het wilde, en het is echt een mooie tafel voor dat geld.

maar ik blijf het zeggen, ik vind het raar dat er zulke grote verschillen in prijs zitten tussen de verschillende dayners. De een zegt voor 350 mag je m hebben, terwijl de volgende voor 1200 nog moeilijk doet, want "het is toch een mooie tafel"....
 
Voor m'n Dayner (34kanaals) heb ik 750,- euro betaald. De vraagprijs was 1000,-. Na het vragen van de minimale verkoopprijs heb ik niet eens verder over de prijs gezeurd. Al met al ben ik erg blij met deze tafel!!! :okdan:

Hiervoor had ik een DR1000 (20ch, 4 aux) en een DR900 MKII serie (24ch, 3aux). De 1000serie klonk imo lekkerder dan de 900serie, ondanks de kapotte OAMPS (wat later bleek nadat ik de tafel aan Sander had verkocht). De 1000 en 900series hebben geen losse broodjes zoals de Dayner.

Voor de DR1000 incl. flightcase heb ik 200,- euro betaald en voor de DR900 350,- euro. Beide tafels zijn bij mij voor minder de deur uitgedaan.

haha uit jouw en mijn verhaal blijkt da idd dr mixers totaal verward qa prizez
worden verkocht ; mijn dr20000000 mixer koste meer en was slechter dan mn maatje m kocht omdatie m ook egt ok vondt qa specs / sounds
scheelde 100 eu en hij was egt beter en mooier [wooden sides jajaop n dr]
egt tl audio achtig
wat egt pracht mixers zijn
hangje een beetje outboard spul aan mn dr ,...bv een tube 4 distortion en bv een clean / crunchy tube channel
en bv twee ok compressors maardan wel totaal verschillend ,..[momenteel hebk dus aleen een idp studiomaster dual vca [knal bak ] egt hele smashy ...compressor
wilder graag een nette tl achtige ytube compressor by ....
dan ben ik met bv wat frx en mn dr mixer met zn tube outboard erg gelukkig
wat k daar aan toevoeg is bv wat kan met external / fx / pedals phasers ya name it

basis moet vette mixer op amps zijn met twee groups met tube pre amps ....en twee different compressors
dan kank al een heel stuk bouwen met aleen al sound wise dingen in een flexie middenstand krijgen qa drums & sounds

sms heeft dus ook twee soortgelijke dr gehad 900 & 1000 series ,...
met ook verschillende prijzen
mijn tip met een dr
check asjem koopt alles
en betaal dan pas ,.... dr=goed qa sounds ...maar bepaal je aankoop prize
nadat je alles gehoord hebt

ik heb mn vorige mixert egt weggeven aan ...medeformer byna dan ,..
behringer mx3282 net een mackie 32 channels / 8 aux WATTTT ,..?
8bus whoehaaaaaaaa
kwerdt gek van de nieuwe aankoop price 2200.- gld toen moooi d8 ik
aldie specs
kben van ellende 5 jaar later een nog ou7dere behringer 2624 rack mixer op gaan halen een maatje uit zn schuur omdat mn eigen behringer zoveel shit kreeg in een jaar wel 10 channel met div ...crunching distortions / overspelend geluid ...noemjedat ; overspraak ...vooral hihats
egt slecht
maar goed kheb een mixer met 32 channel beheerst en 8auxen en 8groepen tegelijk ...uhh
bedwongen ,..egt heftiog .....:dubbel:

nu met mn 20 channel [en geloofme kheb egt meer outputs dan inputs in mn mixert ]
en dus ook 20 inputs / 20 subs hebk egt genoeg ...
kan alles wat wil ...en mn patch baytje van 20 eu doet t helemaal afmaken ,.. gebuk over mn mixer
want mn behringer was druk met bables
mn dr is drukker hoe ....?

ff nog plaatje van de orion door ...besproken
mooi spul maakt dr nu
broad cast shit
heeft veel weg van soundtracs zout de color zijn ,...mint groene
tandarts kleurtje
gelukkig waren de oude dr git - zwart ,....me like !:maffia:
 

Attachments

  • Orion.jpg
    Orion.jpg
    47,3 KB · Bekeken: 117
Ik heb last van een paar lekkende kanalen :(
Wat is hier tegen te doen?

De tafel werd gebruikt voor bands door een familie bedrijfje. Ze bouwen zelf flightcases en doen geluid+verhuur. Na het testen pakten pa en dochter met groot gemak de mixer op en plaatsten m in de flightcase en in mn bus. Dat was echt een GROTE boerendochter, dus ik verwacht dat de tafel op feestjes altijd goed beschermd is geweest :P Voor de verkoop hadden ze m volledig geserviced, plus ik kreeg nog een 19" pearl multi fx gratis mee :)

De D&R1000 heb ik blind gekocht op de pa-beurs in Houten :P
wsl dat de mankementen van de 1000 series beter in de mn muzieksoort past dan een "cleanere" 900 series :D

Imo is een D&R tafel zeer betaalbaar en geschikt voor thuisgebruik. Uiteraard zijn er mooier klinkende en en wsl ook veel functionelere mixers op de markt. Maar die zie je volgens mij niet zo snel bij particuliere gebruikers thuis staan. Ze kunnen veel hebben, vooral de dubbele sweeps zijn te gek en maakt het mogelijk om net dat ranzige randje van je sound omhoog te pompen. Wel vind ik het jammer dat je niet echt 8 ind. aux-en op een kanaal los kan laten en dat ze ZWAAR + ONHANDIG zijn :walker:
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top