• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Quasimidi Raven synthesizer/sequencer

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
G

Guest

Guest
Ik heb gewoon niet de ruimte om hem te houden, maar hij is me weer meegevallen.
De Raven heeft een geweldig goed toetsenbord met aanslaggevoel en aftertouch (zelfde als Kawai K5000 serie) en een zeer leuke pattern sequencer waarmee je binnen een minuut een song hebt gemaakt. je kan simpelweg random motives combineren tot een pattern en van patterns een song maken, maar je kan ook elke motive (is een pattern voor 1 van de 8 tracks) noot voor noot zelf opnemen (realtime of steprecording) en alles wat daar tussenin zit.
zeer uitgebreide arpeggiators en veel synth/dance/drum sounds.

De geluiden vond ik altijd de zwakke kant van de Raven, maar eigenlijk valt dat erg mee, ze zijn heel bruikbaar, zeker als basis. Hij heeft wel slechts 1 stereo output, dus alles moet daaruit komen. Maar je kan ook elke track desgewenst op extern zetten, zodat de raven met die track over midi een andere synth of drumcomputer aanstuurt.

De 8 sporen zijn:
kick
snare
hihat
percussion
bass
seq1
seq2
chord

en dan nog een solo track, waarmee je over de sequence heen kan spelen.

Hij is echt verrassend leuk en eigenlijk beter dan ik me kon herinneren.

Deze heeft niet de MAXX uitbreiding, die wat extra midi functies heeft (volgens mij met name het dumpen in cubase en zo) en veel extra geluiden. de geluiden zijn echter toch veel van hetzelfde en wat ik al zei, niet de sterkste kant van de raven.

Ik wil er 300 euro voor hebben. versturen kost een tientje extra en gebeurt voor risico van de koper, want hij is groot en zwaar. (Mooie metalen bak met houten zijkanten.)

Uiteraard is ie technisch helemaal in orde en hj ziet er op wat kleine plekjes na, nauwelijks te zien,prima uit. (Zie ook de foto's, let op de linker zijkant en de bedrukking bij de knopjes (seq.)
 

Attachments

  • qm driekwart.jpg
    qm driekwart.jpg
    324,1 KB · Bekeken: 73
ik ben trouwens niet zo'n dance jongen, maar als je het tempo terugschroeft naar rond de 100, is het een heerlijke synthpop basistrack generator
 

Attachments

  • qm schuinlinks.jpg
    qm schuinlinks.jpg
    271,7 KB · Bekeken: 59
hier de iets mindere linker zijkant, wat kleine dingetjes in het hout.
 

Attachments

  • qm zijkant l.jpg
    qm zijkant l.jpg
    315 KB · Bekeken: 60
en rechts (aan de linkerkant zag je een deukje aan de bovenkant, een beetje vooraan).
ik snap eigenlijk niet waarom ik er nog over begin.
 

Attachments

  • qm zijkant r.jpg
    qm zijkant r.jpg
    280,4 KB · Bekeken: 59
er zit trouwens geen manual bij, maar die is op het net te vinden of anders te kopiƫren. zwerft genoeg rond onder forumleden. ik had er neit eens aan gedacht, omdat ik de manual nooit heb gebruikt. hij is namelijk echt poepsimpel, zeker voor een synth met deze mogelijkheden.
 
ik wil wel ruilen, eventueel, als het iets leuks is, maar dan graag voor iets kleins. desktop of 19".
nord rack (2) bv, kan ik prophecy op de plaats van de nordlead zetten en die weer wegdoen. of een moogerfooger of zoiets, of gewoon 300 euro natuurlijk.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top